Gå til innhold

morsomme ting jeg kan gjøre med min 16v?

Ranger emnet


hfracing

Anbefalte innlegg

  • Svar 95
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by hfracing

i dag satte jeg på 90 fangere, ble bra..

 

Hvordan går det med bytte av kammer? Kommet igang? Du trenger jo egentlig bare å bytte innsugskammen da (eksoskammen er lik). Med det samme du er igang bør du bytte kamskjede også, koster ikke stort på møller, tror det var rundt 300,- Ta ventiltetningene samtidig med kammen og ventilløftere, du trenger jo ikke ta av toppen. Lykke til med bygget.

Mvh.

Ole Morten

'99 Audi A4 1.8TQ

x '91 Golf 16v turbo

Nytt Prosjekt: '87 Golf syncro 2.0 16v turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trenger jeg ikke ta av toppen for og bytte tetningene? hvordan fikser jeg det da?

må man ikke av med løfter (det er jo greit nok) og bort med fjæra for og komme til???

 

kom gjerne med beskrivelse på hvordan det gjøres så redder du dagen min.. den ryker nemlig litt blått og jeg vet at de bør skiftes, men jeg har ikke ork til og rive hele motorn nå...

- 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver

- 1992 mx5 - Trackday toy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by hfracing

trenger jeg ikke ta av toppen for og bytte tetningene? hvordan fikser jeg det da?

må man ikke av med løfter (det er jo greit nok) og bort med fjæra for og komme til???

 

kom gjerne med beskrivelse på hvordan det gjøres så redder du dagen min.. den ryker nemlig litt blått og jeg vet at de bør skiftes, men jeg har ikke ork til og rive hele motorn nå...

 

Det forutsetter at du har trykkluft du kan sette i sylinderen (gjennom plugghullet) slik at ventilene ikke detter ned.

 

Du tar av innsug, toppdeksel, kammerog ventilløftere (du skal jo bytte kam(mer) og ventilløftere alikevel). Før du tar av låsingen til ventilen må du ha trykk i den sylinderen du holder på med, så ventilene ikke detter ned. Deretter fjerner du fjærene og bytter ventiltetningene og fortsetter på neste sylinder...

Mvh.

Ole Morten

'99 Audi A4 1.8TQ

x '91 Golf 16v turbo

Nytt Prosjekt: '87 Golf syncro 2.0 16v turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by hfracing

hvordan klemmer jeg sammen fjærene for og få ut låsinga da.. har tidligere bare brukt sånn stor klemme over hele toppen for og bytte sånne tetninger

 

Det finnes eget verktøy for dette, mulig de har det på biltema eller andre bilrek.butikker.

Mvh.

Ole Morten

'99 Audi A4 1.8TQ

x '91 Golf 16v turbo

Nytt Prosjekt: '87 Golf syncro 2.0 16v turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

bruker denna tråden til og holde oppdateringer på bilen min jeg :)

 

brukte tre dager på kødding med bremser nå.. og funnet ut at deler av problemet var nye deler (klosser) som ikke holdt mål.. skal ned og slenge no søppel på disken til en delesjappe i byen i morgen tidlig....

ellers håper jeg og få kjørt noen runder i helga.. har ikke no fancy fjærer osv enda.. men det kan da ikke skade og prøve uansett??

har fått inn en stol(rallygreie). håper og få inn nummer 2 før helga..

280mm bremser foran er digg :) er skikkelig gøy og bremse fra 190 feks...

- 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver

- 1992 mx5 - Trackday toy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

forrige uke var stress...

bytte av clutch på golfen er no knothelvete.. gjort det før men bare på volvo. der er det jo hvor lett som helst...

 

ellers så fikk bilen tilslutt noen runder på rudskogen i helga..

fikk enda mer blod på tann..

neste sommer blir den raskere på bane. da skajeg bytte ut fjærene og demperne(har standarddeler nå)

post-138-13804850333312_thumb.jpg

- 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver

- 1992 mx5 - Trackday toy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

shit, faktisk prestert og miste en bolt:) i fart..

den digre som holder starter, motorfeste og girkasse fast mot blokka(den øverste).. smalt bra når den falt av på E6.. har en annen kompis som har blitt utsatt for samme greie.. er det noen fler som har opplevd at den løsner?. noen grei måte og forsikre seg om at den IKKE løsner igjen?

- 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver

- 1992 mx5 - Trackday toy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by hfracing

bruker denna tråden til og holde oppdateringer på bilen min jeg :)

 

brukte tre dager på kødding med bremser nå.. og funnet ut at deler av problemet var nye deler (klosser) som ikke holdt mål.. skal ned og slenge no søppel på disken til en delesjappe i byen i morgen tidlig....

ellers håper jeg og få kjørt noen runder i helga.. har ikke no fancy fjærer osv enda.. men det kan da ikke skade og prøve uansett??

har fått inn en stol(rallygreie). håper og få inn nummer 2 før helga..

280mm bremser foran er digg :) er skikkelig gøy og bremse fra 190 feks...

 

kan ordne en 15-20% på ebc bremser vis du der intresrt..:D

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by hfracing

shit, faktisk prestert og miste en bolt:) i fart..

den digre som holder starter, motorfeste og girkasse fast mot blokka(den øverste).. smalt bra når den falt av på E6.. har en annen kompis som har blitt utsatt for samme greie.. er det noen fler som har opplevd at den løsner?. noen grei måte og forsikre seg om at den IKKE løsner igjen?

 

Hva med å skru den fast...?

Mvh.

Ole Morten

'99 Audi A4 1.8TQ

x '91 Golf 16v turbo

Nytt Prosjekt: '87 Golf syncro 2.0 16v turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by hfracing

shit, faktisk prestert og miste en bolt:) i fart..

den digre som holder starter, motorfeste og girkasse fast mot blokka(den øverste).. smalt bra når den falt av på E6.. har en annen kompis som har blitt utsatt for samme greie.. er det noen fler som har opplevd at den løsner?. noen grei måte og forsikre seg om at den IKKE løsner igjen?

Det er en sånn "tusenspor"-bolt, ikke sant? Skal holde med å teite den normalt, det holdt iaf på min gamle. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trenger ikke 15% på ebc(får mer selv) og har enda ikke trengt grommere deler...

 

bolten er sånn 12kant spline ja..

har henta nye bolter på høggern nå.. skal bare dra til som mannen med ljåen nå. upent og miste deler i fart da.. nåp skal jeg bruke rør utenpå skralla for og stramme, istedenfor bare skralla...

 

ole morten: den var stramma som faen en gang flyr sjelden rundt og etterstrammer jeg

- 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver

- 1992 mx5 - Trackday toy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår