Gå til innhold

morsomme ting jeg kan gjøre med min 16v?

Ranger emnet


hfracing

Anbefalte innlegg

  • 2 months later...
  • Svar 95
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

kult at du modda litt...

ja, synd at bilen er noen mnd for gammel for å ha "rett" dører.

mekka litt mer selv jeg. men tok ikke like hardt i. ville ikke gjøre mer enn det som er sansynlig at jeg gjør på egen bil før sommern.

 

vaaler2002_1(whiterims).jpg

- 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver

- 1992 mx5 - Trackday toy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Originally posted by Ole Morten

 

Hei.

 

Det morsomste du kan gjøre er å montere turbo. Men hvis du skal bytte motor vil jeg anbefale en 2.0 16v motor fra Golf 3 (ABF). Monterer du datasprut og tenning på denne, vil du kunne få opp mot 190 hk.

 

ABF har elektroniskt sprut och tändning original.

Digifant 3.0 el. 3.2 beroende på årsmodell.

http://www.dli-teknik.se <-- VAG Godis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by T B A

 

ABF har elektroniskt sprut och tändning original.

Digifant 3.0 el. 3.2 beroende på årsmodell.

 

Ja, det har den. Men denne er ikke justerbar, og er ikke optimalt justert. Det kan dras mye ut av den motoren med justering.

Mvh.

Ole Morten

'99 Audi A4 1.8TQ

x '91 Golf 16v turbo

Nytt Prosjekt: '87 Golf syncro 2.0 16v turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ole Morten

 

Ja, det har den. Men denne er ikke justerbar, og er ikke optimalt justert. Det kan dras mye ut av den motoren med justering.

 

Den är justerbar i allra högsta grad, men det är inget en lekman gör med sin egen laptop. Faktum är att Digifant är i jämförelse lika 'bra' som Haltech men som sagt inte helt lätt att ställa in.

 

Men för en rätt inställd ABF motor med lite friare andningsvägar är 170hk inga problem. Kompletterar du sedan med vassare kammar, justerbara drev och annat godis är 200hk inte omöjligt.

http://www.dli-teknik.se <-- VAG Godis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by T B A

 

Den är justerbar i allra högsta grad, men det är inget en lekman gör med sin egen laptop. Faktum är att Digifant är i jämförelse lika 'bra' som Haltech men som sagt inte helt lätt att ställa in.

 

Men för en rätt inställd ABF motor med lite friare andningsvägar är 170hk inga problem. Kompletterar du sedan med vassare kammar, justerbara drev och annat godis är 200hk inte omöjligt.

 

Justerbar som i at den kan chippes, ja. Men dette blir jo en dyr investering. Haltech'n kan du ta med deg til neste bil...

Mvh.

Ole Morten

'99 Audi A4 1.8TQ

x '91 Golf 16v turbo

Nytt Prosjekt: '87 Golf syncro 2.0 16v turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår