HolkestadRacing Skrevet Februar 14, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2003 de va ditta blei bedre formulert :D Siter Driving Is Noting Without Control -Audi A4 Turbo Quattro xGolf IV gti turbo (taket og kondemnert) xGolf 2 gti turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Februar 15, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2003 Seriøst så har du en motor som er dyr og trimme noe videre! MEN motoren er levert i tre versjoner! 105 HK, 115 HK og 130 HK! Forskjellen på 105 og 115 er jeg usikker på men 130 hesteren har andre kammer, større spjeldhus og annen ECU sett i forhold til utgaven med 115! Det beste du kan gjøre er å skaffe en 2,0 Mondeo motor på 136 HK (husk ECU) og flytte over servopumpe, vannpumpe, motorfester, eksosmanifold og bunnpanne fra motoren du har! Den motoren går veldig mye bedre enn 1,8 på 130 HK Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GEGGEN TUNING Skrevet Februar 15, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2003 Det dei sa ut på ford butikken var at den er plombert i gas spjeld luftmengde måler,og det er to plomberinger i manefoilen så eg driver på og filer ut nå,den bilen eg har er en utgave med nedplombert xr3i zetec motor den yter 105hk orginalt (AVGIFTER),men når eg har fikset plomberingene så sier MEKANIKERNE PÅ VESTLANDSKE AUTO SOM SELGER FORD at eg vil få 130hk,og når du even får poloen din på vegen skal eg springe fra den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Februar 16, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2003 Da sier en mekaniker et annet sted de selger Ford (visste ikke at mekanikere solgte biler,men kanskje på vestlandet) at de tar feil, for jeg har selv skiftet kammer på en 130 HK og de var ikke samme som 115 eller 105 HK! Men det er kanskje forskjellen på 105 og 115 HK de snakker om! Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Februar 16, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2003 Originally posted by GEGGEN TUNING og når du even får poloen din på vegen skal eg springe fra den. Springe? Escorten går vel ikke så dårlig at du må ta til fots for å utfordre en Polo? Prøv å bruk bilen :) Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EvenS Skrevet Februar 16, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2003 Den dagen du får 130hk bunnfryser helvette, du tror du trimmer ped fortsatt, men det er ikke helt det samme med bil da:rolleyes: Vestlandske auto klare ikke å montere forstillinga skikkelig engang da, så e har ikke helt troa på alt de sier, dei står sikkert å flira hver gang du går ut av dørene der, og dei har klart å proppe hodet ditt fullt av bullshit for å tjene penger! Alle trimdelene dine er nok til at dei får fri bar på julebordet i flere år framover!!! Siter - Golf Gti 99mod x BMW 318is 96mod x Polo 6N 95mod http://www.aalesund-gatebilklubb.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TiNy Skrevet Februar 16, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2003 hennes er en 93 1.8 CLX 16v forøvrig e vi også fra Ålesund, men bor i Oslo. Det første du må gjøre med escroten er å forbedre kjøreegenskapene. De er jo latterlig dårlige på den bilen! Skaff deg coilovers, senk den 40mm - 60mm (avhengig av felgsize), og noen stabstag. oppe og nede både foran og bak hvis slikt er tilgjengelig. stabstag lager du selv, og hvis ikke er ikke de dyre å kjøpe. Så kan du begynne med motoren. Siden jeg ikke har greie på Ford motorer (knapt nok noen motor), skal jeg holde kjeft om hvordan du skal gå frem. Likevel nevner jeg at har du cash nok får du helt sikkert 130 N/A hester ut av den motoren. Mitt råd er likevel: kjøp bil med større motor i utgangspunktet, eller tvangsfor den du allerede har. Uansett - lykke til Og dere andre: ikke sleng så mye dritt. Det er andre forum til slikt. Hjelp ham istedet. Siter 2001 BMW 525iAT x 2004 Audi A4 1.9 TDI TIP x 2004 mkV Golf 1.9 TDI DSG x 1994 mk3 Golf GTi 2.0 8v x 1984 mk1 Golf GTi 1.8 8v x 1978 mk1 Golf 1.6 GT Gasser Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GEGGEN TUNING Skrevet Februar 17, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2003 Ja det stemmer det at eg må skifte cam,fant noe greier på internett,skal ta meg en tur på høggern og finne meg cammer. Skal bestille senkesett no snart 75/50mm kun senke dempere foran. Most tuning parts are available only for the Zetec E engine. The following only refers to this engine. The 1.8 105PS engines are easily uprated to 130PS by using standard Ford parts from the 1.8 130PS engine. You will need the throttle housing, cams (or use the Kent FZ1802 cams) and the matching ECU. A power boost valve will eliminate the flat spot that is found between 3300 and 3500 rpm. A good exhaust will also help the engine breath better, the standard system tends to be restrictive. To modify further, the restrictive inlet and injection system will also need to be replaced, which is expensive. Suitable aftermarket injection systems are available from Weber and Lumenition and allow for much greater scope of engine modifications. The Zetec engine is a popular transplant engine for older RWD cars and kit cars. When used in such applications, the restrictive inlet and injection system can be removed and replaced with a pair of popular and tunable Weber DCOEs. We can either supply a complete Weber kit (including carbs, manifold and 3D ignition system) or the parts separately as required. Using the Weber Alpha carb kit alone, the standard 1.8 engine with 130PS cams will give 155bhp. The 2.0 will produce 165bhp. To fit the engine to a RWD 4 speed or 5 speed gearbox, we manufacture a special steel flywheel that allows the use of the 8½" Pinto clutch assembly. We also stock the water rail that is necessary to transfer the water outlet from the back of the head to a more accessible location and exhaust manifolds to fit Mk1/2 Escorts. Engine components are available for further modification from fast road, to rally and race specification. Such components include performance cylinder heads, steel con rods, forged pistons, solid lifters and high lift camshafts (some of which require the head to be modified with oversize lifters). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Februar 18, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2003 Tror du skal lete lenge for og finne en høgger i Norge som har 130 HK Zetec 1,8! Og som han i tillegg selger kamakslene fra! Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GEGGEN TUNING Skrevet Februar 24, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2003 Eg har funne en som skal selge dem han skal ha 1500kr for begge stk men eg trur at eg skal heller kjøpe meg kent kamakslinger til 6000 ny Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rdl Skrevet Mars 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2003 Originally posted by Mr.X Kjøp deg et lustgass annlegg. det får du fra ca 8500.- for 100hk billigere trimming får du ikke.. ved 40hk så varer en tank ca 40timer og koster 750 og fylle opp. kan kjøre med gassen på i ca15 sek om gangen uten og skade motoren.. skal ikke kjørt med mere en 50-75hk nos på min..;) tror du har bæsja litt på leggen jeg!... Den størtse flaska jeg var borti koster 1200kr å fylle på hos sverre karsh, og den varte desverre ikke mere enn max4-5min MAX!.. og faen ikkeno 40 timer.. Kjører du tankbil etter deg med nos eller?... Siter Verdensmester'n © EPC Chiptuning Spyshop Overvåking Dekkpartner Holmen-Bilgummi Autover Bilglass Crazy Wheels Design Felgimport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rdl Skrevet Mars 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2003 Originally posted by ThugstaRacing Den dagen du får 130hk bunnfryser helvette, du tror du trimmer ped fortsatt, men det er ikke helt det samme med bil da:rolleyes: Vestlandske auto klare ikke å montere forstillinga skikkelig engang da, så e har ikke helt troa på alt de sier, dei står sikkert å flira hver gang du går ut av dørene der, og dei har klart å proppe hodet ditt fullt av bullshit for å tjene penger! Alle trimdelene dine er nok til at dei får fri bar på julebordet i flere år framover!!! Ehem ehem.... Jeg har Escort 1.8l zetec nå jeg.. hvor jeg er på vei mot 270hk. så jeg vil nok tro at helevete fryser fast den dagen DU har peil på bil jeg.... Siter Verdensmester'n © EPC Chiptuning Spyshop Overvåking Dekkpartner Holmen-Bilgummi Autover Bilglass Crazy Wheels Design Felgimport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rdl Skrevet Mars 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2003 Originally posted by GEGGEN TUNING Det dei sa ut på ford butikken var at den er plombert i gas spjeld luftmengde måler,og det er to plomberinger i manefoilen så eg driver på og filer ut nå,den bilen eg har er en utgave med nedplombert xr3i zetec motor den yter 105hk orginalt (AVGIFTER),men når eg har fikset plomberingene så sier MEKANIKERNE PÅ VESTLANDSKE AUTO SOM SELGER FORD at eg vil få 130hk,og når du even får poloen din på vegen skal eg springe fra den. Om du har XR3i motor, så skal du ha 130hk Originalt. etter det jeg vet finnes det ikke no plombering på den bilen. Dette er ikke no moped.. Siter Verdensmester'n © EPC Chiptuning Spyshop Overvåking Dekkpartner Holmen-Bilgummi Autover Bilglass Crazy Wheels Design Felgimport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rdl Skrevet Mars 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2003 Originally posted by Ratata Ut av en Ford Zetec 1,8 skal det med doble 40 Weber og et riktig eksosanlegg uten å gjøre noe med motoren, være mulig å få ut 155 hk. Dette har jeg fått vite av en svenske som bygger race-biler for RS-1800 klassen, med sånn motor. Bodin Chassiteknik se "BODOLA KB9" Zetec fabrikken i enland har klart å få ut 265hk ut av faenskapen UTEN Turbo, så jeg vil nokk tru zetec er fine saker jeg.. Siter Verdensmester'n © EPC Chiptuning Spyshop Overvåking Dekkpartner Holmen-Bilgummi Autover Bilglass Crazy Wheels Design Felgimport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rdl Skrevet Mars 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2003 Originally posted by Mr.X JA SOM Æ SIER LYSTGASS 100+ FOR 8500.- Du driver da faen ikke å overlader en helt NORMAL jævla 1.8l med 100hk nos. er du helt stein eller?.. Jeg tror faen ike fu rå lada faenskapen på den trygge siden med 60hk en gang. for det blir så stor påkjenning, og væffal ikke med en overivrig drittunge bak rattet, som har sett på fast & the Furios By the way, det koster ikke 8500kr.... Billigste kitet du finner ligger på 4.000kr og da lader den ca 60hk. Siter Verdensmester'n © EPC Chiptuning Spyshop Overvåking Dekkpartner Holmen-Bilgummi Autover Bilglass Crazy Wheels Design Felgimport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.