Gå til innhold

Få meir hester ut av en ford escort 1,8i 16v 92mod


GEGGEN TUNING

Anbefalte innlegg

  • Svar 69
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Seriøst så har du en motor som er dyr og trimme noe videre! MEN motoren er levert i tre versjoner! 105 HK, 115 HK og 130 HK! Forskjellen på 105 og 115 er jeg usikker på men 130 hesteren har andre kammer, større spjeldhus og annen ECU sett i forhold til utgaven med 115! Det beste du kan gjøre er å skaffe en 2,0 Mondeo motor på 136 HK (husk ECU) og flytte over servopumpe, vannpumpe, motorfester, eksosmanifold og bunnpanne fra motoren du har! Den motoren går veldig mye bedre enn 1,8 på 130 HK

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det dei sa ut på ford butikken var at den er plombert i gas spjeld luftmengde måler,og det er to plomberinger i manefoilen så eg driver på og filer ut nå,den bilen eg har er en utgave med nedplombert xr3i zetec motor den yter 105hk orginalt (AVGIFTER),men når eg har fikset plomberingene så sier MEKANIKERNE PÅ VESTLANDSKE AUTO SOM SELGER FORD at eg vil få 130hk,og når du even får poloen din på vegen skal eg springe fra den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da sier en mekaniker et annet sted de selger Ford (visste ikke at mekanikere solgte biler,men kanskje på vestlandet) at de tar feil, for jeg har selv skiftet kammer på en 130 HK og de var ikke samme som 115 eller 105 HK! Men det er kanskje forskjellen på 105 og 115 HK de snakker om!

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den dagen du får 130hk bunnfryser helvette, du tror du trimmer ped fortsatt, men det er ikke helt det samme med bil da:rolleyes:

 

Vestlandske auto klare ikke å montere forstillinga skikkelig engang da, så e har ikke helt troa på alt de sier, dei står sikkert å flira hver gang du går ut av dørene der, og dei har klart å proppe hodet ditt fullt av bullshit for å tjene penger! Alle trimdelene dine er nok til at dei får fri bar på julebordet i flere år framover!!!

- Golf Gti 99mod

x BMW 318is 96mod

x Polo 6N 95mod

 

http://www.aalesund-gatebilklubb.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hennes er en 93 1.8 CLX 16v

 

forøvrig e vi også fra Ålesund, men bor i Oslo.

 

Det første du må gjøre med escroten er å forbedre kjøreegenskapene. De er jo latterlig dårlige på den bilen!

 

Skaff deg coilovers, senk den 40mm - 60mm (avhengig av felgsize), og noen stabstag. oppe og nede både foran og bak hvis slikt er tilgjengelig. stabstag lager du selv, og hvis ikke er ikke de dyre å kjøpe.

 

Så kan du begynne med motoren. Siden jeg ikke har greie på Ford motorer (knapt nok noen motor), skal jeg holde kjeft om hvordan du skal gå frem.

 

Likevel nevner jeg at har du cash nok får du helt sikkert 130 N/A hester ut av den motoren.

 

Mitt råd er likevel: kjøp bil med større motor i utgangspunktet, eller tvangsfor den du allerede har.

 

Uansett - lykke til

 

 

Og dere andre: ikke sleng så mye dritt. Det er andre forum til slikt. Hjelp ham istedet.

2001 BMW 525iAT

x 2004 Audi A4 1.9 TDI TIP x 2004 mkV Golf 1.9 TDI DSG

x 1994 mk3 Golf GTi 2.0 8v x 1984 mk1 Golf GTi 1.8 8v

x 1978 mk1 Golf 1.6 GT Gasser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det stemmer det at eg må skifte cam,fant noe greier på internett,skal ta meg en tur på høggern og finne meg cammer.

Skal bestille senkesett no snart 75/50mm kun senke dempere foran.

 

Most tuning parts are available only for the Zetec E engine. The following only refers to this engine.

The 1.8 105PS engines are easily uprated to 130PS by using standard Ford parts from the 1.8 130PS engine. You will need the throttle housing, cams (or use the Kent FZ1802 cams) and the matching ECU. A power boost valve will eliminate the flat spot that is found between 3300 and 3500 rpm. A good exhaust will also help the engine breath better, the standard system tends to be restrictive. To modify further, the restrictive inlet and injection system will also need to be replaced, which is expensive. Suitable aftermarket injection systems are available from Weber and Lumenition and allow for much greater scope of engine modifications.

The Zetec engine is a popular transplant engine for older RWD cars and kit cars. When used in such applications, the restrictive inlet and injection system can be removed and replaced with a pair of popular and tunable Weber DCOEs. We can either supply a complete Weber kit (including carbs, manifold and 3D ignition system) or the parts separately as required. Using the Weber Alpha carb kit alone, the standard 1.8 engine with 130PS cams will give 155bhp. The 2.0 will produce 165bhp. To fit the engine to a RWD 4 speed or 5 speed gearbox, we manufacture a special steel flywheel that allows the use of the 8½" Pinto clutch assembly. We also stock the water rail that is necessary to transfer the water outlet from the back of the head to a more accessible location and exhaust manifolds to fit Mk1/2 Escorts.

Engine components are available for further modification from fast road, to rally and race specification. Such components include performance cylinder heads, steel con rods, forged pistons, solid lifters and high lift camshafts (some of which require the head to be modified with oversize lifters).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mr.X

Kjøp deg et lustgass annlegg. det får du fra ca 8500.- for 100hk billigere trimming får du ikke..

ved 40hk så varer en tank ca 40timer og koster 750 og fylle opp.

kan kjøre med gassen på i ca15 sek om gangen uten og skade motoren..

 

skal ikke kjørt med mere en 50-75hk nos på min..;)

tror du har bæsja litt på leggen jeg!...

 

Den størtse flaska jeg var borti koster 1200kr å fylle på hos sverre karsh, og den varte desverre ikke mere enn max4-5min MAX!.. og faen ikkeno 40 timer.. Kjører du tankbil etter deg med nos eller?...

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ThugstaRacing

Den dagen du får 130hk bunnfryser helvette, du tror du trimmer ped fortsatt, men det er ikke helt det samme med bil da:rolleyes:

 

Vestlandske auto klare ikke å montere forstillinga skikkelig engang da, så e har ikke helt troa på alt de sier, dei står sikkert å flira hver gang du går ut av dørene der, og dei har klart å proppe hodet ditt fullt av bullshit for å tjene penger! Alle trimdelene dine er nok til at dei får fri bar på julebordet i flere år framover!!!

 

Ehem ehem.... Jeg har Escort 1.8l zetec nå jeg.. hvor jeg er på vei mot 270hk. så jeg vil nok tro at helevete fryser fast den dagen DU har peil på bil jeg....

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by GEGGEN TUNING

Det dei sa ut på ford butikken var at den er plombert i gas spjeld luftmengde måler,og det er to plomberinger i manefoilen så eg driver på og filer ut nå,den bilen eg har er en utgave med nedplombert xr3i zetec motor den yter 105hk orginalt (AVGIFTER),men når eg har fikset plomberingene så sier MEKANIKERNE PÅ VESTLANDSKE AUTO SOM SELGER FORD at eg vil få 130hk,og når du even får poloen din på vegen skal eg springe fra den.

 

Om du har XR3i motor, så skal du ha 130hk Originalt. etter det jeg vet finnes det ikke no plombering på den bilen. Dette er ikke no moped..

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ratata

Ut av en Ford Zetec 1,8 skal det med doble 40 Weber og et riktig eksosanlegg uten å gjøre noe med motoren, være mulig å få ut 155 hk.

Dette har jeg fått vite av en svenske som bygger race-biler for RS-1800 klassen, med sånn motor.

Bodin Chassiteknik se "BODOLA KB9"

 

Zetec fabrikken i enland har klart å få ut 265hk ut av faenskapen UTEN Turbo, så jeg vil nokk tru zetec er fine saker jeg..

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mr.X

JA SOM Æ SIER LYSTGASS 100+ FOR 8500.-

 

Du driver da faen ikke å overlader en helt NORMAL jævla 1.8l med 100hk nos. er du helt stein eller?..

 

Jeg tror faen ike fu rå lada faenskapen på den trygge siden med 60hk en gang. for det blir så stor påkjenning, og væffal ikke med en overivrig drittunge bak rattet, som har sett på fast & the Furios

 

By the way, det koster ikke 8500kr.... Billigste kitet du finner ligger på 4.000kr og da lader den ca 60hk.

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår