Grinder_MB Skrevet November 26, 2005 Rapporter Share Skrevet November 26, 2005 Som det står på slutten, så kommer det mer. Har kommet litt lenger nå, så gjelder det bare å gjøre klart med bilder og slikt...Jeg har ingen planer om trekking av kassene, så det spørs litt om jeg komme rtil å ta meg av det. Mulig :) Skal bli litt glassfiber og lakkering tenker jeg. Mvh Stian Hvor kjøpte du høytalerne? de så litt fete ut... uhhmmwhat? Siter ---------------------------------------------- X-84- Mercedes Benz 190e, 2.0 X-87- Ford Scorpio, DOCH 16v 92- Ford Probe, 24v, "medeier". ---------------------------------------------- Det fins ingen problemer, Kun løsninger.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet November 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 26, 2005 Hvor kjøpte du høytalerne? de så litt fete ut... uhhmmwhat? Subbene? De ble kjøpt fra Resonant Engineering i USA :) Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mfafa Skrevet November 27, 2005 Rapporter Share Skrevet November 27, 2005 Syns liksom ikke det blir store jobben å bygge ei basskasse når man ikke gjør tilskjæring av platene selv blah Synd med de billige islagsmutterne fra Claser'n.... hehe... de fra ELTEK holder birthday http://www.dynabel.no Men mangler du ikke et kapittel om dempemateriale? F.eks. Acousto-Q til lukket kasse... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet November 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 27, 2005 Syns liksom ikke det blir store jobben å bygge ei basskasse når man ikke gjør tilskjæring av platene selv blah Synd med de billige islagsmutterne fra Claser'n.... hehe... de fra ELTEK holder birthday http://www.dynabel.no Men mangler du ikke et kapittel om dempemateriale? F.eks. Acousto-Q til lukket kasse... Joda, mangler et helt kaptittel om SAUE-ull... :P Skal de hva som skjer når jeg er edru ;) Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
shm Skrevet Desember 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2005 Jeg er litt usikker på plassering av subkasse og subwooferens plassering i kassen.. Ser for meg 3 muligheter: (Den skrå linjen illustrerer seteryggen, kassen vil bli bygd med skrå kant mot setet) Hvilke fordeler/ulemper vil disse forskjellige løsningene ha? Hvilken bør jeg velge? Siter - 98 Honda Integra Type R - 93 Toyota Corolla 1.6 Automat *solgt* - 94 Honda Accord 2.3i SR *solgt* - 83 Ford Sierra 2.0L *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zettie Skrevet Desember 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2005 2 og 3 har ingen forskjell foruten at den ene gir feil kassevolum i forhold til den andre :p (men regner jo med at når du konstruerer den fysisk at du velger rett volum og tar høyde for om elementet står inn eller ut i den kalkuleringen). Ut over dette vil ett element normalt spille likt enten det står inn eller ut - du har derfor to valg: bakover eller forover. Dette må man se ihht biltypen- coupe, sedan, stasjonsvogn etc. Siter Fra FWD vs RWD: Originally posted by venague Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
shm Skrevet Desember 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2005 Da tror jeg man går for å ha baksiden av elementet ut av kassen.. synes det ser litt mer fancy ut, hehe :P Hvis du mener det ikke er forskjell så bør det vel gå bra. Volum regnes med Box Builder 2.0, regner med jeg kan stole på den. Siter - 98 Honda Integra Type R - 93 Toyota Corolla 1.6 Automat *solgt* - 94 Honda Accord 2.3i SR *solgt* - 83 Ford Sierra 2.0L *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LLH Skrevet Desember 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2005 nå er jeg pirkete men: sitat: husk at skruene er der kun for og presse platene sammen til limet tørker: sitat slutt så når limet tørker kan vi ta ut skruene? lurer på åssen det går gitt.. spruter spon og mdf rundt hele bagasjen? jeg har i alle fall lært at du ikke skal tvinge noe sammen med skruer, større sjanse for at det blir hold i skruen da. bruk tvinger til og presse ting, og skuer til og holde ting sammen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet Desember 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2005 nå er jeg pirkete men: sitat: husk at skruene er der kun for og presse platene sammen til limet tørker: sitat slutt så når limet tørker kan vi ta ut skruene? lurer på åssen det går gitt.. spruter spon og mdf rundt hele bagasjen? jeg har i alle fall lært at du ikke skal tvinge noe sammen med skruer, større sjanse for at det blir hold i skruen da. bruk tvinger til og presse ting, og skuer til og holde ting sammen. Ja, hvis du klarer å holde godt nok med tvinger er du reddet ;) Har nevnt dette en del ganger før for skeptikere... Tenk på hva MDF/spon er laget av, og hvordan det er laget. Ser ingen grunn til å ta ut skruene ettersom materialet allerede er svekket, og det bare vil være ekstra arbeid å ta de ut. Noe mer du vil pirke på? :deng yodude Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tOFFY Skrevet Desember 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2005 nå er jeg pirkete men: sitat: husk at skruene er der kun for og presse platene sammen til limet tørker: sitat slutt så når limet tørker kan vi ta ut skruene? lurer på åssen det går gitt.. spruter spon og mdf rundt hele bagasjen? jeg har i alle fall lært at du ikke skal tvinge noe sammen med skruer, større sjanse for at det blir hold i skruen da. bruk tvinger til og presse ting, og skuer til og holde ting sammen. Limet holder godt nok med eller uten skruer. Men å ta ut skruer medfører sparkling av hull, da kan du likegodt sparkle over skruene.. Siter T.... http://privat.bluezone.no/steinsland/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LLH Skrevet Desember 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2005 ja vel. så limet vil holde kassa sammen? vil dette gjelde ei kasse av enkleste sort også? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tOFFY Skrevet Desember 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2005 ja vel. så limet vil holde kassa sammen? vil dette gjelde ei kasse av enkleste sort også? Mange standar kasser er kun limt, jeg selv har lagd mange kasser med kun liming. Siden jeg tidligere hadde tilgang til stor presse. Hvor enkel snakker du om? Mener du uten avstivinger? Siter T.... http://privat.bluezone.no/steinsland/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LLH Skrevet Desember 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2005 snakker om kasser som ikke innebærer laminering ov x antall plater. når man laminerer så får man jo mer/større flate som holdes sammen av lim. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tOFFY Skrevet Desember 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2005 snakker om kasser som ikke innebærer laminering ov x antall plater. når man laminerer så får man jo mer/større flate som holdes sammen av lim. Forstår hva du mener, om du tenker godt om hvordan vær enkelt plate limes sammen, så går det greit, pass på att en side plate låser en annen. Siter T.... http://privat.bluezone.no/steinsland/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Limit3d Skrevet Desember 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2005 kunne noen forklart om gjennomføring av kabler i lukket kasse? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg