Gå til innhold

Harman Kardon TC-600 Forsterker selges.

Ranger emnet

CrZyWiz

Anbefalte innlegg

Da var forsterker testet i annen bil :) og den funket som bare det. da jeg ikke har spiller med LPF filter så velger jeg og selge denne, kan evnt byttes i en kraftig forsterker med LPF. Har fått inntrykk av at dette er en spesiell forsterker, som ble bygd før knapper ble mer viktig en kontruksjon. Den er Sølv, og har kjølekanal som går igjennom hele forsterkern.

Visst noen her på forumet har slike, så må de gjerne poste sine erfaringer.

Den er vell oppgitt i 2x200w RMS i 4ohm. 2x300w i 2ohm og 1x600w i 4ohm derav navnet TC-600.

Fant en manual på den. http://manuals.harman.com/HK/Owner%27s%20Manual/TC600,300,304%20om.pdf

Kan jeg få noen bud på denne?

2002mod E46 320 M-Sport2 ESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om denne er solgt jeg, men viss den er det er det bare å la denne tråden dø ut i stillhet..

Du ba noen poste sine erfaringer... Jeg har en slik og kommer aldri til å selge den..! Sinnsykt kraftig og solid bygd kvalitetsforsterker.. Den er oppgitt til å yte 600 watt RMS i 4 ohm brokoblet, men husk på, dette er en Harman/Kardon forsterker.. De er SVÆRT forsiktige når de oppgir effekt.. Har prøvd litt forskjellige bassere på denne og har ennå ikke sett noen høyttalere den ikke klarer å dra.. Dette er en forsterker fra den tiden da lyden var det viktigste i et anlegg, derfor er ikke designet spesielt spenende.. Dens jobb er å produsere god lyd og det gjør den med glans! Er ett minus med den - Tilkoblingene for kabel er altfor små og det er litt jobb med å få inn skikkelig strøm og jordkabel.. Men man bør ha ett oppegående elektrisk anlegg i bilen, den vil ha mye strøm.. ;)

Kort fortalt, en meget oppegående forsterker..!

Virr virr virr, broom! Rupp rupp rupp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er ikke solgt nei. Så takk for innspillet. Det var dette jeg også har fått inntrykk av. Men jeg velger å selge denne pga jeg ikke har råd til ny forsterker OG cd spiller. Så som sagt, visst noen vil ha en skikkelig solid forsterker. er det bare å komme med bud. evnt kan den byttes i kraftig forsterker med LPF. Da jeg ikke har dette på spilleren min.

2002mod E46 320 M-Sport2 ESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg ikke hatt en nyinnkjøpt DLS A7 hadde jeg kjøpt denne på flekken... Har selv en 2005 Harman/Kardon AVR-7300 ( 7x110w ) 75a power supply Hjemmekinoreciver, og kan bekrefte av erfaring med tildigere Harman produkter, gjelder ALT ! Kan ikke sammenlignes med noe i Watt styrke... Det speller mye mer enn det oppgir, og det alltid !

Løp og kjøp folkens !

'93 Audi S2 Hybrid ! sZwei

'86 Fiat Uno Turbo I.E "FerrUNO"

'87 Audi 100 quattro - Banerigget Isbil !

[x2] Type 44 quattro avant + sedan

[x]'91 Audi Coupe quattro20v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dette inntrykket jeg også har av denne forsterkeren. Og 2000kr er da strengt tatt ikke noen gal pris på denne? sombrero

Hmm... Jeg ga såvidt over 6 lapper ny for min i februar 2000, da hadde den vært på markedet ca halvannet år.. Mener den starta på over 9 lapper med det samme den kom.. Slike ting er ikke alltid lett å si noe eksakt pris på, men med tålmodighet skal det nok være fullt mulig å oppnå 2000 i pris på den ja :)

Kunne godt tatt den jeg, men synes prisen er for stiv, så avventer heller litt :D

Fra FWD vs RWD:

Originally posted by venague

Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan blir det om jeg skal bruke en sånn forsterker på to tiere med double voice coil eller hva det nå heter?

hver av spolene er på 4 ohm mener jeg på, altså da 2ohm pr element, det vil vel si 1ohm om jeg brokobler forsterkeren...?

klarer den dette? jeg er ikke den med mest peil, men hørt rykter om at ikke alle forsterkere er like "stabile" når de må spille i 1ohm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider