Gå til innhold

Forskjell mellom 1,6 diesel og GTD??

Ranger emnet


forseth

Anbefalte innlegg

Forskjellen på 1.6 D og GTD er:

 

Dieselpumpe, med LDA regulering.

Underspyling stempler.

Andre ventiltider/Kamaksel.

Annet Innsug / Eksos.

Dyser. (155Bar GTD , og 130Bar sugediesel)

Det er jo sefølgelig Turbo.

Innsugslanger og oljeutluftning slanger er annerledes.

Oljekjøler (vannkjølet)

Trykkrør til turbo og returrør til bunnpanne.(olje)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen på 1.6 D og GTD er:

 

Dieselpumpe, med LDA regulering.

Underspyling stempler.

Andre ventiltider/Kamaksel.

Annet Innsug / Eksos.

Dyser. (155Bar GTD , og 130Bar sugediesel)

Det er jo sefølgelig Turbo.

Innsugslanger og oljeutluftning slanger er annerledes.

Oljekjøler (vannkjølet)

Trykkrør til turbo og returrør til bunnpanne.(olje)

 

 

 

Det er ikke andre ventiltider/kamaksel

Men det er sodiymfylte eksosventiler , dette for att ventilene ikke skal brenne opp. alt det andre er korrekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår