merscha Skrevet Februar 8, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2003 Heisann! Har et lite spørsmål: Jeg har en G60 girkasse med diff.sperre som jeg tenkte å putte i Mk1'ern min, siden jeg også skal sette inn en (T)G60 motor. Men jeg kommer stort sett til å kjøre på bane og veien. Det jeg lurer på da er om det er hensiktsmessig med diff.sperre, eller om det hadde vært bedre uten? Jeg vet at diff.sperre er alfa-omega på dragrace, og da skal man jo bare rett fram.... Casper Siter '85 Audi 80 Quattro '76 VW T2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxgets Skrevet Februar 8, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2003 Originally posted by merscha jeg kommer stort sett til å kjøre på bane og veien. jøss:D Siter X 1991 Toyota mr2 X 1994 Toyota Celica gt4 X 1977 Ford escort 2L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mk1classic Skrevet Februar 8, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2003 Originally posted by merscha Heisann! Har et lite spørsmål: Jeg har en G60 girkasse med diff.sperre som jeg tenkte å putte i Mk1'ern min, siden jeg også skal sette inn en (T)G60 motor. Men jeg kommer stort sett til å kjøre på bane og veien. Det jeg lurer på da er om det er hensiktsmessig med diff.sperre, eller om det hadde vært bedre uten? Jeg vet at diff.sperre er alfa-omega på dragrace, og da skal man jo bare rett fram.... Casper Det kommer helt an på hvordan type diff. brems/sprerre det er snakk om. Siter "mk1classic" '83 Golf GTI Rabbit '83 Golf GTI "Prosjekt" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet Februar 8, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2003 Originally posted by merscha Heisann! Har et lite spørsmål: Jeg har en G60 girkasse med diff.sperre som jeg tenkte å putte i Mk1'ern min, siden jeg også skal sette inn en (T)G60 motor. Men jeg kommer stort sett til å kjøre på bane og veien. Det jeg lurer på da er om det er hensiktsmessig med diff.sperre, eller om det hadde vært bedre uten? Jeg vet at diff.sperre er alfa-omega på dragrace, og da skal man jo bare rett fram.... Casper Diffsperre er en stor fordel når du skal kjøre bane kjøring.. Du må huske at det er ikke 100% sperre vi snakker om her.. men du vil lettere få en bra utgangs hastighet fra sving når begge hjulene driver.. Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mykle Skrevet Februar 8, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2003 Skal du ha litt effekt på en fwd, så er det vel mer eller mindre et must med sperre(brems). Det er greit å få litt av effekten til å drive bilen fremover også, ikke bare blårøyk (på ene sida) :) - Chris Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Februar 8, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2003 Diffbrems er gode ting. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merscha Skrevet Februar 8, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2003 Originally posted by Mykle Skal du ha litt effekt på en fwd, så er det vel mer eller mindre et must med sperre(brems). Det er greit å få litt av effekten til å drive bilen fremover også, ikke bare blårøyk (på ene sida) :) - Chris Høres ut som den kassa skal inn i bilen ja :D Nå er motoren snart ferdig skrudd og, så da kommer den vel snart på veien.... håper jeg ;) Casper Siter '85 Audi 80 Quattro '76 VW T2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mk1classic Skrevet Februar 8, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2003 Hvordan type diff sperre/brems sitter i den girkassen ? Siter "mk1classic" '83 Golf GTI Rabbit '83 Golf GTI "Prosjekt" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60Turbo Skrevet Februar 8, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2003 Hva er det som er gjort med diffen da? om den er "sveist" så har du jo 100% sperre... hjelper jo mye det, men da går jo begge hjula helt likt og det kan jo oppføre seg litt "funny" i skarpe svinger. Om det er satt inn en orntli quaiffe diff eller lignende er jo det knall, det er det beste som finnes og sørger for trinnløs fordeling mellom hjula sånn at hjula får tildelt kraft ettersom hvor godt feste er, det hjulet som har best grep får mest power, samtidig som det andre hjulet også får litt kraft... (om det ikke er i lufta da!) Er det en orginal G60 kasse må du belage deg på laaaaaaange sorte striper fra indre hjul i svingene..... Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merscha Skrevet Februar 9, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2003 Originally posted by G60Turbo Hva er det som er gjort med diffen da? om den er "sveist" så har du jo 100% sperre... hjelper jo mye det, men da går jo begge hjula helt likt og det kan jo oppføre seg litt "funny" i skarpe svinger. Om det er satt inn en orntli quaiffe diff eller lignende er jo det knall, det er det beste som finnes og sørger for trinnløs fordeling mellom hjula sånn at hjula får tildelt kraft ettersom hvor godt feste er, det hjulet som har best grep får mest power, samtidig som det andre hjulet også får litt kraft... (om det ikke er i lufta da!) Er det en orginal G60 kasse må du belage deg på laaaaaaange sorte striper fra indre hjul i svingene..... Vet ikke helt hva som er gjort med den, men når jeg tar og vrir pent på akslingen på kassa går de motsatt, men hvis jeg legger litt "tyngde" på hånda går de samme vei. Virker ikke som den er sveisa da hvertfall... Så vidt jeg vet så fikk man sperre/brems på Corrado som tilleggsutstyr en kort stund, så jeg regner med at det er denne. (Motor og kasse er fra 90/91 corrado) Casper Siter '85 Audi 80 Quattro '76 VW T2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60Turbo Skrevet Februar 9, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2003 mulig det, møller må vel vite det? neppe....? har hørt at det var 40% sperre på de, men noen sier det ikke er det. fikk ikke testa min skikkelig da motor raste rett etter at jg bytta kasse. er 91 mod kasse jg har, kjøpt på "schrotplatz" (høggern) i tyskland golfene går så godt gjennom svingene uansett, så det holder at vi gasser når det er rett frem! :D Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stegegjerdet Skrevet Februar 9, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2003 Skaff deg Quaif diff, veit at Ottar hadde problem med at det eine hjulet berre spannt på Rudskogen i haust, og han har som sagt MK1 T60, han køyrde då med slicks. Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mark1 Skrevet Februar 9, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2003 diff brems til fwd er vel det nest viktigste å kjøpe (nest etter elektrisk line lock :D) Da kan du begynne å gi på ganske mye mer ut av svingene, og du slipper å holde så hardt i ratten når du gir på, da begge hjulene trekker så og si likt. hvis du vrir på hjulet og det på motsatt side går i motsatt retning så er det ikke sperre. Du må nesten titte på ett bilde av en diff for å skjnne hvordan det funker, er no rare greier de greiene der. mange som klager på prisen på quaife diffene, men de er vel så¨og si vedlikeholds frie, men de må kjøpes fra england, eller kollevold kjøper vel inn til deg, men da må du ha store lommer. er vel lettere å få tak på brukte diff bremser i billisten eller no, og kjøpe overhalingssett Siter NorskEscortRegister.Net Escort Mk1 og Mk2 register Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ottar Skrevet Februar 16, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2003 Skal ein ha 200hk i ein golf må ein ha sjikkeli diff type quaife, peloquin eller sellholm. Ein ting er at det spinn mindre/ det går fortare ut av svingene, den andre tingen er at ein må vere forsiktig med org.diffen. Om den spinn på innerhjul vil pinjongdrevet(eller noko slik) UT av kassa og det tek da strake vegen, ikkje bra.... Det ein kan gjere er å feste pinjongdrevet sjikkeli, det er berre nagla fast. USA fyr kan skaffe boltsett til det til tusen kroner, rot litt rundt på vwvortex forumet for å finne han. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.