KriegHeim Skrevet Mars 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2005 Hei, nå har jeg bestemt meg for hvordan kassen min skal se ut.. Blir en liten skrå frampå mens bassene blir liggende på øversida.. hehe, 3d tegning er IKKE min greie ;) Men altså det røde er elementene, skal være 3 separate kammer, 2 stk MA audio i lukket på sidene, og 1 stk cadence i reflex i midten ;) skal nok klare å dekke mine behov.. Men har jeg gjort noe elementært feil? MA skal ha 30 liter hver, og Cadence skal ha 43 L Siter Lancer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morel Skrevet Mars 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2005 Hvorfor to forskjellige merker? Tror du det blir bedre enn 2 stk. MA Audio? Personlig ville jeg ha droppet Cadence-bassen. Men... du kan jo alltids bygge og høre hvordan det blir. Husk at "mye er ikke nødvendigvis bedre"! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KriegHeim Skrevet Mars 21, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2005 For jeg har testa elementene sammen før, og de spiller ikke så forskjellig, pluss at cadence elementet er ett mye bedre element.. Nei, men fint at alle er 4 ohm, så jeg får kobla dem ned i impendans :) Siter Lancer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jalla Skrevet Mars 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2005 Hvorfor skal du blande to ulike merker? Lyd blir det nok, men mest sannsynlig ulyd. Sats heller på enten de to MA Audio - elementene i samme kasse med separate kamre eller kun Cadence - elementet. Ellers ser planene dine helt kurante ut de, les litt om basskassemekking her. Siter Ut på tur - signatur... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KriegHeim Skrevet Mars 21, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2005 vel, er ikke ute etter noe ulyd, men tenker jeg får en blanding mellom lukket og reflex.. er greit å prøve ut eller? Siter Lancer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jalla Skrevet Mars 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2005 Greit å prøve ut, for all del, men i mine øyne ser dette ut som et fasefeilhelvete med mye resonnansproblemer. Bare min "gut-feeling" som er noe subjektiv, men det er aldri en lur ting å ha for mye "blanda drops" i en innstallasjon. Less is more regelen er en grei ting å ha i bakhodet :) Siter Ut på tur - signatur... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg