hercem Skrevet Mars 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2005 Klarte ved et lite uhell å få hull på denne så bensinen sprutet doh Lurer på hva den boksen er og hvor mye den koster? Er det vanskelig å skifte den osv osv. Dessto bedre jo mer info jeg får... Jeg skulle skifte manifold pakninger så dette sier jo litt om hvor klønete jeg er til å skru bil notin Bilen er en VW Golf II 1985 GTI 8v Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cchris Skrevet Mars 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2005 Er ikke det bensinpumpa da? Den som koster en del.. Ser sånn ut syns jeg. Siter Tråden om bilen min: Golf GTI G60 VW AUDI CLUB NORWEGEN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hercem Skrevet Mars 21, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2005 Er ikke det bensinpumpa da? Den som koster en del.. Ser sånn ut syns jeg. Jeg gjetter selv på at det er bensinpumpa, men jeg vet ikke sikkert. Det ser for meg ut som om at "huset" til pumpa er delt og at det bare er dekslet som er litt knust. Dette dekselet er vel kanskje ikke så vanskelig å få skrudd av og byttet? Kanskje bare å skru ut de to store boltene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Opus Skrevet Mars 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2005 Huset til pumpa koster ca. 600,- elns på VAG. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hercem Skrevet Mars 21, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2005 Huset til pumpa koster ca. 600,- elns på VAG. Takk for info'en så langt. Jeg får demontere pumpa litt i dag og se hva som har gått i stykker. Kan jo være at jeg er så heldig at det bare er det ene dekselet som er ødelagt og at det i tillegg er enkelt å skru det av... Noen som vet om pumpa er lik på de forskjellige modellene? Høggeren har jo alltids en Golf stående og det hadde vært topp om det bare hadde vært å ta dekselet fra hvilken som helst Golf. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Opus Skrevet Mars 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2005 Det er ikke et deksel, men et "basseng" som pumpa suger bensin fra. Mener det er samme huset som står på 8/16v Edit: EV, GZ og KR bruker samme hus GX, RD og PL bruker samme hus Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hercem Skrevet Mars 21, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2005 Det er ikke et deksel, men et "basseng" som pumpa suger bensin fra. Mener det er samme huset som står på 8/16v GX, RD og PL bruker samme hus Akkurat, men det ser ut som om det bassenget er delt i to og jeg tenkte jeg dermed kanksje var så heldig at det bare kunne bytt den ene delen. I tillegg er jeg kanskje også så super heldig at jeg bare kan skru av den delen som er litt knust mens bassenget sitter på bilen...? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwfreak Skrevet Mars 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2005 Har pumpe jeg også.. Men det er til en ikke gti... mono-jet motor bare.. Veit ikke om delene passer over jeg, men har da en liggende om du trenger... Bor jo en halvtime unna jessheim... Siter x Jetta 1.8 84 mod. A4 1.8T 95 mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Opus Skrevet Mars 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2005 Mono-jet pumpa er vel alt for svak? Lader vel maks 2 bar elns, mens K-jet pumpa lader 5-6 bar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hercem Skrevet Mars 21, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2005 Da har jeg tatt en nærmere titt på bassenget og funnet ut at det er av hard plast samt at det er en del og ikke to som jeg trodde. Tror derfor jeg skal prøve med litt lynelim og sikaflex. Hvis det fungerer blir det jo mye lettere enn å skru av og bytte bassenget. Når det gjelder pakningene til manifoldene tror jeg at jeg utsetter det prosjektet. Tror det er det lureste er at jeg ikke fortsetter å mekke på egenhånd. Begynte nesten å skru i sted, men oppdaget litt rustene skruer og slikt. Det hadde nok sikkert bare blitt en masse nye problemer så derfor droppet jeg det :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwfreak Skrevet Mars 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2005 Mono-jet pumpa er vel alt for svak? Lader vel maks 2 bar elns, mens K-jet pumpa lader 5-6 bar Ja vet den er for svak, men kan jo hende det er noen deler som passer over da.. ;) Siter x Jetta 1.8 84 mod. A4 1.8T 95 mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
twg76 Skrevet Mars 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2005 Hm... Ville jo ikkje anbefalt å fikse nokka på bensinpumpa med sicaflex da... e liksom eit system som e greit å ha 100% i orden... men men... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fotojan Skrevet Mars 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2005 Inne i det såkalte bassenget du beskriver sitter det er filter og jeg er ganske sikker på at koblingen eller helst kobberrøret inn til denne er røket. Det er bare å få ned hele skiten og bytte - og sika eller annet vil aldri holde. Prøv ingen andre pumper som ikke er beregnet for høyt trykk. Siter Kjører bilcross med SAAB, men også VW Golf og andre biler som dukker opp. Utrolig, men det ble faktisk en totalseier i 2008!Besøk gjerne hjemmesiden: www.race.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gti 16v Skrevet Mars 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2005 Hvor mye skal du ha for den du har liggende?? Har en 16v d lekker av.. Lekker der plasten er skjøtt på #bassenget"... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hercem Skrevet Mars 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2005 Det er ikke et deksel, men et "basseng" som pumpa suger bensin fra. Mener det er samme huset som står på 8/16v Edit: EV, GZ og KR bruker samme hus GX, RD og PL bruker samme hus Vet du om det er samme type på en 1,6l bensin Golf II 85-86? Er eventuelt alt likt eller kan man bytte over delene til bassenget fra den andre bilen? Hvis det er samme type kjøper meg med nok en delebil som jeg har på hånden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.