Gå til innhold

205 Gti 1.9 - Raufoss

Ranger emnet


Sigurd.e

Anbefalte innlegg

kan jo bytte girkassa til en 1,6 da. Får du jo mye bedre aks. Og den bass kassa dreper masse aks, tok akkuratt ut min fra 1,6 min i dag og merka forskjell på aksen

er mulig det, veide den akkurat inn til snaue 11kilo... men den blir uansett montert først, så får vi se hva som skjer....

Hehe mange som kjører med under halv tank av helt andre årsaker tror jeg å :p Men må påpeke hvis man har ett par høytrykks bensinpumper og under halv tank på 1.9 (Sikkert 1.6 å.. ikke sett på tanken der)gti'ene uten og modifisere tanken med catch tank, Kan den dra luft så det fjusker litt i de aller krappeste svingene

Hmm... har ikke kjørt den så mye enda, så jeg vet ikke noe om dette... men kan da ikke være så stort problem? Catch tank vil si?

Angående QuickShift trenger man ikke kjøpe noen ting så sant man har tilgang til en vinkelsliper,ett sveiseapparat og helt vanlig skru utstyr.

har sett på dette ja, ligger jo noen guider der ute, men er vel mye lettere hvis man har QS utstyr? Uansett vil ikke dette bli det første som skal på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hmm... har ikke kjørt den så mye enda, så jeg vet ikke noe om dette... men kan da ikke være så stort problem? Catch tank vil si?

Så sant du ikke skal kjøre mye på bane så er det ikke store problemet, merker det jeg. er bare småting.. men mister jo noen hundredeler på det.

Catchtank er en liten tank under tanken igjen (Rommer alt fra 1 dl til flere liter) Og da sitter oppsuger slangen nedi der, så da renner ikke bensina bort i de vasseste svinga.

 

har sett på dette ja, ligger jo noen guider der ute, men er vel mye lettere hvis man har QS utstyr? Uansett vil ikke dette bli det første som skal på...

Er like lett uansett.. men mye billigere.

MYE bedre og kjøre med, Selv har jeg justering av hvor tett det skal være på girstanga, men det er ett litt dyrere system.

Her har du en quick guide til og årne QS. helt simpelt

87- Peugeot 205 gti i16v (200hk++)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har denne 4wd eller? isåfall veldi kult!

Har nok fwd denna... Men hadde vært kult det ja:D

Grunnen til at den har annen bakaksling er at den må ha skivebrems bak for å passe "1.9 spec" etter at den ble konvertert...

Men skal ikke flire ta det, har sett biler som er kovertert til bakhjulstrekk! Og alt kan gjøres hvis man har viljan og penga...;) selv om det ville være jævlig mye arbeid i detta tilfellet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, få tak i en 405 MI16x4 som modellen heter, ta girkassa og motoren, fordelingskassa, bakakslingen o.s.v, og kort det ner og tilpass det.. det skulle la seg gjøre, ettersom det ikke skulle være noe prob å sette nedi MI16 motor bla...

 

Men det er vel ikke billig, selv om du får tak i MI16x4 for rundt 30.000 svenske om du finner en =P

'93 Audi S2 Hybrid ! sZwei

'86 Fiat Uno Turbo I.E "FerrUNO"

'87 Audi 100 quattro - Banerigget Isbil !

[x2] Type 44 quattro avant + sedan

[x]'91 Audi Coupe quattro20v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, få tak i en 405 MI16x4 som modellen heter, ta girkassa og motoren, fordelingskassa, bakakslingen o.s.v, og kort det ner og tilpass det.. det skulle la seg gjøre, ettersom det ikke skulle være noe prob å sette nedi MI16 motor bla...

 

Men det er vel ikke billig, selv om du får tak i MI16x4 for rundt 30.000 svenske om du finner en =P

 

Det er ett hælvete og få plass til girkasse og få festet bakre hjulopphenget og få riktig høyde osv.. må skjære halve bilen i filler.. bare og gi opp hvis man ikke har mye peiling på slikt.. nesten lettere og kjøpe en 205 t16;) da til en pris av 700 000 norske elns.. men er værdt det :D

87- Peugeot 205 gti i16v (200hk++)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://pug205gti.tripod.com/id41.html her er hvertfall den med rwd...

 

Er nok best å satse på en t16 da ja, er vel ikke alt for sansynlig at det holder når du først har fått det sammen, og er jo umulig å finne deler til no slikt:) er jo foresten mulig det går ann å ta no deler fra en citroen AX 4x4? det er jo omtrent samme størrelse og mye like komponenter... er bare ikke sikkert at de tåler påkjenningen med 100 og ørten hk... :confused: men igjen alt går ann...

Er nå uansett ikke aktuelt med mine skills el penger :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nok fwd denna... Men hadde vært kult det ja:D

Grunnen til at den har annen bakaksling er at den må ha skivebrems bak for å passe "1.9 spec" etter at den ble konvertert...

Men skal ikke flire ta det, har sett biler som er kovertert til bakhjulstrekk! Og alt kan gjøres hvis man har viljan og penga...;) selv om det ville være jævlig mye arbeid i detta tilfellet...

 

det heter ikke bakaksling :p det heter bakstilling ;) menmen! litt kluss i begrepene da ;)

 

hadde vært knall med 4wd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det heter ikke bakaksling :p det heter bakstilling ;) menmen! litt kluss i begrepene da ;)

 

hadde vært knall med 4wd ;)

 

Alltid en liten feil her og der :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fett prosjekt da, har også sansen for de småe og raske. Og ikke det tunge og trege dråget av en scorpio 2.0i jeg kommer til å overta når jeg blir 18.. :P

Hehe:) Scorpio er jo litt tung da, men de fleste biler går bra bare man leker lit opp på turtall Devil men de gr vel greit starks de får en 2.9l?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny oppdatering:

 

Mari (kjæresten) kom opp og pusste litt på bilen sammen med meg i dag, er godt med litt selskap, og da slipper jeg jo å gjøre alt selv :rolleyes:

Hadde bestemt meg for å se rundt den nederste delen av frontruta for å sjekke om det var rust der... Er en vanlig feil på 205, men kan jo ikke ta bilen fra hverandre når jeg skal kjøpe den heller... Og det var det jo selvfølgelig litt av doh , men ikke alt for mye. Så da har panseret blitt tatt av, et deksel fjernet, og det har blitt pussa litt... Dessuten har jeg lakkert viskerne og stab bjelken forran. Det var litt rust rundt panserfestene også, og det MÅ tas. Har nok kommet til den konklusjonen at jeg gav litt for mye for bilen, men man lærer så lenge man driver på :o Uansett har all rusten har vært veldig enkel å gjøre noe med, og det har ikke vært rust på synlige steder... Kan også se litt framgang ang pussing nede på frontplata...

uten panser:

PICT0003.jpg

Det ene panserfestet venstre

PICT0004.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår