Gå til innhold

205 Gti 1.9 - Raufoss

Ranger emnet

Sigurd.e

Anbefalte innlegg

Hehe:) Scorpio er jo litt tung da, men de fleste biler går bra bare man leker lit opp på turtall Devil men de gr vel greit starks de får en 2.9l?

Joda du sier noe dær da, men da svir det i lommebok altså. den bruker over litern på mila sån som mamma kjører, det sier kanskje en del da.. :P

Vi har faktisk hatt 4 scorpioer 2.8 og 2.9`er.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

http://pug205gti.tripod.com/id41.html her er hvertfall den med rwd...

Er nok best å satse på en t16 da ja, er vel ikke alt for sansynlig at det holder når du først har fått det sammen, og er jo umulig å finne deler til no slikt:) er jo foresten mulig det går ann å ta no deler fra en citroen AX 4x4? det er jo omtrent samme størrelse og mye like komponenter... er bare ikke sikkert at de tåler påkjenningen med 100 og ørten hk... :confused: men igjen alt går ann...

Er nå uansett ikke aktuelt med mine skills el penger :rolleyes:

Var jo en T16 motor til salgs på peugeot delen her inne.. Skulle ha 30000-35000kr for den. Svir det ja!

'84 Alfa Romeo GTV6

'92 BMW E34 520iA (bytta i alfa)

'82 BMW E28 535iA (solgt)

'84 BMW E30 318i (skrota)

'87 Honda Accord 2.0 EXi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda du sier noe dær da, men da svir det i lommebok altså. den bruker over litern på mila sån som mamma kjører, det sier kanskje en del da.. :P

Vi har faktisk hatt 4 scorpioer 2.8 og 2.9`er.. :D

Hehe, var bensinforbruket da... er stygge summer som går til bensin, må nesten ha egen tankbil tuslende etter og... Vil ha amerikanske priser :usa:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var jo en T16 motor til salgs på peugeot delen her inne.. Skulle ha 30000-35000kr for den. Svir det ja!

Huff ja.... og da har du fremdeles bare fwd... Jeg vil ha mer penger jeg, noen som vil sponse meg eller bare være generøse? :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten oppdatering:

Har fått pussa litt mer rundt ruta, og fått lakkert med primer...

Dessuten har det blitt diskutert litt om hvordan vi skal gjøre det med sveisinga. Noen som har clue på hvor mye en frontplate til 205GTI koster? Må bare se om det kan være bedre å bytte enn å svise nytt. Så nå blir det vel få oppdateringer på et par uker, siden jag har heldagsprøver hele neste uke, og drar til Nederland uka etter det kiddie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Du kan jo stikke på huggern å se om du finner en 1989 eller nyere der. Disse har vel bedre rustbeskyttelse og muligens frontplate i bedre stand enn din egen... Frem med vinkelslipern og kapp i vei, antar dem ikke skal ha mye i såfall :)

Så ut som litt av et "rusthelvete" du har skaffa deg der da..

Hvordan er den nederst ved B-stolpen da, og langs med skjøten mellom kanal og bakskjerm. Det er vanlig at punktsveisene nederst på b-stolpen løsner, og da begynner hele bakskjermen å flekse, med påfølgende rustangrep nede på bakskjerm og kanal..

Skal selv snart i gang med en 1984 modell jeg har vært å titta på, utrolig nok så kunne jeg ikke se noe rust, og bilen er ferdig strippa, så enkelt å få øye på om det skulle være noe. Håper å få den ferdig i løpet av året :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

JA... da var det jævlig lenge siden sist oppdatering grunnet eksamen, jobbing og flytte skal jeg vel snart og... Men uansett... Har funnet frontplate til 790kr +frakt, så den blir det... Videre skal det bare legges opp 1mm plate og fjerne de to rusthullene. Så er forsikring ordnet, og ble mye billigere enn jeg noen gang kunne forestilt meg! babyhmm? det var vel det foreløpig... så kommer det bilder så snart arbeidet starter... jada :wonder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er fin den og med et par gode venner som meg selv vil dette bli Raufoss's nye fartsmaskin... Bare ringe det vet du så tar vi en helg og fikser dette... sveise litt rustog fikse den ellers... tre fire stykker av oss kan nok få denne bilen på veien innen bursdagen din... Bare å spørre om hjelp...

Voldsomt hvor hjelpsom vi var her da! Hjelpe meg og?! aneglsmili

Biler:

-Litt forskjellig, noe gøy og noe kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

hmmm... da har det begynt og renne inn litt penger på sommerjobben, og da er spørsmålet; skal de brukes på felger og dekk og hvilke?? har veldig lyst på 17" og 205-40-17 dekk eller 16 og 205-40-16 (org dekk dim er 195-50-15), men går dette og blir prisen overkommelig?? vet ikke hvordan innpress det er på bilen heller... 30mm?? ingen som kan si det? tror nesten jeg har bestemt meg for felger hvis de kommer til en akseptabel pris, og da blir det TSW Heat. noen innspill? blir jo sinnsykt tøft med 17, men lurer på om det går ann og kjøre... dessuten om noen kunne komme med noen eks på pris for slike felger og dekk hadde jeg vært svært takknemlig.

?size=small&id=37625

Lenke til kommentar
Del på andre sider