Gå til innhold

G60 kontra VR6 motor

Ranger emnet


chr1z

Anbefalte innlegg

Noen som har noen synspunkter på forskjellige ulemper/fordeler med disse motortypene??

 

G-laderen er ikke så farlig, for den skal byttes ut med turbo uansett etterhvert.

 

Ville vært fint med noen tilbakemeldinger.

94' 306 XRdt

94' Vw Golf 1.6 SOLGT :/

82' Vw Golf I 1,5 (godkjent og solgt gett)

x86 Mazda 323 GT(vrak)

x82 Volvo 244 DL(vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

g60 helt klart.. og behold g-laderen .. mye mer spesiell mod på golf 3 i norge :) fordeler må vel være at R4'n er lettere enn VR6'n

 

Ja, har litt tid å tenke på det. Men skal prøve å få samlet inn alle tinga jeg trenger denne sommeren :)

94' 306 XRdt

94' Vw Golf 1.6 SOLGT :/

82' Vw Golf I 1,5 (godkjent og solgt gett)

x86 Mazda 323 GT(vrak)

x82 Volvo 244 DL(vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes flere fordeler som jeg ser det..

- G60 er mer lettskrudd enn Vr6

- G60 er +/- 40kg lettere enn Vr6, dermed understyrer du mindre

- Ombygging til Vr6 vil garantert koste mer, da du må bytte boltsirkel, noe som ikke er en nødvendighet med G60..

- For samme sum riksdaler vil du kunne trimme G60 mer enn Vr6

- "Alle" skal ha Vr6, du får noe veldig få har..

- Mye morsommere med turbo/kompressor

 

Ser to fordeler med Vr6:

- Sekser lyd

- Bunndrag/dreiemoment(Dette får du også ved å beholde G-laderen)

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke gå over til 5 bolt, kan bruke corrado G60 bremser :) men er ikke som alle andre med G60 da.. men vr6 lyden er jo litt deilig.

 

Men tror kanskje jeg satser på g60 bare for å ha litt annerledes enn alle andre

94' 306 XRdt

94' Vw Golf 1.6 SOLGT :/

82' Vw Golf I 1,5 (godkjent og solgt gett)

x86 Mazda 323 GT(vrak)

x82 Volvo 244 DL(vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er G60'n billigere å forsikre også kanskje? :)

 

Har ingen betydning.. Da forsikringen gjelder hva bilen var i utgangspunktet.. Dessuten, når du bygger om og får det godkjent hos Biltilsynet, så går det aldri innom forsikringen såfremst du ikke krasjer. Hvis du da har godkjent bil så er det ikke noe problem. Golf 3 G60 er jo en bil som Vw aldri har laget, så da må den uansett forsikres som GTi 16v hvis det skulle være nødvendig..

For meg ville ikke det vært noe å tenke på ivertfall..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen betydning.. Da forsikringen gjelder hva bilen var i utgangspunktet.. Dessuten, når du bygger om og får det godkjent hos Biltilsynet, så går det aldri innom forsikringen såfremst du ikke krasjer. Hvis du da har godkjent bil så er det ikke noe problem. Golf 3 G60 er jo en bil som Vw aldri har laget, så da må den uansett forsikres som GTi 16v hvis det skulle være nødvendig..

For meg ville ikke det vært noe å tenke på ivertfall..

 

Så hvis jeg bygger og steller om bilen min som i utgangspunktet er 1,8 (90hk) til G60 m/eventuelt turbo da, så vil jeg da fortsatt forsikre den som 1,8? Og hvis jeg da kræsjer, vil det da oppstå problemmer? Ellers misforstår jeg deg noe helt grassalt? helpme

 

Og forresten...er vel avhengig hvor stor turbo man har, men hvor mange hk kan man regne med å få med G60 m/turbo...sånn circus?

| -My rides- |

 

 

[X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt)

[X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvis jeg bygger og steller om bilen min som i utgangspunktet er 1,8 (90hk) til G60 m/eventuelt turbo da, så vil jeg da fortsatt forsikre den som 1,8? Og hvis jeg da kræsjer, vil det da oppstå problemmer? Ellers misforstår jeg deg noe helt grassalt? helpme

 

Delvis misforståelse på gang her.. Nei, forsikringen skal så vidt meg bekjent ikke ha noe med hva du gjør med bilen, såfremst det er innenfor Norsk lov, hvis du skjønner.. Og hvis du bygger om og ikke godkjenner, så du vil slite ved f,eks en krasj.. Hvis alt er iorden med godkjenninger så har det ingenting å si såfremst du ikke har kjørt som en kuk osv. og at det er årsaken til ulykken f,eks. Da kan vel forsikringen bli mindre glad, men jeg har lest flere plasser at bilen skal forsikres etter hva den var fra fabrikk..

 

 

Og forresten...er vel avhengig hvor stor turbo man har, men hvor mange hk kan man regne med å få med G60 m/turbo...sånn circus?

 

Her er det mange ting som spiller inn, men noen av G60turbo på forumet har vel +/- 230hk i sine biler.. Men, det koster vel litt riksdaler..

Ville tippet 170-180 ærlige hk med litt ekstra trykk, IC og chip

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen betydning.. Da forsikringen gjelder hva bilen var i utgangspunktet.. Dessuten, når du bygger om og får det godkjent hos Biltilsynet, så går det aldri innom forsikringen såfremst du ikke krasjer. Hvis du da har godkjent bil så er det ikke noe problem. Golf 3 G60 er jo en bil som Vw aldri har laget, så da må den uansett forsikres som GTi 16v hvis det skulle være nødvendig..

For meg ville ikke det vært noe å tenke på ivertfall..

 

Du må nok si ifra til forsikringsselskapet om endringen ja. Effekt er en del av risikovurderingen hvert enkelt selskap gjør av hver enkelt modell. Når du endrer effekten, endrer du også bilens risiko, ergo endret premie. På den annen side skal du hvis det smeller og bilen er godkjent med motoren, må forsikringsselskapet påvise årsakssammenheng. Dvs at du har grisekjørt feks, lettere å gjøre det med litt effekt under huven. Uansett kan forsikringsselskapet trekke fra forskjellen i premie i erstatningen til deg. Tipper du vil bli rimelig uønsket av forsikringselskapet som kunde etterpå også

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nok si ifra til forsikringsselskapet om endringen ja. Effekt er en del av risikovurderingen hvert enkelt selskap gjør av hver enkelt modell. Når du endrer effekten, endrer du også bilens risiko, ergo endret premie. På den annen side skal du hvis det smeller og bilen er godkjent med motoren, må forsikringsselskapet påvise årsakssammenheng. Dvs at du har grisekjørt feks, lettere å gjøre det med litt effekt under huven. Uansett kan forsikringsselskapet trekke fra forskjellen i premie i erstatningen til deg. Tipper du vil bli rimelig uønsket av forsikringselskapet som kunde etterpå også

 

Var det jeg stussa på... Men G60'n blir fortsatt billigere å forsikre med turbo, enn VR6 med turbo?

| -My rides- |

 

 

[X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt)

[X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsikring er dyrt uansett :rolleyes:

 

Jeg skal nok begynne å samle ihop g60 deler denne sommeren, har fått endel informasjon om ting og tang. Så kan bli morsomt å se om en får det til :)

94' 306 XRdt

94' Vw Golf 1.6 SOLGT :/

82' Vw Golf I 1,5 (godkjent og solgt gett)

x86 Mazda 323 GT(vrak)

x82 Volvo 244 DL(vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nok si ifra til forsikringsselskapet om endringen ja. Effekt er en del av risikovurderingen hvert enkelt selskap gjør av hver enkelt modell. Når du endrer effekten, endrer du også bilens risiko, ergo endret premie. På den annen side skal du hvis det smeller og bilen er godkjent med motoren, må forsikringsselskapet påvise årsakssammenheng. Dvs at du har grisekjørt feks, lettere å gjøre det med litt effekt under huven. Uansett kan forsikringsselskapet trekke fra forskjellen i premie i erstatningen til deg. Tipper du vil bli rimelig uønsket av forsikringselskapet som kunde etterpå også

 

Kan så gjerne være at du må melde fra om endringer, men jeg mener fast bestemt at bilen skal forsikres etter hva den var fra fabrikk.. Jeg skal være den første til innrømme feil hvis det ikke er slik.. Er vel noen fra forsikringsbransjen her på forumet som kan fortelle litt mer om dette..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan så gjerne være at du må melde fra om endringer, men jeg mener fast bestemt at bilen skal forsikres etter hva den var fra fabrikk.. Jeg skal være den første til innrømme feil hvis det ikke er slik.. Er vel noen fra forsikringsbransjen her på forumet som kan fortelle litt mer om dette..

Jeg måtte betale 7 lapper ekstra hos if for G40 ombyggingen, kontra vanlig CL forsikring av min Polo Geilheck

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår