Gå til innhold

G60 kontra VR6 motor

Ranger emnet

chr1z

Anbefalte innlegg

Da jeg bytta motor i den første Einsern min måtte jeg betale differansen mellom kostnaden for forsikring for det bilen hadde vært (Golf C med 1,5 70hk) og Golf 2 CL med 90hk. Det ble gjort slik, ettersom det ikke fantes noen Einser med 90hk, samtidig som bilen fremdeles var en Golf C og ikke en GTI. Det hele kosta 100kr mer enn før sombrero .

Konklusjon: Ved motorombygging er bilen fremdeles det den var, men du må betale forsikring avhengig av ytelsen på den nye motoren (økt risiko, som Polo Classic skreiv lenger opp). Her mistenker jeg det er mye skjønn ute og går...

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Joa, men det har vel med tykkelsen på skivene å gjør....ventilerte og vanlige osv.

Jo, det skjønner jeg. Men hvis en da bytter ut til f.eks corrado g60 skiver (ventilerte) som har 4x100 i boltsirkel eller noe sånn.

94' 306 XRdt

94' Vw Golf 1.6 SOLGT :/

82' Vw Golf I 1,5 (godkjent og solgt gett)

x86 Mazda 323 GT(vrak)

x82 Volvo 244 DL(vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sjekka ut litt, og har vel egentlig funnet ut at det er lettere å gjøre et VR6 bytte med tanke på hvordan det passer sammen med det som sitter på bilen fra før og mengden av utbytting.. hehe :)

94' 306 XRdt

x86 Mazda 323 GT(vrak)

x82 Volvo 244 DL(vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det seg slik at VR6 motorer fra senere 93+ har en slags coilpakke, mens de tidligere 93- har dette hver for seg liksom ? Som coil, rotor og sånn :)

94' 306 XRdt

x86 Mazda 323 GT(vrak)

x82 Volvo 244 DL(vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det stemmer! men skal du kjøpe 93+ mod motor bør du få med ledningsnett.. for det er ikke lett å finne (har jeg funnet ut)

Jeg kan tenke meg det :) Driver å legger opp en liten plan over hva jeg må få tak i osv så en ikke står der og bare ser dum ut ;) hehe

94' 306 XRdt

x86 Mazda 323 GT(vrak)

x82 Volvo 244 DL(vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vurderer å selge motoren min om ikke så lenge!! den er ferdig montert med turbo, motoren blir solgt komplett..uten girkasse å ledn.nett

Hm, kan få tak i en 95 VR6 golf delebil til 11500 + 5500 for girkassa og en vento 93 VR6 motor med 140.000km på for 6000 og da burde en vel ha det en trenger for den sum av kr 23000 SEK som blir 20474 NOK. Er jo ikke så ille det :)

94' 306 XRdt

x86 Mazda 323 GT(vrak)

x82 Volvo 244 DL(vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider