Audi-RS6 Skrevet Februar 8, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2003 Hei! Har fått et tilbud om en Mondeo 99/00 mod stv med "alt" men den har en 1.8 TD på 90hk og ett stusselig moment på hele 178nm Noen som har erfaringer med den motoren?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jackpot Skrevet Februar 9, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2003 ta en titt på forumene på www.fordmondeo.org :) Siter '01 E39 530DAT '95 mondeo sedan www.fordmondeo.org www.mondy.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
le0n Skrevet Februar 9, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2003 Kan aldri tenke meg at 90 diesel hk er så voldsomt gale, går vell greit frammover da... Hadde vært fornøyd jeg. Skal du ha noe sprekt får du kjøpe deg en 1.8 l turbo bensin eller no!!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Februar 9, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2003 Originally posted by le0n Kan aldri tenke meg at 90 diesel hk er så voldsomt gale, går vell greit frammover da... Hadde vært fornøyd jeg. Skal du ha noe sprekt får du kjøpe deg en 1.8 l turbo bensin eller no!!!! 90 hk diesel er lite da.. 130 hk diesel begynner å bli okei liksom.. å når du kommer over 170-180 hk er det artig artig med diesel.. :) drar rått Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Februar 14, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2003 Drar rått ja! Hva drar? Har du noengang tenkt på hva dreimoment egentlig er? Hester i en dieselbil er egentlig uinteressant, da det er momentet disse scorer på! Er en grunn til at gearkassa på en 90 HK diesel er forsterket i forhold til en 130 HK bensin! Hva Mondeoen angår går den langt fra dårlig, men det er klart det finnes mange sprekere! Vær veldig nøye med registerreimskift så går motorene stygglangt! Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Februar 14, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2003 Originally posted by Mondeo Drar rått ja! Hva drar? Har du noengang tenkt på hva dreimoment egentlig er? Hester i en dieselbil er egentlig uinteressant, da det er momentet disse scorer på! Er en grunn til at gearkassa på en 90 HK diesel er forsterket i forhold til en 130 HK bensin! Hva Mondeoen angår går den langt fra dårlig, men det er klart det finnes mange sprekere! Vær veldig nøye med registerreimskift så går motorene stygglangt! Jeg vet at diesel motorer har rått dreiemoment, men hvor stort er det på en 90hk diesel da? 180nm eller no? Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Februar 14, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2003 Tja, det står 178 NM i tråden her! Men det har ikke noe med antall HK og gjøre Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Februar 14, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2003 Originally posted by Mondeo Tja, det står 178 NM i tråden her! Men det har ikke noe med antall HK og gjøre Vel. På vanlige biler så øker jo dreiemomentet etter antall hk liksom, som regel. Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Februar 14, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2003 Jaha:rolleyes: Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rallye Skrevet Mai 8, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2003 Hvor mye dreiemoment har du i den golfen din da? kan nesten garantere deg at i en oppover bakke skulle jeg klart å kjøre i fra deg med en 115hk Sharan/Galaxy!! Originally posted by Jonte Vel. På vanlige biler så øker jo dreiemomentet etter antall hk liksom, som regel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen Skrevet Mai 8, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2003 Rallye, du har mer rett enn du aner - jeg strevde noe voldsomt med å henge på min onkels 110hk Sharan TDI opp til Geilo med min Golf 16V... omtrent når jeg bare kunne konstatere at Sharanen kjørte forbi på steder jeg umulig ville klare at jeg fikk øynene opp for TDI selv i alle fall :) Gjett om jeg får høre det hver gang vi treffes, da :mad: :D Siter Espen evo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rallye Skrevet Mai 8, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2003 Ja jeg vet ... :) med en 115hk pumpedyse så har en 260nm eller no sånt. å det er jo en del det er ca det jeg har i rallyen min å den er der jo 210hk i ... :) men på slettene har de ikke så mye å stille opp med.. Originally posted by espen Rallye, du har mer rett enn du aner - jeg strevde noe voldsomt med å henge på min onkels 110hk Sharan TDI opp til Geilo med min Golf 16V... omtrent når jeg bare kunne konstatere at Sharanen kjørte forbi på steder jeg umulig ville klare at jeg fikk øynene opp for TDI selv i alle fall :) Gjett om jeg får høre det hver gang vi treffes, da :mad: :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wibla Skrevet Juli 24, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2003 bumper denne tråden litt med denne posten, men det får bare bli, da det er ca. relevant ;) Er det fordel å ha en 1.6L 12v motor med 102hk, eller en 2.0L 8v motor på 102hk, men med høyere dreimoment? Satt og 'krangla' med en om dette her tidligere, men, sånn rent teoretisk, hva vil være fordelen? skulle nesten tro at 1.6'en var kjappere opp i turtall.. Siter - 1988 Mazda 626 2.0i-16 4ws x 1987 Mazda 626 GLX 2.0L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.