Gå til innhold

Gode/dårlige rengjørings og poleringsmidler

Ranger emnet

Hells angel

Anbefalte innlegg

Er meget fornøyd med Autoglym, pga holdbarheten. Tar man seg god tid til å gjøre ting ordentlig og i riktig rekkefølge med riktige Autoglym-produkter, har du en beskyttende og blank overflate i lang tid.

http://www.autoglym.com

Erfaring: Jeg kjøpte en bil i Sept. 2002, som var polert med Autoglym-produkter. Våren 2004 polerte jeg neste gang, med Autoglym, uten egentlig at glansen var "matt".

Bør vel kanskje også nevnes i samme åndedrag, at jeg har høytrykkspyler hjemme og spyler (kattevask) bilen, selv etter en liten kjøretur. Heller aldri brukt noen form for automat-bilvask på bensinstasjoner e.l. sjapper.

Jeg har ikke prøvd Meguair's, sonax, eller andre. Turtle Wax har jeg prøvd. Ikke helt fornøyd med holdbarheten med den.

Hovedregelen er vel å bruke god tid og de rette produktene av de forskjellige merkene, så blir nok resultatet bra.

Ikke skader det heller og prøve forskjellige merker. Spør mor di, eller far, om å få prøve-polere f.eks bagasjelokket med to (eller tre) forskjellige polér-merker.

Kjøpte meg en "ny" bil i Sept. 2004, som var behandlet med Turtle Wax rett før jeg kjøpte den. Er vel kanskje ikke like blank og fin nå som da, og det er snakk om et halvt år siden bare...

Men i år skal jeg sette bilen bort til et bilpleie firma, for teflon-behandling. Må prøves ;)

13 Toyota Prius + Seven (Taxi) | 01 Audi Ur-Allroad 2,5TDi  | 91 Audi 100q 2.3E Avant | 87 VW Transporter 1,6 TD Syncro | 90 Audi 200 20V | 86 Audi 100 CD Avant| 91 Audi S2 | 93 Calibra Turbo 4x4
VW Audi Club Norwegen - Troms & Finnmark Lokallag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er litt skeptisk til meguiars.. sikkert bra produkter.. men jeg fikk en slik vaskebrosjyre fra dem en gang.. hvor dem hevder at best resultat ved rengjøring av bil fåes om man starter på toppen og vasker ned.. og det var da snakk om når man skulle spyle bilen...

oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er litt skeptisk til meguiars.. sikkert bra produkter.. men jeg fikk en slik vaskebrosjyre fra dem en gang.. hvor dem hevder at best resultat ved rengjøring av bil fåes om man starter på toppen og vasker ned.. og det var da snakk om når man skulle spyle bilen...

Jepp er nok bra produkter.

Autoglym og meguiars kjemper nok om å være ledende.

Gikk fra Meguiars til Autoglym... nå kom det en ny Meguiars, prøvde den igår, og må si den var en god del bedre enn autoglym sin.

Nå må nok autoglym komme med et nytt vidundermiddel. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Fant dette på vwaudi-club.no

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=26081&page=1&pp=15

Etter det jeg klarer å lese har "testpiloten" prøvd en rekke produkter og virker serdeles fornøyd med dette nye fra autoglym :) Jeg har brukt turtlewax en god stund, men skal til innkjøp av autoglym til helga:)

-Bjelland

[X]Golf 4 TDI Highline

[X]VW Corrado VR6 =)=)

Golf MK1 GTI -- Golf MK2 bruksbilla

Opel Combo - Perfekt Båtsøkke

Sport lukter bensin,idrett lukter svette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i det nyaste bilsport så er det polerings middel test og autoglym kom ikkje så bra ut. leste ikkje heile testen, men biltema sin voks kom godt ut.

såg på eit program om produksjon av ein ny bmw og der hadde dei eit grønt gele som dei smurte på felgana for å få dei reine og fine. kor kan dette skaffes og kor kan eg få ta i ein fin vaske børste/kost som ikkje lager merker når eg vasker????? eller gode svamper. har brukt turte wax sine uten voks men dei lager små riper i poleringen. må nesten polere bilen for kvar gang eg vasker den

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider