Gå til innhold

DCN informerer: Infomøte/videokveld 02.04 kl. 19.00 på Huysman Karting!

Ranger emnet


Shakotan

Anbefalte innlegg

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da har klokken slaget og møtet er hevet. Jeg vil takke alle som kom. Vi var vel rundt 20 stykker, noe som ikke er så verst. Jeg hadde ikke forberedt noe særlig, men vi fikk vel pratet litt rundt de viktigste emnene.

 

Det hersket i høy grad enighet om fremdriften i 2005, og konklusjonen er at vi i år skal satse på banetreff og treningssamlinger for å få bredde og rekruttering til sporten. Løp og publikumsarrangementer kan vente til vi er fler og til alle er modne for å ta steget fra uformell hobbykjøring til seriøs satsing.

 

Det var også gøy å se at flere stilte med "grombilene". Det var også gøy å se disse bilene i litt action på parkeringsplassen. Det som ikke var så gøy var at en av disse bilene kom litt for nærme de parkerte bilene og sendte en stein tvers igjennom bakruten på en splitter ny Audi som sto parkert på plassen. Vedkommende som eier Audien hadde parkert den der for natten, og vil nok bli rimelig forbannet når han kommer for å hente den i morgen...

 

Jeg vet hvem som forårsaket dette, men nevner selvsagt ikke navn i denne tråden. Jeg blander meg heller ikke inn i saken, ettersom det ikke er mitt ansvar. Imidlertid oppfordrer jeg vedkommende på det sterkeste om å ta kontakt med Erik på HHK, slik at han kan videreformidle kontakt til eieren av bilen. Håper den som forårsaket skaden er voksen nok til å gjøre dette. Jeg har ikke noe i mot at folk leker seg litt, men jeg er ikke fullt så happy dersom de ikke tar ansvar for ting som dette. Som sagt, jeg kommer ikke til å forfølge denne saken, men jeg håper det ordner seg på en ryddig måte slik at vi driftere slipper å få et dårlig rykte allerede nå ;)

_________________

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ålreit å ha et sånt møte, når man møtes på banedager rekker man ikke prate sammen, da må man bare skru dekk og kjøre konstant, føles litt sånn ut for min del hvertfall, kan jo være ålreit å ha et "årsmøte" eller 2 i løpet av året, feks i slutten og begynnelsen av sesongen, synd med den steinen.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen....så ikke dette før nå ja....hehe

 

Får ta igjen med å komme på skogen den 14 da ;) sombrero

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er feig om du ikke opplyser om navn til bileier, dersom ikke personen gjør det selv. Og ikke ditt ansvar ? Er vel "din" klubb, du som er leder, du som arrangerte møtet.

 

Jeg er feig om jeg ikke oppgir navn? Er du helt blåst eller. Jeg gidder da for faen ikke å ta ansvar for hva andre mennesker gjør med sine biler på en offentlig plass. Jeg oppfordret på ingen måte til dette, og det kunne ikke falle meg inn å ta ansvar for det heller. At jeg arrangerte et møte inne på konferanserommet betyr vel ikke at jeg automatisk blir verge for voksne, myndige mennesker?

 

Nei, vedkommende velger selv hvordan han vil forholde seg til dette. Jeg har overhodet ingen intensjoner om å bruke hverken tid eller energi på noe som ikke angår meg. Jeg har allerede gjort mer enn nok ved å gi vedkommende informasjon om hvordan saken bør løses. End of story...

 

PS. Lurer på hvordan du hadde stilt deg dersom det var ditt navn som sto på blokka mi. Hadde du vært like keen på at jeg skulle offentliggjøre det da?

_________________

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du ser så har jeg redigert bot en del der. ALLE som ser skadeverk på andres biler/eiendom har ansvar for å melde fra om det. Ikke du, mer enn noen annen der.

 

Hvem har sagt at jeg så det? Jeg sto bak noen andre biler, og trodde som alle andre at det var lyden fra eksosen som hadde trigget alarmen på Audien. Det var først når en av de ansatte på senteret ringte meg etter at jeg hadde dratt at jeg fikk vite hva som hadde skjedd. Jeg er enig i at de som så det har et ansvar, men én ting har jeg fått med meg fra barneskolen: Uansett hva de voksne sier så er det ingen som liker en sladrehank...

 

Dersom vedkommende ikke melder seg så er det han som er feig, ikke jeg.

 

PS: Jeg liker ikke å bli kalt feig av folk som ikke kjenner meg...

_________________

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hvem det er, så vet du hvem det er. Tør du ikke reportere skadeverk fordi du er redd for å bli kalt sladrehank i en alder av 25+ er du feig

 

Et triks for å forklare mennesker med manglende empati hva man gjør: Sett deg i audi-eierens situasjon. Noen har knust en rute i bilen din. Han som gjorde det mangler for mye folkeskikk til å gjøre opp for seg. Ville ikke du satt pris på om noen andre ga deg navn?

 

Burde ikke det egentlig være en selvfølge ? Snart værre enn USA her jo.

-x 1988 Ford Sierra Cosworth

-x 1991 Mazda 323

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hvem det er, så vet du hvem det er. Tør du ikke reportere skadeverk fordi du er redd for å bli kalt sladrehank i en alder av 25+ er du feig

 

Et triks for å forklare mennesker med manglende empati hva man gjør: Sett deg i audi-eierens situasjon. Noen har knust en rute i bilen din. Han som gjorde det mangler for mye folkeskikk til å gjøre opp for seg. Ville ikke du satt pris på om noen andre ga deg navn?

 

Burde ikke det egentlig være en selvfølge ? Snart værre enn USA her jo.

 

Det har ikke noe med at jeg er redd for å bli kalt feig eller være sladrehank! Jeg gidder bare ikke å blande meg. Jeg er ikke redd for at den som forårsaket skaden skal bli sur, men jeg er redd for at jeg vil måtte bruke masse tid og energi på å rydde opp i noe som ikke angår meg.

 

Saken er at jeg kun vet hvilken bil det var. Jeg vet ikke navn, adresse eller telefonnummer. Dette er selvsagt ingen sak og finne ut, men skal jeg være helt ærlig så er jeg så møkka lei etter å rydde opp etter andre, at det ikke kunne falle meg inn å bruke ett eneste sekund på å finne frem personalia og fungere som et mellomledd i denne saken.

 

For dersom jeg går til Audi-fyren med et navn, hvem tror du da vil få pes dersom Audi eieren ikke får tak i vedkommende, eller vedkommende ikke vil gjøre opp for seg? Jo, JEG! Audi-eieren vil henge på meg som en klegg, noe jeg overhodet ikke har hverken tid eller overskudd til. Jeg rydder opp etter meg selv og forventer andre rydder opp etter seg selv. De gangene jeg har vært skadelidene er det ingen som har løftet en finger, så nå gidder ikke jeg mer heller...

_________________

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår