TMB Skrevet Mars 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2005 Hei sann, kunne trenge en midlertidig motor (CIH) til min ascona B. Noen som har en slik liggende som tar opp plass, samma hva slag 1,6-2,4l. Behøver ikke være tipp topp. Kravet er at den starter og går, og ikke drikker olje. Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
avz Skrevet Mars 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2005 Hei, har en 2.2 bare som opptar hengern! Den drikker ikke olje, bare lekker;) Innsprutninga funker ikke pga dårlig ledningsnett, men det er vel ikke umulig å sette forgasser på den..? Siter -Ikke mye snøring på lite, men litt snøring på mye! ;) Nåværende bruksbil: 1992 Ford Sierra 4x4 stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet Mars 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2005 Hvor mye hadde du tenkt deg for den da? Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet Mars 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2005 Hei, har en 2.2 bare som opptar hengern! Den drikker ikke olje, bare lekker;) Innsprutninga funker ikke pga dårlig ledningsnett, men det er vel ikke umulig å sette forgasser på den..? da må du bytte topp og. finnes ikke noe gasserinsug til 2.2i toppen bortsett ifra insug til to dobble liggende. har en 2.0s med injection i fra en 2.0e. så blir jo i prinsipp en 2.0e da, bortsett i fra annen kam. noe småplukk: lekker litt olje i fra regdekselet, er nok best og bytte pakning der. bytta der da jeg satt den sammen, men skulle nok pøst på med litt pakningsguffe og. ellers så kan det hende kammen står tima et hakk feil. lett og skjekke når du har av regdekselet. går billig. står i oslo. Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet April 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 1, 2005 Har fått den motoren jeg har til å gå, men kunne egentlig trenge en 2,0E topp (store ventiler), har egentlig en motor ekstra liggende se, men den er ikke ferdig ennå... Derfor hadde det vært behov for en midlertidig motor. Men har fått den jeg har i bilen til å gå, selv om insprøytninga er har tulla en god del, og den blåser i radiatoren, men det går fremover... Sjølv om det ikke går så styggfort som det en gang i tiden gjorde... hva er foresten stigningen (evt typen bolter) på boltene på veiv/svinghjulet? Må gjenge opp etter et par knekte bolter på svinghjulet se, og trenger derfor riktig gjenge tapp... Litt synd med en slik veiv, men hva skal en gjøre da... Må vel prøve... 2,0E topp hadde vært fint på denne motoren da det ville øke kompresjonen en god del uten å høvle... Litt redd for at ventilen skal slå i stempelet med en vassere kam... er jo ikke store løfte høyden på orginal kamen. Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet April 1, 2005 Rapporter Share Skrevet April 1, 2005 er ikke noe større ventiler på en 2.0e topp enn en vanlig 2.0s 2.2i topp derimot. Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet April 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 2, 2005 er ikke noe større ventiler på en 2.0e topp enn en vanlig 2.0s2.2i topp derimot. Er det ikke? husker bare å ha sett en 2,0e topp med 40/45mm ventiler se. Kan jo vært slipt opp til større ventiler da men. hmm. rart, var jo en topp som hadde sitti på en rallymotor, så det kan jo være slik. Skal sjekke dette... Hvis det stemmer får jeg vel få tak i en 1,9s topp og porte den til den store gull medaljen... du har jo greie på så mye rart classic. Veit du stigningen på boltene på svinghjulet på CIH motorene, er det lik på alle CIH, har en C24NE skjønner du. Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet April 2, 2005 Rapporter Share Skrevet April 2, 2005 Er det ikke? husker bare å ha sett en 2,0e topp med 40/45mm ventiler se. Kan jo vært slipt opp til større ventiler da men. hmm. rart, var jo en topp som hadde sitti på en rallymotor, så det kan jo være slik. Skal sjekke dette... Hvis det stemmer får jeg vel få tak i en 1,9s topp og porte den til den store gull medaljen... du har jo greie på så mye rart classic. Veit du stigningen på boltene på svinghjulet på CIH motorene, er det lik på alle CIH, har en C24NE skjønner du. jeg mener og ha hørt at det er anderledes stigning på 2.4 enn på de øvrige, men har ikke skrudd på 2.4'n selv. men du skal bruke nye bolter i allefall. skal du ha vanlig 2.4 svinghjul på, er det jo bare og gå på opel og handler bolter der. Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet April 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 3, 2005 Faen også doh .... hvis boltene har forskjellig stigning så er det ikke rart gjengene har gått te dundass. uff. Skal bruke et godt letta svinghjul. 2,0l svinghjul som er letta 4kg. Det veier 5kg!!!! Men veit ennå ikke om det blir for lett... er stygt redd for at ha'n kommer til klippe flere bolter hvis det så minste er noe ubalanse i det.. Burde nok ringe han kødden jeg kjøpte motoren av og spørre om det er mere dritt jobb som er gjort med den.. tror jeg og balltreet får ta oss en tur til Maura snart... angry Skal ringe Opel og høre med dem til mandagen tror jeg. Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet April 12, 2005 Rapporter Share Skrevet April 12, 2005 Faen også doh .... hvis boltene har forskjellig stigning så er det ikke rart gjengene har gått te dundass. uff. Skal bruke et godt letta svinghjul. 2,0l svinghjul som er letta 4kg. Det veier 5kg!!!! Men veit ennå ikke om det blir for lett... er stygt redd for at ha'n kommer til klippe flere bolter hvis det så minste er noe ubalanse i det.. Burde nok ringe han kødden jeg kjøpte motoren av og spørre om det er mere dritt jobb som er gjort med den.. tror jeg og balltreet får ta oss en tur til Maura snart... angry Skal ringe Opel og høre med dem til mandagen tror jeg. ja du får ringe og høre. er ikke sikker på det med stigning, men mener det har blitt diskurtert et par ganger at det var noe med det der. om det ikke var stigning, var det kanskje lengde. men det spiller jo størst rolle om du bruker orginalt 2.4 svinghjul da. Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.doodee Skrevet April 13, 2005 Rapporter Share Skrevet April 13, 2005 er anna stigning! har 2,2 svinghjul på 2,4i.. 2,4 boltene har grovere gjenger enn 2,0/2,2.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kadettcp Skrevet April 13, 2005 Rapporter Share Skrevet April 13, 2005 jeg brukte svinghjuls bolter fra 2.0 16v på min 2.4 Siter 97748454 Kadett c pick up. Saehan max -79 Kadett B RALLYE 2,4 197hk -72 Ascona B 2,5 24v turbo (600+hk) Cheva Pick up 6,2 turbo ic -88 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet April 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 14, 2005 jeg brukte svinghjuls bolter fra 2.0 16v på min 2.4 Fungerer det? ikke rart gjengene mine var overdratt da... uff angry tullingen jeg kjøpte motoren av hadde brukt 2,0 bolter... Må få tatt meg tid til en ny lang tur til maura... Da må jeg til med gjengeborret... doh noen som vet åssen det går å gjenge opp i veiva? pappa sa det var så hardt som stein. helt til du kom igjennom det som var herda. Da var det som smør.. Må en stette inn heilcon gjenger, eller må en bare forsøke seg å gjenge opp de gjenlevende gjengene? Eller borre opp, og gå opp litt på dim på boltene? Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.doodee Skrevet April 14, 2005 Rapporter Share Skrevet April 14, 2005 det spørs kor ødelagte gjengene er... viss det er "håp" for de, kan du jo prøve å friske orginalgjengene opp igjen... boltene skal teites med 60Newton og skal i tillegg lines med loctite, så viss du får friska de opp igjen (og at de i tillegg toler 60N), så ville eg prøvd det først... veit ikkje korleis det er med helicoil i veiva, men det høres litt skummelt ut... hehe :rolleyes: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet April 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 14, 2005 det spørs kor ødelagte gjengene er... viss det er "håp" for de, kan du jo prøve å friske orginalgjengene opp igjen... boltene skal teites med 60Newton og skal i tillegg lines med loctite, så viss du får friska de opp igjen (og at de i tillegg toler 60N), så ville eg prøvd det først... veit ikkje korleis det er med helicoil i veiva, men det høres litt skummelt ut... hehe :rolleyes: er redd for at dette kan bli skummelt. Så motoren blir nok ikke trimma slik jeg hadde planer om. Gjengene har jo blitt voldttatt med feil bolter, så de er ikke særlig pene. samt to av boltene er knekt. Fikk ut den ene uten større problemer, men den andre ble 0,1-0,5mm større i toppen av hullet... Finnes det noe sted det går ann å få tak i gode gjenge tapper? Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.