Gå til innhold

Hot Rod: 1934 Ford Roadster Hotrod

Ranger emnet


Hot Rod

Anbefalte innlegg

Så var det MC framskjermer. På en highboy blir dette liksom aldri helt "rett" etter min mening.

Men må man så må man, og framskjermer må man ha for å få bilen godkjent.

 

Og har man ikke engelsk hjul, ja så finner man på noe annet:

 

framskjerm1.jpg

 

framskjerm2.jpg

 

framskjerm3.jpg

 

Og i likhet med bakskjermene sitter også framskjermene bra i 1 bolt pr stk.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 405
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

På ein skala fra 7 te 9, så va jo detta ein klar 10'ar! :)

 

Eg sku berre fort og gale inn på forume her og kikka litt, men så blei eg sittande og lesa heile prosjekttråden din,hehe...

 

Imponert? JA ;)

 

Inspirerande? Oh, yess! hehe..

Da e i stunde som detta her at da føles ganske meiningslaust å gå på skule, samtidig så amerikanaren står og grine i garasjen heima.. hehe

 

Ser ut så eit fela bra utført arbeid, og fin blir an og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da e i stunde som detta her at da føles ganske meiningslaust å gå på skule, samtidig så amerikanaren står og grine i garasjen heima.. hehe

 

Vel, jeg begynte med dette etter jeg fylte 30. Du har god tid. Gjør deg ferdig med skoler først, så får du en grei jobb med inntekt som gjør at bilhobbyen blir enda morsommere enn den ellers ville vært.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Problemet" er at man blir dyktigere underveis, og begynner å gjøre om igjen ting man gjorde i starten og som man ikke lengre er fornøyd med.

Dette har lett for å bli en evig runddans. Innimellom må jeg bare sette strek og leve med "skavanken" ellers blir jeg aldri ferdig.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Da var headersene ferdig ombygde og tilpasset. Ceramic coated, pent brukte kjøpt på Ebay for 100$.

Der jeg har endret de, har jeg malt med høytemp silver lakk fra gasolin.no. Testet denne lakken på eksosanlegget på Astroen da jeg byttet katalysator, og lakken satt kjempegodt og finshen holdt svært bra, selv under bilen.

 

Jeg valgte å sette på "flekse-rør" eller hva det kalles, etter collectorene, for å minske vibrasjons påkjenningene bakover på anlegget, og for kanskje å unngå lekkasjer pga bolter som løsner/ryker inne ved festet på toppene. Har hørt at flekse-rørene med rustfri stålspunnet strømpe holder langt mer enn de uten.

På høyre collector har jeg sveist på gjengestykket for bredbånds-lambdaen jeg har kjøpt. Dette vil være til god hjelp for meg ved tuning av forgasser, som jeg aldri har gjort før...

 

Har også tro på at startmotoren får det rimelig greit. Klaringen ble bra.

 

IMG_0573.jpg

 

IMG_0574.jpg

 

IMG_0575.jpg

Endret av Hot Rod

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Vel. Som tidligere sagt: Tror jeg har mer igjen for å være ute i garasjen å bygge selv enn å se på at andre gjør det...

 

Er nettopp det som er problemet med parabol-TV: Det er så mye bra programmer det at man heller blir en passiv tilskuer :zzzz: til andres liv og moro, enn å løpe ut og skaffe seg et liv og more seg sjøl.:cheers:

 

TV titting venter jeg med til jeg kommer på gamlehjemmet.

 

American Hot Rod og allt annet som ligner skulle gått på radio..

 

Blir bra denne bilen her.. hva gjør du med bremser to krets??

Hvordan er biltilsynet når de er hjemme hos deg, de virker ikke interessert i å la meg gjøre noenting.. Selvom jeg er utdannet innen bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir to-krets system. En krets på framhjulene og en bak.

Biltilsynet har gitt meg tillatelse til å begynne ombyggingen iht til søknaden jeg sendte til de. Etter det har jeg jobbet på bilen og spurt de minst mulig.

 

Har ikke hatt de på hjemmebesøk ennå, men regner med å ha de innom en tur nå i løpet av våren.

 

Biltilsynene rundt omkring er dessverre veldig forskjellige, etter hva jeg har hørt. 'Tilsynet her hvor jeg bor går også for å være ganske vanskelige, men personlig har jeg ikke hatt dårlige erfaringer med de sålangt.

 

Anbefaler deg å ta kontakt med ACCN (American Car Club of Norway) og høre litt med de. Få tilsendt blanketter laget for nettopp slike søknader, få litt info om papirgangen, hva du skal være obs på, hva du kan regne med (og hva du kan regne med IKKE) å få godkjent, hvilke spørsmål du kan påregne å bli møtt med og hva du skal svare osv osv.

 

Lykke til!

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår