Hot Rod Skrevet Mai 10, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2012 Vel... hvor bra det evt. er vet vi ikke før bilen skal testes, men takker for skryt! Jeg synes det er morro å vise litt yngere bilentusiaster hva vi hot rod gutta steller med! Det er altfor vanntette skott mellom forskjellige bilentusiaster. Forøvrig er det jeg gjør temmelig "low cost" grovsmed greier i forhold til hva endel andre har bygget av samme type biler her i landet. Jeg har lite penger og mye tid, og da blir det slik. Andre har mer penger og mindre tid, da blir prioriteringene litt anderledes. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eilif_finsaas Skrevet Mai 10, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2012 De med lite penger er alltid de som er mest kreative, og det er jo en bra egenskap :) Blir artig å se når du får prøvekjørt bilen ;) Siter “All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.” Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
16vturbo Skrevet Mai 10, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2012 Built not bought er alltid best! Noe som er tilfelle i denne tråden :-D Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Deltaone Skrevet Mai 10, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2012 Fine løsninger og detaljer på bilen din! Siter ... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hugoh Skrevet Mai 11, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2012 Ja er litt merkelig med forsjellige miljøer, men amerikansk muskel, hot rod, japse, og et snev av italiensk er mine favoritter:-) Så stå på, artig og spennende å følge med på detta her å:-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fartstripa Skrevet Mai 25, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2012 Jeg har ikke vært mye inne på dette forumet på ca tre år. Så tittet jeg da inn her i dag, og det var da ett prosjekt jeg måtte sjekke opp! Nemlig denne tråden. Helt fra start har du virkelig gjort arbeid vi andre har fått store øyne av. Dette står det respekt av! Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nikdev Skrevet Juni 3, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2012 Shit, alt denne snakken om å følge med så så lenge, ser jeg har innlegg på en av de første sidene:p Er innom forumet her en gang i halvåret, primert for å se til hvordan det går med denne hotrod byggingen! :pimp Siter Team HS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Juni 6, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2012 Ja, det går seint. Er klar over det. Håper å få tatt en prøvestart i løpet av sommeren. Er kun el.anlegget det står på nå, og det har jeg begynt med. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Juni 18, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2012 Trekker litt ut før jeg begynner å strekke el. anlegget. Er endel "pirk" jeg ville ordne først: -Diverse jordingspunkter over hele bilen er klargjort. -Jordingskabler mellom motor - karosseri, mellom karosseri og ramme, og mellom motor og ramme er på plass. -Har lenge vært klar over at hele gearkassedekselet måtte fjernes ved oljebytte på gearkassa. Dette ville selvsagt blitt utrolig tungvint, i og med at det blir så mye mikk bak midtkonsollen. Ville derfor lage et hull med et deksel over, slik at oljeskiftet kan skje rimelig greit. Klipte ut av en rustfri, børstet plate, lagde en gummiforing bak, og festet den med rustfire plateskruer. -Har lenge hatt liggende en justerbar giver for el.kjøleviftene. For å montere denne måtte jeg demontere absolutt alt jeg har laget i forbindelse med grill og radiator. Nå er det endelig gjort, og enheten er på plass. Forberedelsene til el.anlegget kan vel kalles "summen av alle gode råd" ;) For slik blir det når jeg lytter til alle som sier at jeg bør ha relé for – veldig mye. Det høres vel ut som jeg gjør narr av folk som har gitt meg sine råd i beste mening, men det er ikke tilfelle. Bildet i seg selv er jo bevis på det motsatte: Jeg følger alle rådene: Om rele for fjern- og nærlys, for drivstoffpumpe, for varmeapparat (2 stk pga 2 hastigheter), for vindusviskere (2 stk pga GM’s spesielle løsning på rattstamme-bryteren) Og for å snu strømmen fra revers sperre bryteren på gearstanga. Sikringene under er for hovedstrømmen inn på hvert relé. I tillegg kommer relé for hornet, som er inkludert i el. anlegget, og rele for kjøleviftene, men det sitter fremme på radiatoren. Hovedsikringsboksen kommer til å bli festet på det ledige området til venstre på aluminiumsplaten, og den blir skjult bak midtkonsollet. Det vil bli en ekstra vegg foran aluminiumsplaten. Dette gjør selvsagt at passasjeren får litt mindre beinplass, men det får bare bli som det blir. Den beinplassen var forresten ganske rikelig fra før. Plass for regnr bak, inkludert diodelys er på plass! Fjernet pinnen som stod fremover på sidespeilene. Synes de ble mye penere uten. Låste headers boltene med låsetråd. Disse boltene har en lei tendens til å løsne. Dessuten er låsetråd retro, racing og tøft! 8) Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
donrambone Skrevet Juni 18, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2012 Mektig imponert:) både pågangsmot, og evner er tydeligvis på topp:) nettopp lest hele tråden din! direkte fornøyelig lesing! spesielt imponert er jeg over at du har valgt å kaste deg løs på interiør selv! og resultatet ble veldig bra! et lite tips angående "passformen" til skinnet, er å strekke det med varme! for å få skinnet "inntil" der det buler, dette gjøres best med varmepistol, men mors hårføner fungerer også:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Juni 18, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2012 Jeg bruker såkalt bycast skinn. Samme types skinn som er i stort sett alt du ser av skinnmøbler tilsalgs i norske møbelforretninger. Det er skinn som har fått et beskyttende lag av pvc plast på toppen. PVC'en er så tynn at det kjennes og lukter som skinn, men det er ikke like "ekte" som ordnetlig skinn. En annen fordel er at man kan søle fett p ådet uten av det blir mørke flekker, som det vil bli på ekte skinn. Den tredje fordelen er at det koster en brøkdel av vanlig skinn. Det finnes mange kvaliteter av bycast skinn også. Den billigste er løse skinn og lær fibre, rester etter diverse fremstillingsprosesser, som karves, bløtes og deretter presses sammen igjen til tynne flak og dekkes med pvc på toppen. Dette er ganske simple greier med liten rivestyrke. Det bycast skinnet jeg bruker er ekte skinn, men med pvc laget på toppen. Å bruke varmepistol på dette vil jeg absolutt fraråde. Plasten vil ødelegges på et blunk og man får et felt med annen finsh enn resten. Varmepistol ville jeg forresten vært forsiktig med å bruke på vanlig skinn også. For å få ekte skinn til å føye seg rundt tredimensjonale former, er det best å bruke vann: Skinnet bløtes grundig og strekkes over formen. Etter det har tørket litt, tas det av formen og tørkes helt, før det festes. Men når sant skal sies, er skinnet jeg bruker svært tøyelig, og jeg har greid å strekke det over former jeg ikke trodde var mulig. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mBergheim Skrevet Juni 26, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2012 Jeg blir stadig imponert over tempoet i dette prosjektet, og ikke minst alle smarte løsninger! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thor_no Skrevet Juni 28, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2012 bra prosjekt. hjemmemekk får vesentlig mer kred hos meg enn sjekkheftemekk. men ut fra jeg så på låsetråden din har du litt å gå på ( sorry jeg er flymekaniker og driver med dette til daglig og er vel litt yrkesskadd;-) ) ta en liten titt på denne siden så ser du antagelig hva jeg mener: http://www.byrongliding.com/technical/lockwiring/ . klødde seriøst i avbiterhånda når jeg så den :-). uansett så står det respekt av prosjektet ditt! Siter thor 1934 ford fordoor. 2000 skoda oktavia110 tdi. 2006 passat 4wd 140 tdi. Dear Tequila: We had a deal. You were supposed to make me sexier, smarter and a better dancer. But I saw the video. And I think we need to talk... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Juli 1, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2012 Selvsagt måtte fordelingsblokken for bremsevæske begynne å lekke. >:( Med hovedsylinderen på tvers under dashboardet er det en drittjobb å fikse dette. Vil gjøre det før det i tillegg er fullt av ledninger under der. Derfor har videre arbeid med el.anlegget blitt satt på vent mens jeg venter på nødvendige deler. Valgte jeg å starte på inner-dørsidene i mens. Har sett meg rimelig lei på de stygge, nakne innerdørene, særlig etter at dashboardet kom på plass. Innerdørene blir polstret med lydisloerende matter og kledt med samme skinn som dashboardet. Platene er av pvc plast. Ypperlige å stifte i. De blir festet til innerdørene med den svært kraftige borrelåsen fra 3M. På venstre dør måtte jeg lage en liten "bulk" nede i fremre hjørne for ikke å hindre beinet når jeg skal bruke clutchen. En tilsvarende bulk i bakre hjørne er for å gi plass til seterygg-reguleringen. Det er smale sitteplasser i disse bilene! Må vel ha litt pynt også! Fortsettelse vil komme. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Juli 4, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2012 Lagde diverse beslag (eller hva dere kaller det på en bil...) av 2 mm aluminium. Pyntestripen av samme materiale: Slik ble det. Ikke perfekt. En salmaker hadde kanskje gremmet seg, og på en utstilling har det nok ingenting å gjøre. Men det holder for meg. Beslaget til høyre på døren er for innvendig låsing. Den firkantede bryteren er for vindusheisene. Ford logoen er med 3M lim på baksiden og beregnet for grillen på en eller annen moderne Focus, C-max eller noe. Kjøpt billig på Ebay-UK. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.