Gå til innhold

Hot Rod: 1934 Ford Roadster Hotrod

Ranger emnet


Hot Rod

Anbefalte innlegg

  • Svar 405
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

det kan jeg leve med. har du paypal? evt. send meg kontonr på pm så jeg kan overføre totalsummen:-)

 

thor

thor

1934 ford fordoor. 2000 skoda oktavia110 tdi. 2006 passat 4wd 140 tdi.

Dear Tequila: We had a deal. You were supposed to make me sexier, smarter and a better dancer. But I saw the video. And I think we need to talk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

da kom det to fine lamper i posten i dag. har du noe peil på hva de stammer fra i fall jeg skulle trenge noen i fremtiden?

thor

1934 ford fordoor. 2000 skoda oktavia110 tdi. 2006 passat 4wd 140 tdi.

Dear Tequila: We had a deal. You were supposed to make me sexier, smarter and a better dancer. But I saw the video. And I think we need to talk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint at de svarte til forventningene.

De stammer fra mine år som Yamha 1200 V-Max eier på nittitallet.

Kjøpte sykkelen i '92, men ble på et tidspunkt ferdig med hele MC greia. Moro sålenge det varte, men har ikke savnet det etter at jeg solgte den i 2001.

Disse lysene stod på sykkelen et par sesonger før de ble byttet ut i et sett i børstet alu. Jeg kan garantere at lysene holder seg greit på plass også i hastigheter over 180 km/t...;)

Husker ikke helt, men vil tro jeg kjøpte lysene på en MC tilbehørs-sjappe i Oslo området et sted. Det var lenge før jeg begynte å handle på nettet ihvertfall.

 

På Ebay i England er det ganske mye lignende lys tilsalgs, men om de er helt identiske, vet jeg ikke.

Endret av Hot Rod

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Er vel ikke allverdens å lage en post om, men jeg har laget et deksel foren den stygge lednings klasen under dashboardet på passasjer siden.

 

deksel1_zps6a6a73a4.jpg

 

Litt krerativ bøying av en aluplate.

 

deksel2_zps2307deef.jpg

 

Teste passform.

 

deksel3_zps21342a25.jpg

 

Sprayet sort matt.

 

deksel4_zpsb42ba54a.jpg

 

Montering av spylervæske "tank".

 

deksel5_zps9e38c8b6.jpg

 

Er jeg på tur og blir overrasket av regn må passasjeren finne seg i litt nedsatt beinplass, men det er fortsatt akseptabelt for normalt lange folk. Festereima er lang nok at at man også kan stroppe fast en standard 4L kanne der. Spylerpumpen er selvsagt av sugetype som kan henge høyere enn tanken, og er festet oppe ved varmeapparatet til høyre i bildet.

 

Har i tillegg vært av med bunnpanna for å tette oljelekkasje i forkant av panna. Ble tipset om at biltilsynet ikke likte lekkasjer av denne typen når man skal vise bilen. Like greit å ha det på stell, så får de ihvertfall en ting mindre å utsette på den.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel...Bilen er kjørbar. Men jeg har ikke vært på tur med den ennå, fordi det har vært vinter. Regner med å måtte justere bremsene noe, kanskje forstillingen hvis den trekker til ene siden. Forgasseren er altfor rikt justert. Ellers skal det meste være på stell, men det dukker gjerne opp litt "bugs" under de første prøveturene, vil jeg tro...

Har en mistanke om at den termostatstyrte kjølevifta slår seg på altfor tidlig, men styre enheten er justerbar, så det skal ikke det være noen sak å fikse.

 

Har nå begynt på finish arbeidet. Jevnet sprekker gliper på panser, bakluke og venstre sidedør. Ble bedre enn før, men ikke perfekt. Har også begynt med sparklingen. Dette er helt nytt arbeidsområde for meg. En nabo som driver litt som biloppretter på hobbybasis stikker innom meg innimellom for å se om jeg gjør det riktig.

Sparkling langs sveisen på louverse'ene:

 

sparkling1_zps3e9eaab6.jpg

 

Bakluken. Særlig de rundede hjørnene var dårlige.

 

bakluke_sprekk_zpsf6a461d2.jpg

 

Bakkant av panser ble mye bedre.

 

pansersprekk_zps3e043fa2.jpg

 

Fremkant av venstre sidedør "klemte" nederst. Å lage sprekken større er mye mer jobb enn å lage den mindre.

 

sidedoslashr_sprekk_zpsc674461f.jpg

OG DETTE F"#¤%& BILDET ER UMULIG Å FÅ SNUDD!!!!!!!!!!!!!

 

Skjønner at dette med finish arbeid i realiteten kan fortsette i det uendelige. Det blir aldri perfekt. Ihvertfall ikke for en amatør som meg. Kommer til å godta visse feil, slik at jeg får bilen på veien. Prinsippet må være at det skal være moro, uten at bilen ser altfor dårlig ut.

 

Setefester. I bakkant har jeg bare borret hull i gulvet og forsterket på undersiden med fastsveist mutter på et 7 x 7cm x 3mm tykt stålstykke.

 

setefeste_zps80bd21df.jpg

 

Lagde en ordentlig støtte for panserpinnen. Siden panseret kan åpnes fra begge sider, og jeg bruker samme pinne må støtten funke like godt mot begge sider. Det gjør denne.

 

panserpinne_zps6ec1c8b3.jpg

Endret av Hot Rod

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser nå ikke så aller værst ut den sparklinga :) Etterpå så tar du vel et lag med Füller på, å da ser du ujevnhetene enda bedre :) Da pusser du bare siste finish å ligger nytt lag med füller på..

 

Skulle likt å sett denne i virkeligheten en gang, har følgt grundig med på oppdateringer her. Å får jo være med å se alt du gjør via bildene dine og det du forteller, så får jo et slags "bånd" til bilen din da :) Så håper jeg får sett den engang.. Å stå på videre, du gjør en fantasisk jobb :)

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge en har hatt kommunikasjon med de ifra bygges start så endrer de holdning helt når du kommer på visning. Da er de litt mer medgjørlig og tar ikke så veldig hardt på ting.. Skal ikke se vekk ifra at du kan få et par tulle punkt på visning, men bare smile fint å takke for at de oppdaga det. Så komme tilbake igjen på "etterkontroll" ;) De er noen slue jæveler, men hvis du fake'er et smil og takker å bukker. Så går det som regel greit :)

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår