Hot Rod Skrevet Mai 28, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2013 Da er bilen grunnet. Første prøvetur i et lørdags-stille industriområde i nærheten. Bunndraget er brutalt. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frode-goes-ford Skrevet Mai 28, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2013 Må være skikkelig morro å endelig få den på veien! :) Et stykk bra arbeid den der, og syntes nesten den var litt stilig med bare grunning! :P Siter '91 Ford Sierra 2.0i DOHC Sedan x '92 Ford Sierra 2.0i DOHC Coupè delebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Mai 28, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2013 Det er jo moro....Men sitter jo på nåler og lytter etter ulyder hele tiden! Det blir ikke annet enn grunning nå første sesongen i hvert fall. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasEK Skrevet Mai 30, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2013 GRISE FET! :D Gratulerer med prøvekjøring :) Du gjør en utroli jobb, men neste gang.. En liten film av kjøring? ;) hehe Hadde vært gøy å sett åssen det der går.. Siter Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/ Moderator på StreetMeet http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring Vår neon :) "If in doubt, flat out!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Juni 1, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2013 (endret) Har ikke blitt noe mer kjøring ennå... Farge-matchet stolene. Kjøpte de for flere år siden. De er fra en Fiat Coupe 1999 mod. Vasket de umiddelbart og lagret de deretter inne i varmen lenge for å være helt sikker på at de tørket opp: Etter 3 strøk med brun så de slik ut: Skinnmalingen dekker dårlig, og strøkene vises svært godt. Skulle jeg gjort det samme igjen, hadde jeg brukt malesprøyten med en gang. Etter 3 strøk prøvde jeg å blande sort og brun til passende mørkebrun farge, men det var lettere sagt enn gjort. Fargen ble altfor grå. Brukte jeg for lite brunt, ble det sort. og brukte jeg bare bittelitt mere brun, ble det gråsort, økte jeg videre på med brun, ble det sort igjen. Fargene jeg brukte heter Ohmann Leather Prestige Renovator, og selges via Einar Søhol AS. Lappen foran setet var for fargematchingen. De sorte plast dekslene fikk seg en omgang plasic-primer og sølv metallic. De ble heldigvis ikke fullt så skrikende som bildet antyder... Utstyret jeg brukte: Fra venste mot høyre: Salmiakkvann, skylte grundig, men brukte ikke mer vann enn høyst nødvendig. Tørket over natta. Varmt vært var en stor fordel. Deretter Silicon-fjerner. Den tar ikke like hardt som Aceton, som bør unngås. Pusset så over forsiktig med 180 papir for å fjerne små ujevnheter i læret, og øke heftet. Renovator-fargene ytters til høyre. Ferdig montert: Nå skal de få stå noen dager før jeg smører de. Endret Juli 12, 2013 av Hot Rod Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasEK Skrevet Juni 1, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2013 Ble veldig lekkert :) Siter Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/ Moderator på StreetMeet http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring Vår neon :) "If in doubt, flat out!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Deltaone Skrevet Juni 1, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2013 Fett! Siter ... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet Juni 1, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2013 Ett imponerende stykke arbeid,artig prosjekt :-) Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Juli 13, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2013 Visningen hos biltilsynet gikk forsåvidt greit. De fant noe småtteri som jeg har rettet på, men de krever i tillegg effekt test, og at dette utføres av et autorisert verksted. Alle disse har ferie nå. Har skaffet dokumentasjon på at motoren originalt har 180 hk, og selv om jeg har et åpnere eksosanlegg, ingen katalysator, styreservo-pumpe eller AC pumpe, har jeg også byttet ut TBI injection systemet med forgasser, som vanligvis vil senke effekten noe. Men dette er ikke nok. De insisterer på en effekt test, og jeg tror det er like godt å føye de heller enn å begynne å krangle. Om et par uker er verkstedene åpne igjen, og Larsen Bil AS i Tvedestrand kan måle effekt, og hadde ingen lang ventetid på dette. Trafikkstasjonen henviser meg til Autoteknikk i Kristiansand, men disse er midt i en flytteprosess, og har visstnok også solgt sin effekt tester på grunn av lite inntjening på den. Men det holder hardt å ikke klaske på et par gamle prøveskilt og stikke ut en tur i finværet.... :twisted: Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Juli 20, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2013 Lykke til videre, det ser ut til at målstreken nærmer seg. :) Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet August 2, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 2, 2013 Da var skiltene på plass gitt! :mrgreen: Vil samtidig benytte muligheten til å TAKKE MASSE alle som har bidratt med hjelp, motivasjon og andre innspill under byggingen. Jeg hadde ikke greid dette uten hjelp. =D> 2002: 2013: Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mondeo4x4 Skrevet August 2, 2013 Rapporter Share Skrevet August 2, 2013 gratulere med skilt. da er jo den milepælen passert :) Siter 08 passat blue, GII syncro, A3 1.8T, corrado g60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Deltaone Skrevet August 4, 2013 Rapporter Share Skrevet August 4, 2013 Gratulerer med skilter! Føles nok sikkert ganske ekkelt birthday Siter ... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet August 5, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 5, 2013 Takker. Ja, det var skikkelig ekkelt...! Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Oktober 14, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2013 Har bestilt Cab ramme fra Speedway Motors, men de har rotet litt, så det drar litt ut i tid. I mellomtiden begynte det å klø litt i fingrene, så jeg ville prøve å lage en koffert til å ha bak på bilen. Brukte 15mm finèr i bunnen, 9mm på vegger og 6mm på de bøyde områdene (oppå lokket og den smale kanten nede som blir liggende inntil bakre kant på karosseriet). Delene ble skrudd sammen med tre-skruer og i tillegg limt med Tec7. Denne kassa må jo tåle mye mer vibrasjoner er enn et møbel. Etterpå lakket jeg den utenpå og inni. 3 strøk med noe gulvlakk jeg hadde stående, slik at den tåler mer fuktighet. Lakken ble mattpusset før jeg limte på bycast leather utenpå. Brukte kraftig kontaktlim på boks, 3M "90". Reimene er maskinpregede westernbelter som kjøpes i rålengder på Ebay for 17 USD pr stk. Det andre "stasjet" er også Ebay ting. Sømmene ble sydd med en Singer skomakermaskin fra 1918 som jeg arvet etter min bestefar. Han kjøpte den brukt på 1930 tallet. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg