Hot Rod Skrevet Mars 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2005 Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy350 Skrevet Mars 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2005 Stilig! Hva er det siste som er gjort? Siter Christian '77 Caprice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Precious Skrevet Mars 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2005 Kult!! :D Keep up the good work! Men blir det mulig å få skilter pån? Siter VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder [x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Janza Skrevet Mars 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2005 fet bil!! tatt en god del rust her hehe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Mars 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2005 Kjempejobb dette HotR. Vi krever bilder i hopetall og videre planer for Rådden thumpsup Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Mars 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2005 Byggingen foregår i forståelse med Kristiansand Trafikkstasjon, så jeg regner med skilter skal på. Siste nå er tinnsparkling. Har tinnet opp store deler av bakenden på begge sider av bakluka. Det fremgår ikke så tydelig på bildene, men disse områdene var ujevne og med flere sveiseskjøter. Se flere bilder på hjemmesiden: http://home.online.no/~staalgi/index.cfm Der står det også mer utførlig om planene osv. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mantapanta Skrevet Mars 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2005 fet, konge å se at det bare ikke er feite bmw,er her i Prosjekt-forumet :D Siter Im lucky manta power Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_sport Skrevet Mars 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2005 Endeli noken som drive med andre bila en feilhjulsdrevne riskokara som er vekk rusta og hinsides all redning:P ser ut som du gjør skikkelig arbeid ivertfall...er ganske intressert i å lære meg tinnsparkling sjølv...er ikkje so begeistra for sparkel osv stå på;) Siter 1997 Volvo 960 T6R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jumbo12 Skrevet Mars 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2005 hva er tinn-sparkel for noe morsomt forresten? (ligger sikkert litt i navnet, men aldri hørt om det før...) spennede arbeid du driver med, kan bli veldig morsomt å følge med på!! men for guds og alle våre andres skyld ikke begynn på noe sånt assman Siter Han fra åsen X'er: - 2001 Polo, (taket og vraket) - NSR 125 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Mars 31, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2005 Kan berolige deg med at det ikke blir noe slikt. På den annen side er det utrolig hvor mye andre mener om hvordan jeg bare MÅ bygge bilen! Er jo moro at folk engasjerer seg, men likevel.... Hovedgrunnen til at jeg ikke bygger i hitech stil er rett og slett at det blir altfor dyrt! Kunne gjerne tenkt meg alu V8 til 40000kr og hjuloppheng til 80000kr jeg. Ville blitt suveren vegholdning, minimalt med vedlikehold, rå effekt i en driftsikker motor osv. Men jeg har ikke råd. På den annen side gidder jeg slettes ikke å hive en tung, stiv bakaksel under en liten, lett bil som denne. Og sideventilert V8 blir altfor dyrt og altfor lav effekt. Så det blir en Jaguar bakaksel uten særlig mye stasj og krom og en V8 fra slutten av 80tallet med manuell 5 eller 6 trinns gearkasse. Generelt er det blitt alfor mye jåleri i rodmiljøet. Og da mener jeg begge veier: Enten MÅ det være KUN polert alu og gjerne enda mer moderne materialer, eller så MÅ det være "patina" (finere ord for rust) og ur-gamle deler hele veien. Jåleri, kaller jeg slikt. En rod er i bunn og grunn en racerbil. Punktum. Noen rodder ser jo faen meg ut som om de er stylet av homsepartuljen! Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grandiosa Skrevet Mars 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2005 That`s the spirit! hapyhappy Siter Ugly is in! - 09 Scirocco, 82 Golf C x 05 Audi A3 Sportback, 00 New Beetle, 82 Golf GL, 83 Golf GTI, 85` Golf II 1.6 VWAUDI-Club Norwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henrikc Skrevet Mars 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2005 hei hvor mye betalte du for de eletriske vindusheisrane og hvor Siter BMW E39 520i 1998 mod Ford Escort 1992 mod Ford Escort 2001 mod Toyoto Corolla 1990 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rallyeraider Skrevet Mars 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2005 Rått! en ting eg lurer litt på, kor mye veier et sånnt beist som dette her? lykke til videre og hold oss oppdatert Siter vw golf rallye turbo.Solgt http://www.home.no/rallyeraider Lakkering. send pm 95 escort cosworth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MeSs Skrevet Mars 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2005 Gromt prosjekt! En kamerat på jobben driver også med Hotrod, skal ha kompressormata chevy bigblock :) HerskerHans vet vel mer om den enn meg, så hvis han kommer innom her fortell litt mer da Hans! MeSs Siter 98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil. x - NA 1994 Mazda Miata 1.8 x - Mange BMW E28. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet April 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 1, 2005 Vindusheisene fikk jeg tak i hos huggeren. De stod i dørene fra en Suzuki Balerno som hadde rullet, så dørene i seg selv var ødelagte, men innmaten var intakt. Betalte 800kr tilsammen for hele greia og da brukte jeg også deler av innerlåsene, brytere og div overføringer fra de. Kanskje ikke så veldig billig, men jeg hadde en baktanke med det: Jeg kan så lite om biler at jeg faktisk aldri hadde sett hvordan en dør så ut inni! Derfor ville jeg ha nettopp noe slikt, så jeg kunne skjære vekk ytterplata og "inspisere" litt før jeg på en måte kopierte alt over til rodden. En annen ting jeg var urolig for var vinduskrummingen på Suzukien. Dermed var jo også skinnen til vindusheisen krummet, ikke sant? Og vinduene på rodden er jo helt flate. Men dette viste jeg å være lett match. Jeg monterte skinnen av selve vindusheisen og vaieren, slik at jeg ikke skulle skade noe av dette. Deretter var det i skrustikka med skinna, litt forsiktig banking, sikting med linjal og så var den skinna helt rett. En hotrod fra 1927-1934 veier rundt 1200 kg har jeg blitt fortalt. Glassfiberbiler havner ofte på omtrent det samme fordi det brukes masse avstivinger av metall i de. Som sagt er dette bare jeg noe har hørt. Nå har jeg brukt svært grove profiler bak framsetene på min (5x5cm firkantrør med 2mm gods) dels av sikkerhets hensyn og dels fordi disse bilene uansett blir lette bak i forhold til fronten. Men vektøkningen på grunn av dette kan neppe bli på mer enn max 40-50 kg. fra 1935 ble bilene vesentlig større og tyngere og en hotrod basert på en bil nyere enn '34 vil ganske sikkert veie mer, forutsatt at det ikke er et hitch bygge med masse alu i motor og hjuloppheng, selvsagt. Bigblock er tøft, uten tvil. Men det er også forbausende mye dyrere. Godkjenning med bigblock er mer problematisk her til lands. Vektfordelingen også ofte ugunstig. Bilene er i utgangspunktet lette. Selv en vanlig 5,7L smallblock forskyver tyngdepunktet fremover. Bigblock'en er enda tyngre. Men jeg tar av meg hatten for de som går den veien. Forskjellene skaper kreativitet og mangefoldet i rod miljøet er fattig nok som det er. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.