Janza Skrevet Mai 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2005 har det skjedd noe mer med bilen i det siste? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Mai 29, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2005 Ikke noe å legge ut bilder av ennå, men ting er i gjære. All tinnsparkling på torpedovegg, oppå cowl (området bak panseret) og på bakparten ferdig. Akkurat nå holder jeg på å lage en såkalt "Dolly". D.v.s en innretning som gjør at jeg kan snurre karosseriet rundt og komme til på undersiden. Da vil jeg også kunne gjøre den siste tinnsparklingen som er langs bakre dørkarmer. Å tinnsparkle loddrett er nesten umulig, derfor gjør jeg det når karosseriet ligger på siden. Er ikke allverdens jobb som skal gjøres på undersiden. Regner med jeg er ferdig med det i løpet av sommeren. Det mest spennende akkurat nå er at bestilte deler for ca 46500kr er på vei til meg fra USA. Komplett forstilling med A-ramer i rustfritt, polert stål (20000kr) 6 trinns manuell gearkasse (17000kr). Alu "airgap" innsug (1300kr). Elektronisk HEI fordeler (1000kr). Pent brukt 5,7L V8 motor 1992 modell (7200kr) Delene er fremme i midten av neste måned. Grunnen til at jeg bestilte dette akkurat nå er at jeg vil sette vekk karosseriet for en periode etter at jeg er ferdig med undersiden på det. Da står chassiet for tur og karosseriet vil bli stående inntil chassiet er klart. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Janza Skrevet Mai 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2005 ikke dumt :) morro å se ettervært stå på Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maaa Skrevet Mai 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2005 Deilig å se litt skikkelig Old school prosjekter på dette forumet også.. så tøft ut dette, rått karosseri det er på 32/34 ford.. Men syns å ha hørt at det er "ulovlig" og bruke jaguar bakasel i norge, kan jo selfølgelig være at jeg tar feil da... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
viddi_boy Skrevet Juni 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2005 Deilig å se litt skikkelig Old school prosjekter på dette forumet også..så tøft ut dette, rått karosseri det er på 32/34 ford.. Men syns å ha hørt at det er "ulovlig" og bruke jaguar bakasel i norge, kan jo selfølgelig være at jeg tar feil da... Hvorfor ska d være ulovlig da? Siter 1991 Opel Calibra 16v 4x4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NorwegianVariant Skrevet Juni 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2005 hva er tinn-sparkel for noe morsomt forresten? (ligger sikkert litt i navnet, men aldri hørt om det før...) De som har besøkt hjemmesiden har sikker lest dette allerede..., men en god artikkel som dette kan ikke fremmheves for mye... http://home.online.no/~staalgi/tinnsparkling.cfm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Juni 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2005 Det er ikke værre å få bilen godkjent med Jaguar aksel enn med andre aksler. Det er SUMMEN av alle endringene som evt setter stopp. Må innrømme at jeg ikke har søkt om Jagaur akselen ennå. I den innvilgede søknaden til trafikkstasjonen brukte jeg stiv bakaksel med såkalt K-link oppheng, men har ombestemt meg i ettertid. Siden Jagaur akselen ikke krever større inngrep i ramma enn K-link opphenget, og annen baktravers allerede er godkjent, kan jeg ikke tro det skal være noen problemer med å få godkjent denne endringen i planene. Men for all del. Man vet jo aldri... Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juni 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2005 Det er ikke værre å få bilen godkjent med Jaguar aksel enn med andre aksler.Det er SUMMEN av alle endringene som evt setter stopp. Må innrømme at jeg ikke har søkt om Jagaur akselen ennå. I den innvilgede søknaden til trafikkstasjonen brukte jeg stiv bakaksel med såkalt K-link oppheng, men har ombestemt meg i ettertid. Siden Jagaur akselen ikke krever større inngrep i ramma enn K-link opphenget, og annen baktravers allerede er godkjent, kan jeg ikke tro det skal være noen problemer med å få godkjent denne endringen i planene. Men for all del. Man vet jo aldri... er det diffbrems i den akslingen? bruker jaguar også dana akslinger? Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet Juni 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2005 er det diffbrems i den akslingen?bruker jaguar også dana akslinger? jaguar bruker salisbury aksler. eller hva de heter. Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Juni 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2005 Har ikke diffbrems, nei. Selvsagt er det grommest, men i forhold til hvor mye man faktisk har brukt for det, er det svært dyrt. Har ikke tenkt å kjøre dragrace med bilen uansett. Har også hørt om folk med motorsterke, lette hotrod's som har problemer på regnvåt asfalt. Begge bakhjula slipper i en rundkjøring osv... Utvekslingen er på 3,57:1 Høres kanskje litt høy ut, men med 6 trinns manuell kasse mener jeg det skal bli helt fint. Sendte søknad om endring av planene for bakaksel idag, så nå er det bare å vente å se. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juni 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2005 Har ikke diffbrems, nei.Selvsagt er det grommest, men i forhold til hvor mye man faktisk har brukt for det, er det svært dyrt. Har ikke tenkt å kjøre dragrace med bilen uansett. Har også hørt om folk med motorsterke, lette hotrod's som har problemer på regnvåt asfalt. Begge bakhjula slipper i en rundkjøring osv... Utvekslingen er på 3,57:1 Høres kanskje litt høy ut, men med 6 trinns manuell kasse mener jeg det skal bli helt fint. Sendte søknad om endring av planene for bakaksel idag, så nå er det bare å vente å se. jeg kjøte meg truetrac diffbrems.. men den passer ikke i jaguar aksling. du kan jo høre med http://www.reiderracing.com folkene hva det koster for diff til din aksling.. jeg måtte ut med ca. totalt 4000 inkl frakt, toll og mva.. da er det diffbrems som går på tannhjul istedenfor lameller, tåler 654nm. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Juni 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2005 Det enkleste på Jaguar akselen er bare å bytte hele klumpen i midten. Vet at de ligger på omtrent 4000kr, men dette er lavt prioritert fra min side. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet September 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 19, 2005 Fikk nettopp positivt svar på bruk av Jaguar bakaksel. De liker ikke justerbar reduksjonsventil til bakbremsene, men jeg minnet de på at biler som f.eks Volvo 140 og 240 serien har dette originalt. Dessuten tilbød jeg meg å prøve uten først, og dersom jeg MÅ bruke det, å montere den i bagasjerom, motorrom el. slik at den ikke kan justeres under kjøring. Jeg vet at de er redd for at jeg skal bruke den til en "burneventil" men det er ikke mine planer i det hele tatt. De mente også at de kom til å kreve å få forsegle ventilen når rett innstilling er funnet, noe som er helt greit for meg. Ellers nærmer karosseriet seg sluttføring. Rustfritt og komplett for føste gang siden 1961 da skiltene ble levert for siste gang. Det har hengt på en såkalt Dolly-innretning en stund nå. slik at jeg kommer til på undersiden av det. Her er noen bilder: Beklager billedkvaliteten. Blitzen på digitalkameraet når ikke langt nok. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mini Skrevet September 19, 2005 Rapporter Share Skrevet September 19, 2005 Utrolig tøft prosjekt. Blir moro å se denne på veien. Lykke til videre. mvh Nikko Siter driftGP RCDCN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Co|a Skrevet September 21, 2005 Rapporter Share Skrevet September 21, 2005 helt konge! :) Siter bmw e30 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.