Gå til innhold

Hot Rod: 1934 Ford Roadster Hotrod

Ranger emnet

Hot Rod

Anbefalte innlegg

• Svar 405
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vel. For å være ærlig gleder jeg meg mest til interiørarbeidet.

Platearbeidene har vært litt sånn nødvendig onde, siden et nytt stålkarosseri (ja, de er faktisk å få kjøpt nye) er laaangt utenfor mitt budsjett.

Men det er selvsagt gøy når man ser at ting blir slik man vil de skal bli!

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...

Da var den ruta endelig bra nok. Super ble den ikke, men det får holde.

IMG_0149.jpg

IMG_0150.jpg

IMG_0148.jpg

Forgasseren er jo det reneste smykket! Dermed ble det også en skikkelig vulgær luftfilter-trakt slik at alt blir ordentlig synlig! Luftfilteret er 9" i diameter. Dermed bør det ikke være så veldig restriktivt.

Burde selvsagt vært enda større, men det var det største jeg fant i kombinasjon med trakt. Litt får man lide for skjønnheten. Nå ble resten av motoren seende helt forjævlig ut i sammenligning...

IMG_0151.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Arbeidet med bakskjermene går SAKTE fremover. Det er mye jobb:

venstre_bakskjerm4.jpg

Lappeteppet på venstre side var lettest, så det gjorde jeg først. Dermed kunne jeg bruke den som mønster når jeg støtte på problemer i arbeidet med høyre skjerm:

venstre_bakskjerm1.jpg

Den er bobbet(= kortet i bakkant) en god del. Se platebiten som ligger på gulvet bak skjermen. Så mye av lengden på bakskjermen er fjernet. Men jeg ville ikke ha en "butt" avslutning på skjermene. 32 og eldre kler det helt fint, men ikke de senere, etter min mening.

Selv om jeg ikke skal ha noen tankplate, ser jeg ingen grunn til at bakskjermene absolutt MÅ stoppe likt med den nye, høye avslutningen på karosseriet? Masse eldre årsmodeller funker jo helt fint med bakskjermer som slutter mye lavere enn resten av karosseriet bak, så hvorfor ikke 33-34 Ford også?

venstre_bakskjerm2.jpg

venstre_baksjerm3.jpg

Her sees også den spede begynnelsen på høyresiden.

Her er mer:

hoyre_bakskjerm1.jpg

hoyre_bakskjerm2.jpg

Og det viktigste: De sitter bom fast - med EN skrue pr skjerm. Tas av på 0,5 min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Får vel postwhore litt jeg da. Siden ingen andre synes rod er kult. :D

Kommet langt med høyreskjermen? Fått lakkert noe enda?

Og åssen ble det med den grillen du lagde selv for noen år siden? Den du angret på at du ikke sveiste med rustfri tråd. Har glemt hva slags finish du skulle gå for der. :)

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan får du de til å sitte bom fast med en skrue? Veldig interessant å følge med på prosjektet ditt, gleder meg til det blir ferdig (og det har jeg gjort i årevis)

Bil: 07 Volvo V70

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker en 5,7 L Chevrolet V8 fra 1993 som har gått 138000 km.

Begge bakskjermene er ferdige, men har ikke bilder av de enda.

Grillen er den som henger på bilen og den ser foreløbig ok ut.

Bla en side tilbake, så ser du bilde av den på bilen.

Jeg kommer nok til å sveise den midtribben på nytt med rustfri tråd. Ellers blir den som den er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider