Gå til innhold

Hot Rod: 1934 Ford Roadster Hotrod

Ranger emnet


Hot Rod

Anbefalte innlegg

  • Svar 405
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Går litt seint for tida. Er mye å gjøre på hjemmefronten.

 

Men vi har byttet ut to gamle bruksbiler ('94 Carina og '96 Chevy Astro) med en 2007 mod Ford S-Max, så det blir ikke mer garasjemekking der ihvertfall.

 

Har begynt på fintilpasningen av panseret på hot rodden. Tror ikke det blir lenge før jeg kan legge ut noen bilder.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Da var "nytt" panser på plass.

Måtte bare modifisere det litt for å gi litt ekstra kald-luft til motoren. Det er et velkjent problem på slike biler at dt blir for varmt i motorrommet.

 

Først modifiserte jeg luftfilter trakten med en rustfri plate under selve luftfilteret:

 

IMG_0462_komp.jpg

 

Så lagde jeg en "boks" på undersiden av panseret som passet akkurat rundt denne platen. Rundt innerkanten på boksen kommer jeg til å lage ei gumi leppe som vil tette bra når panseret er på. Motoren må jo få plass til å bevege seg og panseret må kunne åpnes uten at boksen tar borti luftfilteret når den passerer det på vei opp:

 

IMG_0463_komp.jpg

 

IMG_0468_komp.jpg

 

Mange liker ikke panserscoop på hot rods og mange vil sikkert ikke like dette heller. Men jeg mener det ble såpass diskre at det ikke ødelegger linjene på bilen.

 

IMG_0470.jpg

 

IMG_0471.jpg

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor skal forresten all luften ta veien?

skal du ha gjeller foran framdørene?

 

Ta veien??? Har du hørt om en forbrenningsmotor som ikke bruker luft???

Hehe, bare tulla. Skjønner poenget ditt. Det skal ha gjeller på pansersidene.

Men for hver liter bensin som forbrennes, går det med (ideelt sett) 14,7 liter luft, så noe av den lufta som kommer inn i scoopet skal ikke "slippe unna" noen steder. Egentlig er det bare bra dersom det skulle bli litt overtykk med kald luft inne i scoopet.

 

Har laget en patent slik at skjermene henger bra i kun en bolt pr skjerm. Dermed er det kjapt å fjerne de.

Det blir små framskjermer også. Festet på samme måte.

Man får ikke godkjent bilen uten skjermer.

 

Det er ikke plass til noe kald-luft kanal mellom undersiden på panseret og toppen av radiatoren. Panseret ligger så og si nedpå toppen av radiatoren.

Og radiatoren går ikke lengre ned. Da krasjer den med tannstaget.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fulgt med på prosjektet siden jeg meldte meg inn i forumet her og må si jeg blir mer og mer overrasket over hver gang jeg er her og kikker. utrolig med kunnskap du har tilegnet deg på den korte stunden du har drevet med dette.

 

hva er du utdannet som ? platearbeider ?

 

og hva er planene med lakk ?

Opel Manta SR 1971 m/ 5.0 L V12 Twin Turbo

Opel Olympia coupe m/Yamaha R1 motor

 

"det er viktig at det ryker og bråker"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er du utdannet som ?

og hva er planene med lakk ?

 

Hehe... Jeg gikk befalsskole og hærens krigsskole. Var tilsammen 11 år i forsvaret. Ikke noe teknisk arbeid, hvis du ikke regner eksplosivrydding som teknisk arbeid da...:rockets

Drev litt med de de siste 3 årene.

 

Så ble jeg sivil og etterutdannet jeg meg innen salg og markdesføring og har jobbet med det de siste 9 årene.

Har ingen teknisk utdannelse eller jobbefaring.

 

Fargen på bilen er ikke bestemt.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår