Hot Rod Skrevet Oktober 26, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2008 Takker for tilbakemeldinger! Forhåpentligvis blir det mye kjøring både med og uten skjermer.:thumb Derfor jeg lagde de såpass greie. Målet var at de skulle se ok ut når de var på, men at de også skulle være lette å fjerne. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Oktober 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2008 Endelig ble det noe mer fart her ja :) Har fulgt med på dette siden begynnelsen. Og kommer garantert til å følge med på fortsettelsen. Stå på! Kult blir det...! Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Oktober 28, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2008 Går litt seint for tida. Er mye å gjøre på hjemmefronten. Men vi har byttet ut to gamle bruksbiler ('94 Carina og '96 Chevy Astro) med en 2007 mod Ford S-Max, så det blir ikke mer garasjemekking der ihvertfall. Har begynt på fintilpasningen av panseret på hot rodden. Tror ikke det blir lenge før jeg kan legge ut noen bilder. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Desember 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2008 Da var "nytt" panser på plass. Måtte bare modifisere det litt for å gi litt ekstra kald-luft til motoren. Det er et velkjent problem på slike biler at dt blir for varmt i motorrommet. Først modifiserte jeg luftfilter trakten med en rustfri plate under selve luftfilteret: Så lagde jeg en "boks" på undersiden av panseret som passet akkurat rundt denne platen. Rundt innerkanten på boksen kommer jeg til å lage ei gumi leppe som vil tette bra når panseret er på. Motoren må jo få plass til å bevege seg og panseret må kunne åpnes uten at boksen tar borti luftfilteret når den passerer det på vei opp: Mange liker ikke panserscoop på hot rods og mange vil sikkert ikke like dette heller. Men jeg mener det ble såpass diskre at det ikke ødelegger linjene på bilen. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Desember 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2008 helt sykt hva du får til as!!! FET BIL! Siter ✔Mercedes C220cdi 2009 ✔Mercedes E220cdi 2007 ✔Mercedes S320 2000 __________________________________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Desember 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2008 Takker!:hellothere: Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Desember 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2008 Oioi, snerten løsning på panseret :) Gleder med allerede til neste oppdatering! Helt rått! Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet Desember 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2008 tøft med rod!:) Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet Desember 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2008 likte løsningen med kjøling til filter, men synes kanskje scoopet kunne munnet ut på undersiden av panseret. så det ville fått luft igjennom grillen. Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet Desember 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2008 hvor skal forresten all luften ta veien? skal du ha gjeller foran framdørene? Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ghost. Skrevet Desember 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2008 digget hoodn !!! kjempefin Siter .:Let no man who is not a VAG owner judge the elements of my ride:. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ghost. Skrevet Desember 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2008 men likte desværre ikke skjermene bak =( dumme norske regler Siter .:Let no man who is not a VAG owner judge the elements of my ride:. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Desember 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2008 hvor skal forresten all luften ta veien?skal du ha gjeller foran framdørene? Ta veien??? Har du hørt om en forbrenningsmotor som ikke bruker luft??? Hehe, bare tulla. Skjønner poenget ditt. Det skal ha gjeller på pansersidene. Men for hver liter bensin som forbrennes, går det med (ideelt sett) 14,7 liter luft, så noe av den lufta som kommer inn i scoopet skal ikke "slippe unna" noen steder. Egentlig er det bare bra dersom det skulle bli litt overtykk med kald luft inne i scoopet. Har laget en patent slik at skjermene henger bra i kun en bolt pr skjerm. Dermed er det kjapt å fjerne de. Det blir små framskjermer også. Festet på samme måte. Man får ikke godkjent bilen uten skjermer. Det er ikke plass til noe kald-luft kanal mellom undersiden på panseret og toppen av radiatoren. Panseret ligger så og si nedpå toppen av radiatoren. Og radiatoren går ikke lengre ned. Da krasjer den med tannstaget. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StianØverland Skrevet Desember 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2008 fulgt med på prosjektet siden jeg meldte meg inn i forumet her og må si jeg blir mer og mer overrasket over hver gang jeg er her og kikker. utrolig med kunnskap du har tilegnet deg på den korte stunden du har drevet med dette. hva er du utdannet som ? platearbeider ? og hva er planene med lakk ? Siter Opel Manta SR 1971 m/ 5.0 L V12 Twin Turbo Opel Olympia coupe m/Yamaha R1 motor "det er viktig at det ryker og bråker" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Desember 19, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2008 hva er du utdannet som ? og hva er planene med lakk ? Hehe... Jeg gikk befalsskole og hærens krigsskole. Var tilsammen 11 år i forsvaret. Ikke noe teknisk arbeid, hvis du ikke regner eksplosivrydding som teknisk arbeid da...:rockets Drev litt med de de siste 3 årene. Så ble jeg sivil og etterutdannet jeg meg innen salg og markdesføring og har jobbet med det de siste 9 årene. Har ingen teknisk utdannelse eller jobbefaring. Fargen på bilen er ikke bestemt. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.