Hot Rod Skrevet Mars 13, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2009 Handler vel mer om å være tålmodig og å gå sakte frem. Om jeg bare "bygget i vei" i full fart, hadde det blitt mye dobbeltarbeid. Utfordringen nå er å la være å gjøre om igjen så mye. Ferdighetene har jo økt endel siden starten av prosjektet, og jeg kommer stadig over ting jeg hadde greid bedre nå, enn den gangen jeg gjorde det. Men skulle jeg holdt på slik, blir jo bilen aldri ferdig. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fartstripa Skrevet Mai 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2009 Jaja, jeg har fulgt med i hele tråden, og jeg må si du har utført bra arbeid hele veien.. man lærer mens man går, slik er det bare.. resultatet skal du ikke skamme deg over! Hva er planen for interiør? Kikker etter rod emne selv, jeg.. Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Juli 11, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2009 Ikke mye å melde, men nå er glasset i frontruta på plass. Laminert, selvsagt og laget på mål av en lokal "alt-mulig-forretning". under 1000kr for begge rutehalvdelene må sies å være en helt grei pris. Tenkte herdt & lenge på hvordan jeg skulle få glasset til å sitte i ruteramma. Sistnevnte er som tidligere vist helt hjemmelaget, så det er smått med falser og div til å holde ferdige pakninger osv. Var veldig redd ruta skulle komme i bend og/eller i direkte kontakt med metallet i ruteramma på noen sted. Da vil den jo sprekke ganske kjapt. Valgte tilslutt å gå for Tec7. En fyllmass/lim som håndtverkerne bruker endel. Limer "alt", blir ikke påvirket av sol, regn eller alder og ikke minst: Den forblir fleksibel etter herding. Med Ramma fastskrudd på karosseriet og glasset løst på plass inni ramma støttet opp slik at det ikke tok borti metallet noe sted, fylte jeg rett og slett opp hele ramma innvendig med Tec7. Maskerte ramma og vinduet noen millimeter innenfor ramma, smørte fingeren med såpevann og dro den langs overgangen mellom glass og ramme. Etter dette fjernet jeg maskeringstapen og det ble egentlig ganske bra. Om det er slik proffene gjør det, er en annen sak, men så har vel også de gjerne innkjøpt ramme, men tilhørende glass og pakning... Eksosanlegget er også endelig på plass: Biltilsynet kommer 13/8.... :o Kryss alt dere har av fingre, folkens! Interiøret blir i mørkebrunt skinn, blandet med børstet stål og litt treverk. Og ha ellers en riktig god sommer folkens! :D Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet Juli 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2009 Får ha lykke til på tilsynet! Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Næssen Skrevet Juli 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2009 Lest gjennom hele tråden, veldig gøy lesestoff:) Siter Volvo amazon 70 modell. (Langtidsprosjekt) Volvo 240 Turbo. Volvo 240 86 modell. (Delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet August 1, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 1, 2009 Har fått noen spørsmål om hvordan jeg har hengt opp skjermene med kun en bolt pr skjerm, så her kommer litt info om det: Først foran: Sveiste på ei 3mm plate på toppen av braketten som fester bremsekalipperen til Mustang II spindelen. Midt på denne plata borret jeg et hull og sveise ei mutter på baksiden: På framskjermens bøyle lagde jeg ei tilsvarende plate med en ekstra vinkel på toppen: Når disse skrus sammen, legger kanten på framskjerm-plata seg akkurat over øvre kant på den andre, slik at de ikke kan vri seg i forhold til hverandre: Bak: På innerskjermene bak lagde jeg to "holdere" pluss et festehull i toppen. Festehullet forsterket jeg med ei 3mm plate, slik at kreftene skal fordele seg litt: På bakskjermene lagde jeg to braketter til holderne i innerskjermene. På den fremste braketten har jeg laget en liten utsikkende hake, så den ikke kan gli bakover i holderen. Mulig jeg kommer til å lage slike haker også på den bakre braketten. Langs hele indre kant av bakskjermene har jeg en 3 mm plate for å hindre at de vrir seg og/eller blafrer. I toppen, der festebolten kommer gjennom er det en fastsveist mutter, pluss et lite kryss i 3 mm for å fordele krefter: Bakskjermen på plass: Alle festeboltene er for 19 mm fastnøkkel som er det samme som på hjulboltene. Dermed trenger jeg ikke drasse rundt på ekstra verktøy. Ikke se på finishen på bildene. Selv om bilen ikke blir en utstillingsbil, skal det bli bedre finish enn jeg har på den nå. Bakskjermene er ikke stive nok til at passasjerer som skal sitte i svigermorsetet kan trå på de, så der må jeg finne på et eller annet. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fartstripa Skrevet August 1, 2009 Rapporter Share Skrevet August 1, 2009 fiffi patent;) Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet August 13, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 13, 2009 Får ha lykke til på tilsynet! Da har Biltilsynet vært på besøk med digitalkamera og greier! Men det gikk helt fint. God dialog, som det heter. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StiiaN16 Skrevet August 13, 2009 Rapporter Share Skrevet August 13, 2009 Denne bilen kommer til å bli dritrå!!! Rett og slett;) Siter mercedes benz 200e Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet August 13, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 13, 2009 ja, det må vi jo prøve å få til! :checkflag: Den bygges ihvertfall for å brukes. Synes jeg ser altfor få hotrods ute på veiene. Alle som bygger biler sier de bygger for å bruke den, men jeg ser jo så og si aldri noen ute å kjøre. Kanskje det rett og slett er for få som bygger? Akkurat nå er krengingshemmer til forstillinga, samt full pakke med dashbaord-instrumenter på vei over atlanteren til meg. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboSønn Skrevet August 13, 2009 Rapporter Share Skrevet August 13, 2009 Dette her ser rått ut :D Siter 81' Rekord E1 2,2i - Spiker 86' Rekord E2 2,6i - Solgt !! 78' Rekord E1/2 3.0i rullende prosjekt 99' Omega B 3.0 24v R6 - Gubbebilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Januar 30, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2010 Ikke mye å melde, men ramma er ihvertfall epoxyprimet. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KimAndre Skrevet Januar 30, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2010 Gleder meg veldig til å se denne bilen sammensatt igjen! Kult at du har gjort alt selv og lært alt selv. Bra innspirasjons kilde! Stå på :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Januar 30, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2010 Liker dette ja. Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Januar 30, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2010 Takk takk! Brukte Biltema's såkalte proff sprøyte med overliggende kopp. En kamerat av meg som har hobby-lakkert med sprøyte i mange år hjalp med med å blande primeren riktig. Han ble forresten positivt overrasket av Biltema-sprøyta. Selv om jeg er helt ny med dette "kjentes" biltema sprøyta helt ok ut. Ingen problemer med dosering, dråper eller annet. Kompressoren kunne nok vært hakket større, den durte og gikk nesten hele tiden mens jeg lakkerte (V2 motor på 2,8 hk), men 50 liters tanken på den var stor nok til at trykket ikke varierte i takt med at kompressoren slo seg på og av, så det var ikke noe problem bortsett fra bråket. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.