Darty Skrevet Februar 15, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2010 Biltema sin "proffsprøyte" funker helt fint til slike ting, men ikke sats på å bruk den når bilen skal lakkes ;) Har som sagt før fulgt med før på moldestuket, men har blitt lenge siden sist jeg har lest noe, så nå har jeg lest gjennom hele tråden her på bilforumet. Gleder meg selvsagt til å se resten! Har veldig lyst til å begynne med noe lignende selv, men ikke i så stor grad som du har gjort. Ser for meg å kjøpe en helt grei komplett bil, og bygge den slik som jeg vil ha den. Beundrer det du gjør, og spessielt med tanke på at du ikke hadde stor erfaring med bil før! Stå på! ;) Siter 1973 Pontiac Firebird 2007 VW Passat 2.0 TDI [X] 1961 VW Boble [X]1983 VW Golf MK1 OldSchool [X]1988 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjemek Skrevet April 20, 2010 Rapporter Share Skrevet April 20, 2010 Blir RÅTT Det her :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet April 26, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 26, 2010 Nå er ramma lakkert og sluttmonteringen har begynt... Er jo kjent stoff dette, siden jeg har vist bilder av prøvemonteringen også. Men det blir liksom mer "style" over det når rette fargen er på plass. Fargen på karosseriet blir forøvrig lik fargen på ramma. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nikdev Skrevet April 27, 2010 Rapporter Share Skrevet April 27, 2010 Wow! *Sluttmontering* Fett, klar til sommer`n? Siter Team HS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet April 29, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 29, 2010 Nei, det går nok ikke. Har altfor mye igjen på karosseriet til det. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Juni 29, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2010 Nå er ramma snart klar for karosseri-montering. Har kun en H-forbindelse på eksosanlegget og håndbrekk mekanismen igjen - og så gikk jeg selvsagt tom for sveisegass.... I mellomtida lekte jeg litt med Singer skomaker-maskinen fra 1899 som jeg arvet etter min bestefar. Lykte deksler hører jo med på en "ræserbil". Og på en amerikansk hot rod passer det jo bra med slike i mørkebrunt skinn, dekorert med tidsriktige merker. Skinnet er fra en gammel sofa som jeg flådde før vi kjørte'n på søpla. Merkene er kjøpt på Ebay for en hundrings inkludert frakt. Noe må'n jo finne på når alle andre sitter å stirrer på foppal i glanekassa.... Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Juni 29, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2010 Har du utstyrt bilen din med hijab? :respect Nydelige lyktekåper. Virkelig imponerende arbeid, det er en glede å følge med på oppdateringene dine. :) Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Juli 8, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2010 Nå er chassiet endelig klart for å få påmontert karosseriet. Bensinpumpa og filteret har fått en beskytelsesplate under seg, for å motvirke uhell av typen Thomas var utsatt av (noe tok oppi og kuttet av koblingene på undersiden av benisnpumpa.) Alle festehullene på chassiet er renset for tykk epoxyprimer og lakk. Tenk å måtte ta av igjen karosseriet fordi man ødela gjengene i de tre siste av x antall festebolter!!! ??? Bumb stop'ene på demperne er på plass. Bump stop'ene som skal treffe på toppen av hub'ene er på plass. 2 pr side for å fordele støtet og forhåpentligvis unngå at hub'en sprekker. Ny slavesylinder til clutchen med modifisert, vinklet kobling er på plass (j*** trangt, men det ER litt klaring der nede...) Håndbrekk fra en vrak-bil (Ford Sierra, man er da merketro, må vite...) på plass. Vaierskjøten skal gjøres penere når karosseriet er på plass, fordi strømpa må festes på undersiden av gulvet, og jeg vet ikke nøyaktig hvor, før gulver ER der... Dobbelt 2,5" eksosanlegg består på hver side av grenrør, resonatorbokser (tomme potter) med tverrforbindelse/trykkutjevner. Lengre bak kommer de egentlige lydpottene, og helt bakerst er det supertrapp enderør. Eneste delen av eksosanlegget som er lavere enn ramma, er tverrforbindelsen, men den er lett flatklemt for å spare noen ekstra mm med klaring. Og tverrforbindelsen er ikke laveste punkt. Det er den tykkveggede front traversen som er laveste punkt. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Juli 8, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2010 Nydelig arbeid! Hva er hensikten med resonanseboksene? Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sinnsykhumor Skrevet Juli 9, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2010 det er spennende og lese fra side 1 og se bilen tar form :) denna blir fin! :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Juli 9, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2010 (endret) Nydelig arbeid! Hva er hensikten med resonanseboksene? Takk for skryt! Resonatorbokser og tverrforbindelse rett etter grenrørene senker motstanden samtidig som de også gir noe lavere lydnivå. David Wizard (han som sa: "I don't have an opinion, I just have a Dyno")påstår at Chevrolets small block, som han har flere 1000 dyno kjøreinger på, alltid vil reagere positivt på resonatorboksr og tverrforbindelse. Noen ganger resulterer det kun i et lavere lydnivå, men som oftest oppnår man både det, pluss en liten økning i effekt. Akkurat det med effektøkningen er kanskje ikke veldig merkbart, men på en bil som den jeg bygger, er det alltid veldig dårlig plass til store lydpotter. Dermed har lydnivået lett for å bli ubehagelig høyt. Go'lyd er bra, men ørersus etter en liten tur er ikke gøy. Resonatorbokser er brukt på mange biler. Tenk bare på alle de som har to potter etter hverandre på originalanlegget. Den fremste av de pottene vil fungere som en resonnatorboks. En tverrforbindelse BØR sitte foran resonatorboksene rett etter grenrøene(i steden for mellom selve boksene), og den BØR være en Y forbindelse og ikke en H forbindelse. Resonatorboksene til en motor på 5.7 liter som min burde også vært større. Alt dette er ting jeg har måttet kompromisse på, fordi det er for trangt og lavt. Endret Juli 9, 2010 av Hot Rod Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Juli 11, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2010 (endret) Fattigmanns frame webbing = kassert lastestropp. Kommer til å sette den inn med olje før karosseriet settes oppå. Dermed trekker den ikke vann. Endret Juli 11, 2010 av Hot Rod Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caprinut Skrevet Juli 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2010 Nå har jeg sittet å lest hele tråden.. Er mektig imponert over arbeidet du har lagt ned i bilen, skulle tro du alltid har holdt på med bil, og spesielt rods:pray Hot Rodder har jeg alltid likt, både High Tec og Low Tech biler. Favoritten er 33-34 Ford både med og uten skjermer. California Kid bilen er den som sitter klistrt i hodet på meg når jeg hører Hot Rod, syns bare den er drit rå. Jeg var ærlig talt ikke så begeistret for felgvalget ditt siden dette er felger jeg egentlig hater, men med den fargen både på felgene og ramma, så ser det bare helt rett ut:happyhappy: Stå på videre, denne skal jeg følge med videre på ;-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet August 23, 2010 Rapporter Share Skrevet August 23, 2010 Skjer det noe her forresten? Siter ✔Mercedes C220cdi 2009 ✔Mercedes E220cdi 2007 ✔Mercedes S320 2000 __________________________________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet September 8, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 8, 2010 Takker så mye for positive tilbakemeldinger! Det skjer ting hver uke, men ikke noe å lage masse innlegg om. Karosseriet er nå på plass for godt. Disse karosseriene er helt "leamikk" når de hviler på ramma, dermed må de shimses mot ramma for at dørene skal passe ok. Dette tok litt tid, men nå er det på plass. Før jeg satte på plass karosseriet lakkerte jeg torpedoveggen bak motoren og innerskjermene bak, da dette er steder man vanskelig kommer til på når karosseriet er montert og bilen står på hjul. Håndbrekkfunksjonen var heller ikke mulig å gjøre ferdig før karosseriet var på plass, men den er også ok. Neste nå blir å pynte på den smale stipen som vises av karosseriet rett bak frontruteramma "inne i " bilen. Dette stedet blir vanskelig å jobbe på når ruterammen ikke lengre kan tas enkelt av, og det kan den ikke når rattsammen er på plass, som blir det neste etter det igjen. Som dere ser blir REKKEFØLGEN ting gjøres i nå mer og mer viktig. I området foran og over beina skal masse greier på plass. Noe av det kan plasseres der det passer best (som f.eks varmeappratet) mens andre ting MÅ stå på helt faste plasser, som f.eks rattstammen og festet til vindusviskerarmene. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.