Hot Rod Skrevet April 30, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 30, 2011 Da har jeg fått dekslene tilbake etter at en bekjent sveiste på en sprutbeskyttelse under veivhusventilasjonen, slik at ikke den tettes av avleiringer etter en tid. Se den røde pilen til venstre. Gummiforingene var noe romslige. Hullet var ikke for stort, men foringens tynne område var for bredt. De er sikkert beregnet på falsede hull som bygger mer i lengden. fylte mellomrommet med sortfarget Tec7 slik at de satt ordentlig. Gjengestykket for oljepåfyllingslokket som jeg skar ut fra en gammel ventilkåpe er festet med små skruer, låsemuttrer på undersiden som i tillegg er festet med loctite. Vil ikke ha små muttrer liggende rundt omkring blant ventiler og løftere! Se den røde pilen til høyre. Ventilkåpene kostet 60 USD, veivhusventilene (ett filter og en enveis-ventil) kostet 36,50 USD for paret, og oljepåfyllingslokket kostet 3,99 USD. Alt kjøpt på Ebay. Mao. en bra oppgradering for kun 100 USD. Kinavarer alt sammen, selvsagt. Det er det dessverre alltid når det er billig (og ofte selv om det ikke er billig også). Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Power 68 Skrevet Mai 4, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2011 Til trådstarter. Hva gjorde du for å bli kvitt rusten på karosseriet? Hvilke "kjemiske" midler brukte du? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Mai 4, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2011 (endret) Dashboardet på bildet brukte jeg "rustmelk" på før jeg grunnet det. Det ble senere solgt, så jeg kjenner ikke til hvordan det har holdt seg. Men et dashboard vil uansett ikke være særlig eksponert for regn og dritt. Senere har jeg kun renslipt med stålbørste på vinkelsliper og deretter lagt på Coroless, en grunning som skal stoppe videre rustdannelse og også fungerer bra som underlag for grunning og lakkering. Coroless får du tak i på malerforretninger og byggevarebutikker. Jeg tror ikke man får vekk nok rust med stålbørsten til at man kan legge på en grunning som ikke kan legges "rett på rust". Endret Juni 6, 2011 av Hot Rod Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Power 68 Skrevet Mai 4, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2011 Flott. Takk for svar. :thanks:thumb:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mBergheim Skrevet Mai 6, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2011 This is gonna be LEGEN,,,,,,, wait for it,,,,,,, DARY!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Juli 12, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2011 Etter masse tenking og prøving er de hjemmelagde panserlåsene på plass. Nå kan panseret åpnes fra begge sider, og det sitter godt sikret når det er i lås. Panseråpningen på disse bilene er ved hjelp av en hengsel langs midten av toppdelen. Når den er sveist i ett som på min, må selvsagt helt ny mekanisme inn. Ting er å få kjøpt, men må ofte tilpasse ytterligere og koster masse. Tenkte først hengsler i bakkant for en vanlig åpning, men det krevde veldig store inngrep i torpedoveggen. Sideåpning er tøft, men upraktisk hvis man trenger tilgang til "feil" side. Løsningen ble en type lås som også fungerer som hengsel. De er gjort justerbare, slik at panseret akkurat går i lås når det trykkes ned. Dermed slipper jeg panserfjær som ellers er nødvendig for at ikke panseret skal vibrere når det står i lås. Det forenklet endel at 34 Ford originalt har et hengsel gående innenfor falsen på kanten av panseret. I denne hengselen sveiste jeg på hakene som skal stå nede i låsene på pansersidene. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet August 13, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 13, 2011 Holder på med gasspedalen akkurat nå. Lager den selv, slik at den blir i samme stil som de andre to. Går litt seint. Er viktig å få riktig utveksling på den. Altfor lett eller altfor tung gasspedal er ikke bra. Ellers er bremsesystemet nå fylt med væske og kjennes bra ut. Strevde litt med det. Ble noen lekkasjer underveis pga at jeg hadde laget falsene for "flate". I tillegg måtte jeg bytte hovedsylinderen. Den helt nye jeg hadde lakk i bakkant. Når jeg uansett måtte bytte, oppgradete jeg til en i aluminum. Sparer endel vekt. De støpejerns klumpene veier endel! Varmeapparatet er også på plass. Fra under setet på en helt nye VW Transporter som skulle bygges om til varevogn. Fikk det gratis fordi han som hadde det likte hot rod prosjektet så godt! :mrgreen: Bygde om fronten på det, slik at jeg kan strekke to slanger opp til ruta og to ned til beina. Det henter friskluft fra utenfor bilen. innsugs-luka blir skjult bak bakre del av louversene på høyre panserside. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet August 14, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 14, 2011 Da er siste pedalen klar. Laget den slik at den festes på gearkasse-dekselet i stede for på torpedoveggen. Vil holde torpedoveggen så ren som mulig. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet August 14, 2011 Rapporter Share Skrevet August 14, 2011 Artig lesing, har fulgt med fra dag 1! Men er det selvborrende plateskruer jeg ser på det siste bildet? :wonder: Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet August 15, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 15, 2011 Hvis det er skruene som holder gasspedalen du mener, så er det sveist muttrer på undersiden av plata. Skruene har vanlige M8 gjenger. Opprinnelig har de holdt på plass dørhengslene på en Suzuki Balerno, såvidt jeg husker. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet August 15, 2011 Rapporter Share Skrevet August 15, 2011 Aha. Du slo meg ikke som typen til å lage slike bakgårds-løsninger, men hodene på skruene lignet veldig på farmer-skruer. Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasEK Skrevet August 15, 2011 Rapporter Share Skrevet August 15, 2011 Utroli bra prosjekt :D Stå på! Liker å se folk som kan lage alt selv og finne løsninger, bringer motivasjon og inspirasjon (;) ) til oss andre :D Siter Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/ Moderator på StreetMeet http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring Vår neon :) "If in doubt, flat out!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet August 16, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 16, 2011 Takker for tilbakemeldinger. Det jeg får til kan alle andre gjøre gjøre også. Jeg tror tålmodighet er viktigere enn talent. Selvsagt er begge deler å foretrekke, men selv uten talent kan man bli brukbart god til noe, bare man har tålmodighet. Har man ikke tålmodighet, hjelper ikke allverdens talent. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E-30 big Skrevet August 16, 2011 Rapporter Share Skrevet August 16, 2011 Er jo ikke lenge før du kan ut å kjøre du :) kan si det slik att det klødde litt i gass foten etter å ha vert på Hot August Nigth i Trondheim i helga :) Må vere helt KONGE å cruse litt frem å tilbake på slike tilstelninger med en rod :) Siter INGEN tingen er perfekt orginalt! 1249HK-1588NM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet August 19, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 19, 2011 Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.