Gå til innhold

Hot Rod: 1934 Ford Roadster Hotrod

Ranger emnet


Hot Rod

Anbefalte innlegg

  • Svar 405
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

GRISE FET! :D Gratulerer med prøvekjøring :) Du gjør en utroli jobb, men neste gang.. En liten film av kjøring? ;) hehe

 

Hadde vært gøy å sett åssen det der går..

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke blitt noe mer kjøring ennå...

 

Farge-matchet stolene.

Kjøpte de for flere år siden. De er fra en Fiat Coupe 1999 mod. Vasket de umiddelbart og lagret de deretter inne i varmen lenge for å være helt sikker på at de tørket opp:

 

8648_435170496579838_443352970_n.jpg

 

Etter 3 strøk med brun så de slik ut:

 

8648_435170506579837_1008369257_n.jpg

 

Skinnmalingen dekker dårlig, og strøkene vises svært godt. Skulle jeg gjort det samme igjen, hadde jeg brukt malesprøyten med en gang. Etter 3 strøk prøvde jeg å blande sort og brun til passende mørkebrun farge, men det var lettere sagt enn gjort. Fargen ble altfor grå. Brukte jeg for lite brunt, ble det sort. og brukte jeg bare bittelitt mere brun, ble det gråsort, økte jeg videre på med brun, ble det sort igjen. Fargene jeg brukte heter Ohmann Leather Prestige Renovator, og selges via Einar Søhol AS.

 

8648_435170509913170_498749376_n.jpg

 

Lappen foran setet var for fargematchingen.

 

De sorte plast dekslene fikk seg en omgang plasic-primer og sølv metallic. De ble heldigvis ikke fullt så skrikende som bildet antyder...

 

960243_435190539911167_1180353325_n.jpg

 

Utstyret jeg brukte:

 

960243_435190536577834_83934928_n.jpg

 

Fra venste mot høyre: Salmiakkvann, skylte grundig, men brukte ikke mer vann enn høyst nødvendig. Tørket over natta. Varmt vært var en stor fordel. Deretter Silicon-fjerner. Den tar ikke like hardt som Aceton, som bør unngås. Pusset så over forsiktig med 180 papir for å fjerne små ujevnheter i læret, og øke heftet. Renovator-fargene ytters til høyre.

 

Ferdig montert:

 

944104_435195806577307_374159716_n.jpg

 

960243_435190546577833_1416133283_n.jpg

 

Nå skal de få stå noen dager før jeg smører de.

Endret av Hot Rod

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Visningen hos biltilsynet gikk forsåvidt greit. De fant noe småtteri som jeg har rettet på, men de krever i tillegg effekt test, og at dette utføres av et autorisert verksted. Alle disse har ferie nå.

 

Har skaffet dokumentasjon på at motoren originalt har 180 hk, og selv om jeg har et åpnere eksosanlegg, ingen katalysator, styreservo-pumpe eller AC pumpe, har jeg også byttet ut TBI injection systemet med forgasser, som vanligvis vil senke effekten noe. Men dette er ikke nok. De insisterer på en effekt test, og jeg tror det er like godt å føye de heller enn å begynne å krangle.

Om et par uker er verkstedene åpne igjen, og Larsen Bil AS i Tvedestrand kan måle effekt, og hadde ingen lang ventetid på dette.

Trafikkstasjonen henviser meg til Autoteknikk i Kristiansand, men disse er midt i en flytteprosess, og har visstnok også solgt sin effekt tester på grunn av lite inntjening på den.

 

Men det holder hardt å ikke klaske på et par gamle prøveskilt og stikke ut en tur i finværet.... :twisted:

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Har bestilt Cab ramme fra Speedway Motors, men de har rotet litt, så det drar litt ut i tid. I mellomtiden begynte det å klø litt i fingrene, så jeg ville prøve å lage en koffert til å ha bak på bilen.

 

 

Brukte 15mm finèr i bunnen, 9mm på vegger og 6mm på de bøyde områdene (oppå lokket og den smale kanten nede som blir liggende inntil bakre kant på karosseriet).

 

Delene ble skrudd sammen med tre-skruer og i tillegg limt med Tec7. Denne kassa må jo tåle mye mer vibrasjoner er enn et møbel. Etterpå lakket jeg den utenpå og inni. 3 strøk med noe gulvlakk jeg hadde stående, slik at den tåler mer fuktighet. Lakken ble mattpusset før jeg limte på bycast leather utenpå. Brukte kraftig kontaktlim på boks, 3M "90".

 

Reimene er maskinpregede westernbelter som kjøpes i rålengder på Ebay for 17 USD pr stk. Det andre "stasjet" er også Ebay ting. Sømmene ble sydd med en Singer skomakermaskin fra 1918 som jeg arvet etter min bestefar. Han kjøpte den brukt på 1930 tallet.

 

 

1379650_500483543381866_1078635033_n_zps

 

 

994928_500483620048525_487898864_n_zps7d

 

 

1394470_500483616715192_5922353_n_zpsa0c

 

 

1380644_500483563381864_538976499_n_zps4

 

 

1383078_500483553381865_1375291975_n_zps

 

 

996026_500483556715198_1548140642_n_zps0

 

 

1383581_500483623381858_189975614_n_zps4

 

 

1391866_500483590048528_1293766595_n_zps

 

 

7988_500483656715188_1463090232_n_zps7f5

 

 

1393540_500483690048518_1770510260_n_zps

 

 

1385806_500483693381851_1590767838_n_zps

 

 

1383637_500483710048516_962779291_n_zps9

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår