VolvoR-Sport Skrevet Januar 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2007 rått prosjekt, rå bil:D ser bra ut dette, blir nice! Siter -Volvo 245 16v Turbo Prosjekt- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*TKV* Skrevet Januar 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2007 Dette blir vanvittig tøfft! Har vært stille her en stund. godt å se at prosjektet går fremover! Siter ''Det jeg vet om ungdommer er at de kjører sånne gamle vrak. Gjerne golf og volvo. Også har de musikken på full guffe.'' Min lillesøster på 7 år. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Februar 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2007 Så ble det stoler også. Fra en 98 mod Fiat Coupe. Skinn. De så ille ut, men ble brukbare etter en omgang med såpevann. Bildet viser en vasket og en uvasket stol. Kommer trolig til å farge de mørke brune etterhvert. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wheelsman Skrevet Februar 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2007 kjempe fin bil... Siter Forza motorsport 2 geek Gamertag: Wheelsman Fav bil: Nissan silvia s15 Det hjelper dårlig med en tiger på tanken når en har en sau bak rattet.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarbra Skrevet Februar 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2007 Litt av en forskjell på de setene før og etter vask! :magic: Siter 1986 Mazda RX7 Turbo Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Februar 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2007 morsomt med rod prosjekt :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frode_aa Skrevet Februar 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2007 min første post her på forumet går til deg!! ;) kjempeprosjekt! elsker amerikanske biler, og hotroder har vært en av de største interessene helt fra jeg var liten! ;) stå på! dette blir rått! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Februar 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2007 Det går sakte men sikkert fremover. Er i garasjen fast 3-4 ganger i uka nå. Er skikkelig morsomt når det begynner å ta form å bli en "bil" og ikke bare et "prosjekt". Har bestilt mer deler fra USA i dag. Alu radiator, Custom made mellomaksel, 4 fjærkledte dempere til Jaguar bakakselen, grenrør og noe annet småtteri. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Februar 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2007 hm.. si meg.. kom ikke disse med bladfjører? Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Februar 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2007 Hehe...! Joda, de gjorde det. En tverrstilt bladfjær under stiv aksel som igjen var fiksert av et såkalt V-stag . Spissen på V'ene i stagene var en kule som var hengt opp rett under gearkassen. Slik var de både foran og bak. Men når det er sagt, må jeg også få legge til at patenten på Jagaur akselen også ble tatt på midten av 30 tallet! Ikke akkurat high tech den heller med andre ord. Bremsekalipperne veier litt over 5 kg pr stk. Akselen i nøyaktig samme form som den jeg bruker kom for første gang på Jaguar E-type på begynnelsen av 60 tallet. Min aksel er fra rundt 1970. De var i bruk uendret frem til begynnelsen på 80 tallet på XJ og helt frem til sluten av 80 tallet på XJS. Da ble de avløst av en lignende aksel, men med skivene ute ved hjulene på "vanlig" måte. Den nye akselen er så lik den gamle at jeg kan hvis jeg ønsker det bytte om til den nyere typen spindler og bremser uten at jeg trenger å bytte hverken diffen, drivakslene eler bærearmene på min aksel. Muligens endres sporvidden. Det er jeg ikke sikker på. Men delene skal gå om hverandre ihvertfall. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trulsen Skrevet Februar 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2007 Må si meg imponert over folk som "klarer" å holde på med samme tingen over flere år på rad :) Du begynte jo i 05, og er nok ikke ferdig før tidligst 08? Naboen min holder på med samme prosjekt selv.. Han har vell holdt på i 10 år. Det går iallefall rette vegen! lykke til videre. Kommer nok til å følge med her :) Siter - ( ) Mazda 323 GT-R - (X) Opel Vectra B Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jiggah Skrevet Februar 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2007 Utrolig tøft at noen gidder å rodde her i potittland også! :partyon: Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*TKV* Skrevet Februar 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2007 Dette er så sinnsykt tøfft prosjekt. Utrolig bra arbeid også. har sagt det før, men jeg må bare si det igjen. Stå på!! Siter ''Det jeg vet om ungdommer er at de kjører sånne gamle vrak. Gjerne golf og volvo. Også har de musikken på full guffe.'' Min lillesøster på 7 år. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Mars 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2007 Du begynte jo i 05, og er nok ikke ferdig før tidligst 08? I 2005 hadde jeg holdt på i 3 år... Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Mars 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2007 Akkurat nå har jeg løftet ut igjen motoren fordi rammekrysset også må bokses slik som ramma ("tette" den åpne C-profilen slik at det blir som et firkantrør)Som man kan se av bildene er rammekrysset hullborret. Jeg vurdret lenge å tette alle hullene og å bokse med en hel plate, men dette blir svært tungt. Derfor kommer jeg til å hullborre bokseplata på samme måte som krysset er allerede. Dette kommer til å bli en gedigen rustfelle, siden alle hullene gjør at drit & lort vil legge seg inni. For å bøte på dette vil jeg lage flere dreneringshull på undersiden av profilen. I verste fall kan jeg jo bare spyle det rent innvendig. Selvsagt vil jeg behandle profilen innvendig med Rust Bullet pluss tectyl også. Hullene gjør jo at man kommer greit til med en smal lang pensel. Ble litt styrete dette. For å få sveist bokseplatene langs nedre kant må jeg antakelig snu hele ramma på hodet og for å få til det igjen må jeg demontere både for- og bakstillingen. Men jeg turte ikke å bokse rammekrysset før motorfestene var på plass pga at det er så trangt for gearkassa. Og jeg kunne ikke sveise på motorfestene før for- og bakstillingen var på plass slik at bilen hadde korrekt høyde og rake (helling) Dermed måtte det bare bli sånn. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.