Gå til innhold

Andy's Bmw 318i E36

Ranger emnet


Soberg

Anbefalte innlegg

  • Svar 77
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Slettet min gamle tråd og lager en ny.

 

Bilen er en 1994 318i vanos, min andre bil.

Kjøpte bilen i sommer.

Ingen rust, men er ganske slitt i lakken men skal fikses når det bil sommer igjen. Den er i fin teknisk stand, interiøret er ganske slitt.

Farge: bmw mauritiusblau-metallic

Senket 40/40 med jamex demper og fjærer.

Ellers er den meget original.

Men noen ting som skal monteres i dag eller morgen.

 

Noen bilder av bilen i sommer:

bil.JPGbil2.JPGbil3.JPG

 

Mer kommer.

Til enhver opplysning så har ikke 318i vanos!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal pirke litt på deg sjefolainen..

 

1.9 litern har vanos.

dvs m42 motorn

M42 heter M42B18 og har 1.8 liter slagvolum.

M43B19(8 ventiler, 318i) og M44B19 (16 ventiler, 318is) har 1.9 liter slagvolum.

 

Så blir det riktig en gang for alle. Og min M44 (eller noen andre for den saks skyld) har VANOS. Det er fobeholdt 6'erne. De nye firerne (og seksere og åttere) har derimot valvetronic som er en helt annen teknologi enn VANOS.

1998 BMW 318is Coupé - iSbilen

1970 Mini 1000 - lommeraketten

1984 Mini Mayfair Automatic - Minibanksjefens karjol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M42 1.9 M42/B19 M42 - 1.9L DOHC-16v/L4+ Al block/VANOS -

Hva er det da?

Hvor har du det ifra? M42 har da aldri blitt levert som 1.9. Som sagt er det M44 og M43 som er 1.9 liter.

Her kan du lese om de forskjellige motorene. Som du ser er det N-serien som har valvetronic og vanos. M42 (på 1.8 liter) og M44 (på 1.9 liter) har altså IKKE vanos.

 

Nåvel, nok off-topic: PlayBoy; du må se å få lakket ned bilen. Det gjør seg utrolig bra. Og mens du er i det, sleng på M-tech sidelistene.

1998 BMW 318is Coupé - iSbilen

1970 Mini 1000 - lommeraketten

1984 Mini Mayfair Automatic - Minibanksjefens karjol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har du det ifra? M42 har da aldri blitt levert som 1.9. Som sagt er det M44 og M43 som er 1.9 liter.

Her kan du lese om de forskjellige motorene. Som du ser er det N-serien som har valvetronic og vanos. M42 (på 1.8 liter) og M44 (på 1.9 liter) har altså IKKE vanos.

 

Nåvel, nok off-topic: PlayBoy; du må se å få lakket ned bilen. Det gjør seg utrolig bra. Og mens du er i det, sleng på M-tech sidelistene.

 

 

Dette har du helt rett i "Thumbs up"!!! Godt at vi fikk dette på stell!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har du det ifra? M42 har da aldri blitt levert som 1.9. Som sagt er det M44 og M43 som er 1.9 liter.

Her kan du lese om de forskjellige motorene. Som du ser er det N-serien som har valvetronic og vanos. M42 (på 1.8 liter) og M44 (på 1.9 liter) har altså IKKE vanos.

 

Nåvel, nok off-topic: PlayBoy; du må se å få lakket ned bilen. Det gjør seg utrolig bra. Og mens du er i det, sleng på M-tech sidelistene.

 

Ja lærte jeg det:)

Ja det kommer men økonomien er ikke den beste for tiden.

2001 BMW 316I

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår