Gå til innhold

Clean bakluke, Golf IV

Ranger emnet

Woundz

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lukter på tanken med clean bakluke..

Var på BilXtra og de har en elektrisk "bagasjeromsåpner" til 300kr..

Regner med det er noen her som har montert det\eller har kamerater som har montert det..

Så spørsmåla er:

Er det vanskelig å montere den?

Åssen blir det å vippe ut dørlåsen?

Mye jobb?

Noe annent jeg trenger å vite?

Siden jeg skal lakkere bakluka så fikk jeg lyst til å clean bakluke.. :)

Mvh, Kim Andre´

[o]2005-mod. VW Golf V

[x]2001-mod. VW Bora 1,8T Getta

[x]1999-mod. VW Golf IV

[x]1999-mod. Honda Civic HB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har folk som skal sveise og sparkle for meg, så den saken er grei.

Men åssen er det å montere den åpner`n? Noen som vet?

Btw; Noen som kunne gitt prisoverslag på lakkering av panser, bakluke(+sparkle igjen vw emblem og håndtak), to motordeksler, og en takspoiler?

:)

Mvh, Kim..

[o]2005-mod. VW Golf V

[x]1999-mod. VW Golf IV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veit ikke hva de selger på BilExtra, men vi pleier å bruke en solenoide med wire som trekker i utløsermekanismen til bakluka, montert over en bryter i dashen. Er temmelig enkelt å montere på stort sett alle biler. Du legger strøm fram til bryteren og vidre bak til solenoiden. Wiren i solenoiden festes på ett dertil egnet sted og wiren festes der staget til "dørhåndtake" satt.. Ganske enkelt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært å kjøpt den åpner`n, så får vi se hvor vanskelig det er å montere den imarra :rolleyes:

1302: Det er sånn med wire og solenoide osv.

speedfile: Tror nok det tilsvarer vanlig "bagasjeromsåpner" som noen biler har(drar i spaken).. Håper ihvertfall det :)

[o]2005-mod. VW Golf V

[x]1999-mod. VW Golf IV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da burde det fungere helt udmerket.. Husk bare å få festet selve solenoiden skikkelig slik at den ikke sklir..

Ok, og solenoiden skal festes på selve bakluka? Syns det var litt dårlig bruksanvisning med åpner`n menmen.. :rolleyes:

[o]2005-mod. VW Golf V

[x]1999-mod. VW Golf IV

Lenke til kommentar
Del på andre sider