Gå til innhold

Olje trykk... Audi

Ranger emnet

JungHanz

Anbefalte innlegg

Hvor høyt skal oljetrykket på en rekke 5r fra Audi være ?

Har noe problemer med motoren min at jeg har lavt olje trykk.

Har sånn orginal oljetrykk måler som sitter i midtkonsollen, men vet ikke om det er den som ikke er helt hundre.

x-97 Audi A6 2,5 TDI quattro

x-86 Audi 80 quattro

x-89 Audi 90 2,3 20v quattro

x-85 Audi 80 GTE quattro "kamelon lakkert"

x-90 Passat GT G60 Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det du trenger er nok en RS4 front!!!!

da blir alt så meget bedre.

og hva skulle du utenfor rådhuset her om dagen, samma som meg kanskje?!?!?

godt det ikke gikk så fort da.... og kjør forsiktig, når snøen smelter så kommer bilene med blålys ut også!

2002 Vw Passat 1.9 TDi Highline

1989 Audi 90 2.2 20V Turbo Quattro

1967 Vw Boble 1303 S

(x)1997 Vw Passat 1.8 Turbo

(x)1990 Audi 90 2.3 ABT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pleier og være en bolt i vakumpumpa som de fleste tar ut på den motoren fordi det tikker så jæveli, er ingen mekaniker j men det er mulig det har noe med saken og gjøre?

1967 Vw Boble 1303 S

(x)1990 Audi 90 2.3 ABT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du sett i speilet når vi passerte hverandre ved rådhuset så hadde du sett at det var det samme oppdraget vi var på begge to.. hehe.

Var like ved å bli tatt av snuten for ca ei uke sia, nederst i lenagata, da jeg lå bredt ut fra bademiljø, dom blinka no satans med lysa ihvertfall.

Ettersom du har RS front, så kan ikke jeg ha det. Så om jeg skulle skifte front på min, blir det nok cab front ! Du skulle hatt no skjørt på bilen din, det hadde virkelig gjort seg..

Back to topic:

Hvor sitter den vakumpumpa ? Hvilken bolt ? Noen flere her som har gjort det ?

x-86 Audi 80 quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sakl selge bilen i løpet av våren, har en som er intr, men han trodde ikke han ville ha rs4 fronten, cab front? nyere enn 98 da? da er den lik som s2, var det j skulle ha oxo, men er så vanskelig og få tak i...

1967 Vw Boble 1303 S

(x)1990 Audi 90 2.3 ABT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, glemte det igjen, når du står foran bilen så sitter den på blokka, høyre side, er to skruer som må skrus ut får og få den av hvertfall, sitter en bolt på ca 10 cm- 2cm i diameter der....sjekka i garasjen nå, ca 8 cm fra peilepinnen.... j klarte og ta den ut da klarer hvem som helst det....

1967 Vw Boble 1303 S

(x)1990 Audi 90 2.3 ABT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal sjekke den vakumgreia i morgen. Skal også sjekke sila ved oljepumpa.. har en misstanke om at det er den...

Det er vel ikke noe problem å få av bunnpanna på disse motorene ?

x-86 Audi 80 quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mye rart :)

Tror ikke fronten har så mye å si på oljetrykket eller verken vakuumpumpa ;) Vakuumpumpas oppgave er å produsere vakuum til bremseanlegget, og er strengt tatt ikke nødvendig. Har selv fjerna min blandt mange andre.

Er du plaga med at motoren tikker, kan det være verdt å fjerne staget som står inni denne pumpa å se om det blir bedre, men har ikke.no med trykket å gjøre. Hvis det ikke forbedres kan det være dårlig olje, eller slitne ventilløftere som lager tikkelyd.

Om du er plaga med feilmedling om oljetrykk er det mest sannsynlig en el-feil bak instrumentpanelet. Vanlig Audi-feil. Ellers kan du jo få noen til å fysisk måle trykket på Møller eller andre steder. Bedre å være på den sikre siden, enn å ende med motorhavari.

Om jeg ikke husker feil skal trykket på 2.3E skal ligge litt over 2 bar ved 2000 rpm.

- 1993 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1992 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1991 Audi 100 C4 2.3E AAR 10v Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når motor er kald dvs. kald olje, så har jeg aldri mindre trykk enn 2,5 bar og oppimot 5 bar ved gasspådrag.

Det tar ikke lang tid før oljen har blitt litt varm og da synker trykket til at det ligger på ca 2,5/3 bar ved gasspådrag og litt under 1bar på tomgang.

Olje lampa hender at blinker innimellom sammen med en slags summetone når jeg kjører.

Blinker også når jeg trykker inn clutchen å turtallet detter langt ned før den roer seg på tomgang.

Olje lampa lyser aldri, den bare blinker liksom.

x-86 Audi 80 quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når motor er kald dvs. kald olje, så har jeg aldri mindre trykk enn 2,5 bar og oppimot 5 bar ved gasspådrag.

Det tar ikke lang tid før oljen har blitt litt varm og da synker trykket til at det ligger på ca 2,5/3 bar ved gasspådrag og litt under 1bar på tomgang.

Olje lampa hender at blinker innimellom sammen med en slags summetone når jeg kjører.

Blinker også når jeg trykker inn clutchen å turtallet detter langt ned før den roer seg på tomgang.

Olje lampa lyser aldri, den bare blinker liksom.

Skift den oljetrykks giveren som sitter på oljefilterholderen(den innerste tror jeg)og vips tror jeg problemet ditt er borte..Det gjorde jeg på min Corrado da jeg hadde samme problem.Den var på 1,4 +-0,2 bar.. sombrero

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er den oljetrykks måleren som sitter i midtkonsollen koblet til ?

Er det en giver som gir signaler til den og oljelampa ?

På disse 5r motorene er det vel to givere.. hvilke av disse er det i såfall ?

x-86 Audi 80 quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge sensorene sitter på venstre side av motorblokken under og litt bak termostathuset. Den ene er stor og har to plugger, den er til oljetrykksmåleren *og* oljelampe, den andre er kun til oljelampe. Den ene fungerer på lavt turtall, den andre på høyt.

20v-motoren har ingen vakuumpumpe, bare 10v som har det.

'87 Mercedes-Benz 300GD (prosjekt rustfiks - i dvale)

Lenke til kommentar
Del på andre sider