Gå til innhold

Mazda 626 Coupe..

Ranger emnet

hamansen

Anbefalte innlegg

Hei! har lyst til å se bilder av coupe`er som går her i landet..her er et bilde av den jeg hadde, solgte den i fjor høst.. :titties:

VE71802.jpg

Å Dæven

Er det en Postert Front som sitter på den?

Kan du ikke spørre eieren om han kan tenke seg å tjene noen kroner?

Kan tilby han en orginal fanger i sunrise red + cash

Jeg har nemlig side skjørtene liggene + en bakfanger klar for henting i Tyskland.

Mangler kun fronten.

Min er her

Coupe.jpg

Turbo prosjektet er beskrevet her

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=69207

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakfangeren har vært lakkert og montert.

sideskjørtene er også kjøpt av en privatperson, men da han aldri har kommet så langt at han fikk lakkert eller montert dem er de som nye.

Å selge dem er ikke aktuellt, å ha fått tak i dem er å langt på vei å virkelig gjøre en drøm om en smakfullt stylet 626 Coupe til virkelighet. (kan ikke akkurat kalle Pakfeiffers forsøk smakfullt)

Fronten er fremdeles å få hos skandinaviske forhandlere, så jeg klarer å skaffe den selv om det blir endel dyrere enn å kjøpe brukt.

Jeg har også muligheten til å få fatt i en ATH front relativt rimelig, siden den også er i glassfiber skulle det være mulig å gjøre den om litt slik at den blir litt mer spennende.

Så. om noen kan selge meg en brukt Postert front er jo dette flott, men det er ikke den eneste løsningen jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, tilbake i 2001 var jeg vel egentlig ganske grønn når det gjelder kunnskap om priser osv.

så da jeg så at GIK hadde et byggesett kastet jeg meg på telefonen og bestilte et. Regninga lød på 17000,-

I dag kunne jeg ha kunne kommet godt under 12000,- og det med en langt mer ytedyktig turbolader.

Da GIK`s byggesett i hoved sak er en turbolader som etter deres kalkulasjoner skal passe bra på motoren, med de nødvendige flenser og slanger+ en eske med rør og bend som må kappes til og sveises sammen.

kan du egentlig bare få fatt i en passende turbo, kjøpe slanger og flenser, og få tak i resten hos din lokale stål leverandør for langt lavere priser enn GIK`s.

Bygginga må du alikevel gjøre sjøl (hvis du da ikke heller vil betale noen for det).

Jeg byttet til meg intercooleren fra en fyr i USA (jeg sendte noen deler han ville ha, disse kjøpte jeg på et lokalt huggeri)

Dysene kjøpte jeg fra en annen Amerikaner for 400kr.

Så summen ser vel ca sånn ut:

Et eksemplar av Corky Bells bok, Maximum Boost=400,-

Byggesett=17000,-

Div rør til manifolden=800,-

Intercooler ca 400,-

Dyser= 400,-

totalt 19000,-

Arbeidet har jeg gjort selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider