oyove Skrevet Mars 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2005 Lurer på å kjøpe en '92 modell 320i, men jeg er ingen BMW entusiast og har i grunn ikke noe særlig greie på bmw... noen som vet om noe spesielt som bør sjekkes? er det registerkjede eller -reim på disse bilene? hva er intervallene for utskifting av disse? bilen ble bruktimportert fra tyskland i '97 og har gått 270k... bilen kjennes grei ut å kjøre, motoren svetter ikke noe hverken olje eller vann.... nye bremseskiver og klosser rundt om, ny clutchsylinder, ny bensinpumpe, nettopp eugodkjent med glans... nylakkert i fjor høst, godkjent senket, godkjent med 17"(sommerdekka er 18") effektanlegg, sentrallås, startsperre... det som mangler ved bilen er; takluka virker bare av og til, mulig at bryteren er gåen, el. vindusheisen på førerdøra er gåen, skiftet til manuell. frontruta er sprukket på passasjersiden. litt overflaterust i reservehjulbrønn og langs kanten på bagasjelokket(karrosserirust ble tatt i forbindelse med lakking). mangler et par plastdeksler på dørhåndtak o.l. er denne bilen verdt 60000,-? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Mars 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2005 Det er Kjede på disse, og de er vell beregnet til å leve hele bilens levetid? Men vær forsiktig med slike biler. Har du kvittering på at rust er tatt før lakkering? Mange luringer ute å går. Sjekk opp dette skikkelig. Siter 2002mod E46 320 M-Sport2 ESS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyove Skrevet Mars 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2005 kjenner rimelig godt hun som selger bilen og de som har lakket den.. det er et nokså seriøst firma som har tatt rusten og lakket. grunnen til at bilen ble lakket opp igjen var pga at den hadde begynt å ruste i hjulbuer.. men er det andre ting jeg bør passe meg for? er du sikker på at kjeden skal vare bilens levetid? det høres litt rart ut synes jeg, kjeden på chrysler grand voyager 2,5TDI skal skiftes etter rundt 100000 mener jeg på... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Mars 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2005 Ett svar på siste der. og det er Chrysler. Det sies at kjedene skal vare bilens levetid. 325en min har nå gått 162 000. Fortsatt orginal kjedet. Kompis sin har gått 250, samme kjedet der også. Kan ikke sammenligne Chryslermøkk med Tysk presisjon :titties: Siter 2002mod E46 320 M-Sport2 ESS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyove Skrevet Mars 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2005 ville du betalt 60k for bilen ut i fra den standen jeg beskrev i første innlegget mitt...? bilen fungerte helt fint, ingen ulyder eller noe... alt hjuloppheng virket tight og fint når jeg kjørte... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gEIRA Skrevet Mars 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2005 Hadde ikke beatlt 60k for no slikt. Om 60k er budsjettet ditt bør du heller gå for en 318is i bedre stand og lavere km. Siter AC Schnitzer beyond the standard Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NapeR Skrevet Mars 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2005 Ville nok ikke gitt det for den bilen.. Bare frintruta kommer på 5500,- hehe. Jeg kjøpte min 318 91mod gått 270 000. er en del småpuss som frontrute (fikk den for 1800 med arbeid jeg da :P) og litt interiør og sånt småpuss.. jeg gå 20 000. Dette var med 17toms Alpina på sommern og bbs på vinterdekka.. Bare sånn for og sammenligne litt.. Mulig jeg fikk den altfor billig men.. ta den inn på NAF og snakk med de hvis du har mulighet for det. Så kan vell de klare og takste den. Eller så kandu få noen andre ti lgo takste den. Hadde ikke gitt 60 000 for den.. ;) Siter X - 1990mod .::. Audi 90 Coupe 2.3 20v Quattro .::. X - 1991mod .::. Bmw 318i E36 .::. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyove Skrevet Mars 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2005 den er da ikke i så dårlig forfatning...? alt dette er jo ting jeg fikser lett selv for en nokså rimelig penge... bortsett fra frontruta, men det er jo noe som heter glassforsikring...;) det jeg egentlig lurer på er om det er spesielle ting jeg bør passe meg for... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gEIRA Skrevet Mars 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2005 Om du kan engelsk kan du kose deg 1 time eller 2 med denne; her Ganske omfattende liste over E36 vanlige feil. Siter AC Schnitzer beyond the standard Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2maz Skrevet Mars 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2005 Tror BMW garanterer reg.kjede å holde 300.000km, du klarer vel å prute bilen ned til 55000 siden frontruten må byttes. Alt det andre småplukket klarer du nok å fikse selv. EDIT: Naper, prisen synker litt med engang den mangler 2 cylindre ;), men du fikk den veldig billig alikevel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyove Skrevet Mars 23, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2005 frontruten MÅ ikke byttes :p det er en liten rose nederst på passasjersiden, den gikk gjennom eu kontroll med den ruta... men det ser absolutt ikke bra ut...! dessuten, hun skal egentlig ha 70k for den, er vel grenser for hvor mye jeg skal prute... men det er såklart lov å prøve seg;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flasher Skrevet Mars 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2005 jeg ga 65000 for den jeg hadde, og den hadde kun 160k på telleren, og fremsto som nærmest strøken.. for å sammenligne litt.. 91 modell forresten.. sedan Siter "Ratten i min bil, den er jävla fin, men dine rattar dom er faen meg special" Bmw 520i/523i '86 - Tråden om bilen Har mange bmw og opel på samvittigheten :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.