Gå til innhold

E36 320i

Ranger emnet

oyove

Anbefalte innlegg

Lurer på å kjøpe en '92 modell 320i, men jeg er ingen BMW entusiast og har i grunn ikke noe særlig greie på bmw... noen som vet om noe spesielt som bør sjekkes? er det registerkjede eller -reim på disse bilene? hva er intervallene for utskifting av disse? bilen ble bruktimportert fra tyskland i '97 og har gått 270k... bilen kjennes grei ut å kjøre, motoren svetter ikke noe hverken olje eller vann.... nye bremseskiver og klosser rundt om, ny clutchsylinder, ny bensinpumpe, nettopp eugodkjent med glans... nylakkert i fjor høst, godkjent senket, godkjent med 17"(sommerdekka er 18") effektanlegg, sentrallås, startsperre...

det som mangler ved bilen er; takluka virker bare av og til, mulig at bryteren er gåen, el. vindusheisen på førerdøra er gåen, skiftet til manuell. frontruta er sprukket på passasjersiden. litt overflaterust i reservehjulbrønn og langs kanten på bagasjelokket(karrosserirust ble tatt i forbindelse med lakking). mangler et par plastdeksler på dørhåndtak o.l.

er denne bilen verdt 60000,-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjenner rimelig godt hun som selger bilen og de som har lakket den.. det er et nokså seriøst firma som har tatt rusten og lakket. grunnen til at bilen ble lakket opp igjen var pga at den hadde begynt å ruste i hjulbuer..

men er det andre ting jeg bør passe meg for?

er du sikker på at kjeden skal vare bilens levetid? det høres litt rart ut synes jeg, kjeden på chrysler grand voyager 2,5TDI skal skiftes etter rundt 100000 mener jeg på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett svar på siste der. og det er Chrysler.

Det sies at kjedene skal vare bilens levetid. 325en min har nå gått 162 000. Fortsatt orginal kjedet. Kompis sin har gått 250, samme kjedet der også.

Kan ikke sammenligne Chryslermøkk med Tysk presisjon :titties:

2002mod E46 320 M-Sport2 ESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville nok ikke gitt det for den bilen.. Bare frintruta kommer på 5500,- hehe.

Jeg kjøpte min 318 91mod gått 270 000. er en del småpuss som frontrute (fikk den for 1800 med arbeid jeg da :P) og litt interiør og sånt småpuss.. jeg gå 20 000. Dette var med 17toms Alpina på sommern og bbs på vinterdekka.. Bare sånn for og sammenligne litt..

Mulig jeg fikk den altfor billig men.. ta den inn på NAF og snakk med de hvis du har mulighet for det. Så kan vell de klare og takste den. Eller så kandu få noen andre ti lgo takste den. Hadde ikke gitt 60 000 for den.. ;)

X - 1990mod .::. Audi 90 Coupe 2.3 20v Quattro .::.

X - 1991mod .::. Bmw 318i E36 .::.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den er da ikke i så dårlig forfatning...? alt dette er jo ting jeg fikser lett selv for en nokså rimelig penge... bortsett fra frontruta, men det er jo noe som heter glassforsikring...;)

det jeg egentlig lurer på er om det er spesielle ting jeg bør passe meg for...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror BMW garanterer reg.kjede å holde 300.000km, du klarer vel å prute bilen ned til 55000 siden frontruten må byttes. Alt det andre småplukket klarer du nok å fikse selv.

EDIT: Naper, prisen synker litt med engang den mangler 2 cylindre ;), men du fikk den veldig billig alikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frontruten MÅ ikke byttes :p det er en liten rose nederst på passasjersiden, den gikk gjennom eu kontroll med den ruta... men det ser absolutt ikke bra ut...!

dessuten, hun skal egentlig ha 70k for den, er vel grenser for hvor mye jeg skal prute... men det er såklart lov å prøve seg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider