Gå til innhold

Når vil du definere noen som død??

Ranger emnet


maxgets

Kan man være død litt?  

35 stemmer

  1. 1. Kan man være død litt?

    • Ja
      20
    • Nei
      9
    • Man er jo ikke død når man kan bli gjennopplivet
      6


Anbefalte innlegg

Originally posted by Håkon A

etter at pulsen har stoppet, kan det ta opp til 8 min før hjernen begynner å ta skade.

 

Litt feil å si "etter at pulsen har stoppet", det som skjer er at hjernen ikke får oksygen og da dør det hjerneceller. Det kan være nok med 30 sek press på f.eks halspulsåre, til at hjernen får varig skade. Men hvis hjertet stopper helt, tar det ikke lang tid før hjernen også dør. Hjertet pumper blod, i blodet er det oksygen :) Så kan vel si at man er død om man ikke får liv i hjertet igjen...Sekundene teller....Da er du ferdig for godt!:rolleyes:

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Håkon A

etter at pulsen har stoppet, kan det ta opp til 8 min før hjernen begynner å ta skade.

 

Er det veldig kaldt (som ved drukning i is vann) så kan det faktisk ta mye lengere tid en det å. (Tror det er folk som har overlevd OVER 30 min under vann, uten skader)

Subaru Impreza Drivers Club Norway

 

www.impreza.sunndal.nu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mening...

 

Ettersom jeg har fått med meg av å lese overalt rundtom så lever hjernen i 3 minutter ca uten tilførsel av Oksygen. Etter 3 minutter begynner hjernen å ta skade. Etter 5 minutter slutter hjernen å fungere helt.

 

Når hjernen ikke fungerer lenger. Så er man død i mitt syn.

^RaCk^ @ Efnet

Robert Krondorfer

 

]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by RaCk

Min mening...

 

Ettersom jeg har fått med meg av å lese overalt rundtom så lever hjernen i 3 minutter ca uten tilførsel av Oksygen. Etter 3 minutter begynner hjernen å ta skade. Etter 5 minutter slutter hjernen å fungere helt.

 

Når hjernen ikke fungerer lenger. Så er man død i mitt syn.

 

Feil. 30 sekunder er nok til å pådra seg hjerneskade.

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Code-Man

 

Er det veldig kaldt (som ved drukning i is vann) så kan det faktisk ta mye lengere tid en det å. (Tror det er folk som har overlevd OVER 30 min under vann, uten skader)

----

Ja, jeg har faktisk hørt om to ulike tilfeller der det var lengre enn halvtimen. Det ene var over 40 minutter. Det var en liten gutt som hadde falt under isen og blitt liggende på 2 meters dyp. Det gikk visst bra med han. Et under vil noen kalle det. Men det er helt sikkert en logisk forklaring på det.

 

Alle livsprosesser går i alle fall senere ved kraftig nedkjøling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår