Gå til innhold

gti 8V Turbo

Ranger emnet


thordarson

Anbefalte innlegg

Originally posted by thordarson

HVa med å lage seg en egen en da?

Noen som har noen ideer?

Synes jeg har hørt om noen som hadde laget sin egen i en kopperplate?

 

En kompis av meg fikk skåret ut en pakn. i kopper. Den holder helt sikkert alt turbotrykket som finnes i hele verden (litt overdrevet kanskje...) Problemet med disse er å få det tett rundt olje- og vannkanaler. Det er ikke bare å kline på silikon.

-88 Sierra cosworth

411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

grenrør er det lettest i verden på en 8v, bare og bruke fra TD det.

må kansje lahe en ny overgang mellom grenrør og turbo men har du flaks så går det bra....

også er det tre forskjelige tykelser på orginale disel pakninger, kansje noen av dem er tykke nok, dem tåler ikke så mye trykk da

TEAM BILRADIOHUSET

thumb_sett%20fra%20siden.jpg www.splnorway.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TurboPolo

Å ja, for Jonte kan alt!:D :D ;)

 

lol ahahahhaha

 

 

det vil gå med det innsprutsystemet, digifant sugesystem, men det er ikke like bra som på G60 digifanten.

om du holder kompen på 10.0-1 kan du få ut ca. 140+hk ved 0,5 bar og ca 210nm, røft anslått. men må da være veldig forsiktig med tenning. sitter bankesensor på den digifanten og, og det kan jo være til stor hjelp. det vil uansett gå fælt!

 

Garrett T25 er passende turbo til maks 0,7 bar så den er fin

 

GIK selger jo ferdig turbokit til denne motoren, men det koster ca 18.000.- + litt jobb.

 

Har turbosett fra gik liggende, men turbo er def. koster 6000.- for ny turbo, spesialtilpasset 1.8 gti 8v motoren.

Kan også fikse turboen selv for ca 3000 i deler.

kitet består av: manifold, def turbo, downpipe, olje + vannslanger til turbo. har mer småtteri og...

 

Selger kittet for 3.000.-

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

 

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by sindrulf

tåler ikke diesel pakninger mye?!?!?:eek:

 

det er jo (sånn omtrent) like mye trykk under kompresjonstakten på en diesel som det er under forbrenningstakten på en bensin!

 

Stemmer

Kjøp pakkning til 1Z motor - 1,9tdi golf3

Den er av stål. Trur jeg ga 500 kr for min

Velg den med 3 "hull" den er tykkest

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var billig for disel pakninga da, var nesten 1200.- til G60 (PG), sjekka pris i går.

 

Ligger ett firma på Kongsberg som heter Vannskjæreverker eller no sånn. De lager toppakninger på mål i kobber, send inn din gamle og få laga etter den. kan forandre tykkelse og, men det er ikke no særlig gunstig da det blir dårlig fasong på forbrenningskammeret, og tenningsbank kan lettere oppstå.

 

Kosta 1250.- for første kobberpakning og deretter 750 pr. pakning siden, de da allerede hadde malen ferdig.

Mulig de har til 8v liggende klart og.

 

Er jo kjekt me kobberpakning og, tåler jo mye og kan brukes flere ganger.

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

 

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Digifant er et motorstyringssystem som bosch laget på slutten av 80 tallet, sitter hovedsakelig på vw produkter.

Er ett billig system vw valgte å gå for, dessverre, så det har sine skavanker, men det fungerer greit nok.

Det som særtegner det er at det ikke har luftmengde/masse måler, men bare map sensor, dvs at det regner ut luftmengden i fra trykk/undertrykk, lufttemp og turtall....

 

Edit: er vel flere utgaver, mener det er noen som måler med luftmengdemåler og.....

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

 

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det lønne seg å reparere en garret t25 for 3000kr da?

Har da sett flere slike tilsalgs for ca 2000 og oppover.

VW Bora 1.8t 2001 mod

til salgs VW Golf II 1988 mod g60 turbo

x Mitsubishi Glanalt 1981mod (sladdebil)

x golf gl 1,8 1988 jema

x Ford Sierra 2.0 is vraka

x Fiat Uno Fire 1,0

x Nissan Cherry 1,5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by thordarson

Kan det lønne seg å reparere en garret t25 for 3000kr da?

Har da sett flere slike tilsalgs for ca 2000 og oppover.

 

var det til mg?

 

er ikke garrett t25 i mitt kit men IHI RHB5, litt mindre, mye raskere...

 

overhalt t25 koster vel ca 6000.- den og....

 

finnes mye billig, men det er ikke alltid bra.....

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

 

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår