Gå til innhold

Vil fjerne bestefarspreget på MB

Ranger emnet

Lefsa

Anbefalte innlegg

Min første post :)

Jeg trenger gode råd med linker og tips om hvordan få fjernet "bestefarspreget på en MB 124 karos.

Jeg har arvet en strøken MB fra min far, men ønsker å style den uten at den blir "Harry"

Jeg ser etter noen pene felger, gjerne kromfelger da jeg tror det kan bli fint. (Bilen har krom hjulbuelister, tror dere det vil bli for mye krom om felgene også er krom?)

Har du tips om noen pene felger, så ville jeg blitt glad for hjelpen :) Hva med nye lykteglasser, mere kromdeler? mener å ha hørt at det finnes krom til speil og dørhåndtakene til MB? Kan noen av dere bekrefte dette?

Bilen er rød med mørkrød bunn/skjørt heter det vel?

Eller kan det vel nevnes at bilen er i meget pen stand, meget lite rust. Dette er ingen kraftpakke (Diesel motor fra 91 gir ingen burn på stripa :) men så er det ikke det jeg ønsker heller.

Flott om noen hjelper meg med ideèr på hvordan en slik Traust MB kan styles uten å bli "Harry"

Tusen takk for hjelp :fingers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min oppfatning av hjulbuelister er at de er lagd for å samle rust;) Ellers høres jo planene dine bra ut de! Gikk en 300e her i strøket med maks senk over 18 AMG felger. Så dritfett ut, passe gangsta liksom... Mørk vinrød metallic. Angrer som f*** på at jeg ikke kjøpte den da den var til salgs...:(

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg mener du heller burde kvitte deg med krommen. Lakke alle kromdelene i en spesiell farge eller samme farge som bilen. det hjelper også veldig å få senka den litt. men det er min mening...

Men jeg liker krom skjønner du sombrero

Jeg har letet på nettet etter kromfelger til en ok pris, men jeg finner lite, har noen en link til en slik side?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sleng på -94 fronten, fjern for Guds skyld kromhjulbue listene da det eneste de gjør er å lage MAASSEEE rust, få på de nye baklyktene, maks senk med 50mm senkefjærer og 1`er puter foran og 2`er puter bak og store felger, helst 18toms..og ikke "tynne" felger med eiker, men massive felger slike som er nevnt før=AMG..Få loddet om baklyktene så hele den nederste raden lyser (det har jeg :fingers: ) Det er vel det du kan gjøre for å få en pen ikke-grandpa-look på en w124..

✔Mercedes C220cdi 2009

✔Mercedes E220cdi 2007

✔Mercedes S320 2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første post :)

Jeg trenger gode råd med linker og tips om hvordan få fjernet "bestefarspreget på en MB 124 karos.

Jeg har arvet en strøken MB fra min far, men ønsker å style den uten at den blir "Harry"

Du finner massevis her :

http://www.mbentusiastklubb.com

http://www.mercefreaken.com

I tillegg kan du jo titte litt på min : http://www.ascona.no

Det som er gjort med min, som jeg syns blir bra, uten at det tar av helt er :

-En liten "spoiler" over bakruta. Hjelper med å blåse vannet nedover også

-2-fargede baklykter

-94-panser

-E500-lamper (chrome i stedet for kjip plast inni lyktene, og ekstra fjernlys)

-avantgardegrill

-17" hjul. 18" går også, men blir litt stumpt å kjøre på. 17" funker bra.

-Hvite blinklys

-1erputer

Sånne småting hjelper mye.

De putene, er mellomlegg mellom fjærer og karosseri. Disse kommer i fire tykkelser foran, og tre bak. Du kan se hvor tykke dine er, ved å telle "nupper" på dem. De er litt kinkige å bytte foran hvis du ikke har ordentlig fjernklemme, men bak er det en smal sak. Ikke senke 124n altfor mye, da hjulstillingen bak blir helt feil. Ser bare dumt ut med skamsenkede sånne.

Har du litt mer info om bilen din?

Sørg for all del for å få revet av rustbuelistene så fort som mulig. Om ikke annet, så i hvertfall for å få fjernet alt som måtte være av rust under der før skjermene må byttes. Ikke er sånne lister noe pene, og de er kriminelle på å holde på salt og drit, så det begynner å ruste.

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen sombrero

Er det noen som vet hvor jeg får kjøp slike felger som er på denne bilen, synes faktisk de er kjempepene selv om de er gammle.

http://www.km77.com/marcas/mercedes/0fondos/amg/01.jpg

Hadde slike felger på min 280 S -67 mod, men har ikke sett igjen disse felgene noen steder siden.

Skulle du ikke ha _ned_ gubbe-faktoren ???

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er absolutt ingen MB ekspert, så dette er kanskje ikke riktig modell? Søkte bare på w124 på Google... men den er litt tøff syns jeg.

w124.jpg

Ikke noe jeg assosierer med Bestefar iallfall.

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider