Gå til innhold

Merke oppkjøp/salg, hva vil fremtiden bringe

Ranger emnet

Kebab gud

Anbefalte innlegg

både GM og Ford er i store økonomiske vansker.. det er så ille at GM folk har sagt at hvis de ikke får gjort noe innen de neste årene vil GM gå konkurs..

det er en av grunnen til at noen spekulerer med at Toyota vil kjøpe ut store deler av merkene demmes..

(grunnen til den teorien er at Toyota har gjort det før .. da Daihatsu sto på randen av konkurs så kjøpte de store deler og nå er daihatsu igjen et merke som soper inn penger)

problemet med den teorien er at toyota har kunn kjøpt 2 av sine 6 merker og det er begge lengesiden, og begge er japanske (Daihatsu og Hino)

men ettersom så mange har vist interesse i å kjøpe Saab og GM vurderer å drepe (ja drepe) et av sine merker (mest sansylig Buick eller Pontiac) så tenker jeg ingen må redde de :P

selvsagt ville vi ha følt det økonomisk hvis GM hadde gått i dass..

men Saab, Opel osv hadde overlevd..

Får vel også legget til at GM har nå kanselet "Zeta prosjektet" ..

det sier vel ikke mye men ja oss bare si det slik, det kommer ingen ny Camaro..

"Zeta" var kodenavnet på platformen til div nye RWD bil bla Camaro, Neste generasjons GTO, noen sier også Omega..(usikkert da).

det er et like stort slag som om BMW plutselig skulle ha droppet å lage 3-serien :P

"Zeta" platformen var GM sitt svar mot den gammle E-klass platformen Crysler/Dodge bruker (det som er gammelt for tyskerene er hypermoderne for amerikanere :P)

[*] 2003 Lexus IS200

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det var tragisk av Mercedes og slå seg sammen med andre... Det er et merke som kunne godt klart seg bra uten.

Håper BMW aldri slår seg sammen med noen!

Og blir Porsche noengang oppkjøpt av en konsern elns så... Lambho er jo VAG nå -> Huff!!!!!!!

Og Saab og Audi og Jaguar, jeg ser ikke på de nye bilene som Saab og Audi og Jaguar... Saab 9-3 = Opel Vectra, Audi A4 = VW Passat og Jaguar X-type = Ford Mondeo.

En tankevekker tråd det her :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg kjøper en audi a6 så har jeg ikke så veldig lyst til at naboen skal kjøpe seg en volkswagen passat og ha akkurat samma bilen som meg i anna design.

audi og vw har jo vært mestere i og bruke samme biler lenge da.

er ikke noe som kom med s6 og passat det.

'01 Alfa 147 2.0TS SS

'76 Ascona 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 weeks later...

Ryktene om at Toyota ville steppe inn og redde GM (og i mindra grad Ford) har jagguma slått til!

Toyota vil senere i år øke prisene i USA for å "tvinge" kundene til å se på Amerikanske alternativer..

ok.. de kjøper ikke ut noen .. men de legger en del av pengene sine bak for å hjelpe de..

de (prøver å) redder de som de har banket :P

det er snilt gjort.. det viser også at de er villig til å invistere

(nå har GM og Toyota et godt sammarbeid fra før)

[*] 2003 Lexus IS200

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider