Gå til innhold

Jeg er interessert i å lære mer om motorer

Ranger emnet

Qee

Anbefalte innlegg

Forbrenningsmotorer 1. Grunnlag.

skrevet av Leif Lundby.

ISBN 82-00-27404-7

Der har du noe å bite tennene i... den er ment som en grundig innføring for ingeniører. Bruker den selv.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by tbn//nemesis

Det finnes noen andre bøker også. De selges på bilrekvisitabutikker blant annet. Husker ikke hva serien heter, men de har en eller annen farge og bilde av bilen utapå..

Haynes-serien? er vel mest brukt for hobbyreperasjoner og slikt den..

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by maxgets

Skole bøker må da også være fint.

Står kanskje om litt mye annet....?

Jeg har selv et par Bilteknikk bøker. ("Motor" og "Drivverk - understell - bremser")

Det er skolebøker som blir brukt av Vk1 Kjøretøy. Fine bøker, kan skaffe deg ISBN nr hvis du vil, bøkene ligger ikke her akkurat nå :)

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by tbn//nemesis

Det finnes noen andre bøker også. De selges på bilrekvisitabutikker blant annet. Husker ikke hva serien heter, men de har en eller annen farge og bilde av bilen utapå..

Haynes ja...

Står litt om hvordan tingene virker, og litt om hvordan man de-/montere de.

Ikke altfor bra, men kjekt å ha en slik liggende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haynes manualene er veldig bra etter min mening, kanskje ikke nok for en proff person men mer enn nok for en hobby reperatør.

Jeg har en selv for Porschen min og den har mange fine og gode illustrasjoner, bra beskrivelser og en imponerende "troubleshooting" del.

Jeg har iallefall fått god bruk for den. Vet ikke om det finnes en generelt for motorer.

Jaja.. *lete febrilsk etter bil*

Har ihvertfall bestemt meg for rundt 200 hk ;)

---

(x) '82 Porsche 924 Weissach nr. 6 / 400 - Totalskade (brann)

---

/out

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by funkes

Jeg har selv et par Bilteknikk bøker. ("Motor" og "Drivverk - understell - bremser")

Det er skolebøker som blir brukt av Vk1 Kjøretøy. Fine bøker, kan skaffe deg ISBN nr hvis du vil, bøkene ligger ikke her akkurat nå :)

ISBN på ' Bilteknikk - Motor' er 82-00-41903-7 hvertfall.

Bra bok, bra bilde-beskrivelser. Men er veldig 'basic' men det er vel bra for begynnere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider