Gå til innhold

Golf einser cab prosjektet...

Ranger emnet


DrLaban

Anbefalte innlegg

Fikk jobba litt på KL-EEN i dag også. :)

 

Ble nesten ferdig med å lage litt ekstra plass til drivakslene. Nå burde jeg kunne droppe bilen helt ned på bakken uten at de tar i vangene.

DSC02940.jpg

 

Hadde litt dårlig med gas igjen på sveiseapperatet så jeg fikk ikke helsveist ferdig.

DSC02942.jpg

 

DSC02943.jpg

 

Fikk kikka litt på det siste motorfestet på TDK`en, og fant ut at jeg må få kjøpt meg ett nytt som passer på einser.

Dieselpumpa sitter festet i samme braketten til motorfestet og som dere ser blir festet fra 1.8`en alt for kort.

 

Slik ser braketten ut som sitter på TDK`en idag:

DSC02944.jpg

 

Slik ser braketten/motorfestet fra 1.8`en ut:

DSC02945.jpg

 

Begynte å kikke litt på å få plassert en InterCooler. Ikke mye plass å velge på siden det ikke er aktuellt å plassere denne synelig fra utsiden : bråk :

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 372
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Var folksomt på værste idag :)

Jeg fikk da gjort litt likevel, ikke bare preke skit lissom : smil :

 

Siste vangen ble moddet ferdig. Tror at jeg har tatt nok på begge sider : klø :

Får vente til lufta er prøvemontert.

 

Fikk demontert interiøret i kveld. Nytt teppesett og nye dørsider blir bestillt fra statene idag.

Må også ha ut alt slik at jeg får lagt opp slanger og kabling til luftfjæringen.

DSC02966.jpg

 

Løsnet også på yttertaket for å "etterstramme" dette. skal legge på litt mer polstring også slik at taket ser bedre ut :)

 

Startet litt brainstorming ang. plassering av komponentene til luftfjæringen.

Det er en god del ting som skal få plass, og siden bilen holdes "KL-EEN" så skal så lite som mulig synes.

DSC02969.jpg

 

Etter litt måling og og hjernetrim kom jeg frem til at å montere tank og ventiler på bjelken mellom dempertårnene

vil gjør at jeg får en skjult installasjon. Må vente til jeg får mine egne komponenter før jeg ser om jeg greier å få satt selve

kompressoren også på "linje" med tanken. Hvis det ikke blir plass så vil jeg plassere det som på tegningen under.

air_skisse.jpg

 

Lager en "vegg" i MDF som skjuler alt når man kikker inn fra bakluken.

Ved å felle ned bakseteryggen så kommer jeg enkelt og elegant til installasjonen :)

SÅNN.. da er vi up-to-date her også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen startet med en overraskelse... og ikke en god en.

Sendte en mail til UPS for å sjekke hvorfor status på pakka fra .us ikke hadde endret seg siden den 28. april.

Fikk raskt ett svar fra "kundservice" og de skrev at pakken ville komme til Sverige imorgen,

MEN hun så at den var sendt til en "poste restante" adresse og det leverte UPS ikke til. : eek :

Enden på visa var at jeg fikk ordnet med en annen adresse i Strømstad og der blir AirRiden levert på torsdag :)

 

Det første jeg gjorde i kveld var å sjekke hvor mye jeg kan slippe ned bilen bak uten modifikasjoner.

Blir greit dette? :) Her ligger bakstillinga helt oppe i tanken og vangene.

Tror ikke jeg trenger å modde noe bak for å si det slik.

DSC03067.jpg

 

DSC03068.jpg

 

Jeg fortsatte med demontering av motoren. Denne skal lakkes og shines i løpet av uka.

Noen som virkelig trengs. Motoren er bygd for ikke alt for lenge siden, men det ble ikke lagt mye jobb i finish ;)

DSC03077.jpg

 

DSC03080.jpg

 

DSC03086.jpg

 

Stay tuned! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig var "grombetane" i hus :)

DSC03100.jpg

 

Gleden var stor da jeg fikk se at gutta i Arizona holdt sine ord og leverte meg kortere fjærbein enn hva som er standard til Golf 1 :)

I forhold til R-A sitt kit så fikk jeg belger bak også og ikke luftsylindere.

DSC03103.jpg

 

Jeg har ikke fått målt beina foran ennå, men de virker en del kortere.

DSC03104.jpg

 

Det som var ekstra knall var at gutta har laget en annen vri på de nedre festene som gjør at jeg (som jeg egentlig planla som modd)

kan slippe de lengre ned mot drivakselen. : rock :

De laget nemlig ett ekstra "sett" med hull i de nedre festene.

DSC03105.jpg

 

Tror dette blir GRISELAVT : smil :

Sannhetens time kommer på lørdag. Da skal det prøvemonteres på KL-EEN.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger med noen bilder av hva som følger med når du bestiller ett kit fra AirBagit (Kit-II)

 

Fjærbein bak. Vanligvis får man til Golf 1 luftsylindere, men jeg ba de om å gi meg kortest mulig bein og da fikk jeg med belger bak også. Beina er ca. 36 cm "lange".

DSC03106.jpg

 

DSC03107.jpg

 

Fjærbeina foran. Disse ble bestillt kortere enn standard. Fikk som nevnt også ett ekstra sett med hull i de nedre festene.

DSC03108.jpg

 

Tank og kompressor. Tanken er i stål og er lakkert sort.

DSC03113.sized.jpg

 

Ventilene som vil styre luft inn og ut av belgene.

DSC03114.jpg

 

DSC03115.jpg

 

DSC03116.jpg

 

Slange mellom kompressor og tank, Solenoid, termosikring, slangekoblinger, blendingsplugger til ubrukte hull i tanken og trykksensor til tanken som styrer når kompressoren skal skru seg av og på.

DSC03118.jpg

 

Bryterpanel med klokker for lufttrykk i belgene.

Dette skal moddes for å passe med "looken" til KL-EEN. ;)

DSC03119.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget god arbeid DrLaban! Meeget bra! :respect Liker det som jeg ser.. en Seriøs VW Bygger! :cool: Holder selv på med en Golf 2 gti (vr6) som jeg har gått like grundig til verks med..masse mods på chassi- Jeg vet veldig godt hva det vil si å bygge en bil slik du har gjort med den sinnsyke fine finishen du har fått! Jeg er Biloppretter.. så dette vet jeg.. Folk som kommer med lugubre kommentarer må få seg et liv og løpe inn i det! For de vet ikke hva de snakker om!

 

Ser fram til å møte deg på vw-audi treff og slå av en prat!

 

Keep up the god work!

 

:hailvw

Gasspedalen er den til høyre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår