Gå til innhold

Golf einser cab prosjektet...

Ranger emnet

DrLaban

Anbefalte innlegg

Stemmer :) Dessuten så er det ikke skjermene som blir problemet når alt er ferdig.

Da ligger nemlig bruene foran på bakken, og da kan ikke bilen kjøres uansett ;)

Du har ikke vurdert fjørbelasta magnesiumsknotter under armene, slik at du kan gnistre deg bortover motorveien? :pimp

Ellers er det jo artig å se fremskritt igjen! Jeg så foresten en 11" x 11" IC (11" = 28cm) på ebay for noen dager siden. Kosta ca 120$, mener jeg å huske. Blank og fin, og begge utløpa på samme side. Kanskje den er noe for deg?

:D

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 372
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du har ikke vurdert fjørbelasta magnesiumsknotter under armene, slik at du kan gnistre deg bortover motorveien? :pimp

Ellers er det jo artig å se fremskritt igjen! Jeg så foresten en 11" x 11" IC (11" = 28cm) på ebay for noen dager siden. Kosta ca 120$, mener jeg å huske. Blank og fin, og begge utløpa på samme side. Kanskje den er noe for deg?

:D

Jeg har noe på gang når det gjelder det å slippe ned bilen bak i fart og lage litt gnistregn ;)

Har fått tak i en IC fra MB. Den passer foran radiatoren og har innløp og utløp på hver sin side av den. Perfekt med andre ord :) Har ikke hentet den ennå.

attachment.php?attachmentid=39996&stc=1&d=1146999584

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk demontert resten av TDK`en idag.

motor3.sized.jpg

Da er den klar til steamvask og lakkering. (Beklager litt uklare bilder)

motor2.sized.jpg

motor.sized.jpg

Jeg har da endelig bestemt meg for hvordan det blir under "huven".

- Beige motorrom

- Svart blank motor (Aboslutt hele motoren blir svart)

- Diverse cleaning av motorrommet

- Montering av InterCooler (Foran radiatoren)

- Lage nye kabelføringer for å skjule mest mulig kabling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Modig fargevalg, med beige i motorrommet, men jeg har absolutt stor tro på det! :thumb Blir det noe blanke deler i motorrommet? Slik som vindusspylertank etc?

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Modig fargevalg, med beige i motorrommet, men jeg har absolutt stor tro på det! :thumb Blir det noe blanke deler i motorrommet? Slik som vindusspylertank etc?

Vindusspylertank? Den har vi IKKE sett ;) (forsvant i kl-eening`a) hehe

Alle braketter og fester er fjernet. I tillegg skal det sveises inn en del ny plåt for å gjøre motorrommet enda "renere"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lakkering av motoren

Ble en aldri så "liten" økt i kveld også. Kveldens plan var å få lakkert motorblokka.

Etter en skikkelig kraftvask og noen runder med silikonfjerner var den klar.

DSC03174.sized.jpg

Slik ble resultatet etter de første strøkene i kveld. Skal gå over med ett par strøk til på torsdag.

DSC03181.sized.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Postmann Pat kom en aldri så liten tur idag. Heeeeelt fra .de vøtt :D

DSC03189.jpg

Og hva hadde han i sekken sin mon tro?

Jo, der var endelig dempertårna mine. Nå er det rett opp på værste og modde litt. ;)

DSC03190.jpg

La en liten sak til oppe i esken, nemlig DIESELemblemet til grillen min :)

DSC03191.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider