Gå til innhold

Golf einser cab prosjektet...

Ranger emnet


DrLaban

Anbefalte innlegg

Nice :) Fått gjort noe mer på motoren da?

 

Fortsett med motoren imorgen. I kveld prioriterte jeg å få bilen opp på bukker igjen og fjernet alt i motorrommet slik at jeg kan begynne med cleaning og modifisering.

Demonterte også forstillingen/bremser slik at dette kan sandblåses og lakkeres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 372
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Motoren ble jo litt finere etter lakken da ;)

Hvor masse hester får du i en 1600 tdi da?

 

Først, det er IKKE en TDI, det er en TDK-motor :)

 

De som tar`n helt ut har fått 130-140hk ut av den. Råeste jeg har sett til nå er en som hade 167hk i en slik 1.6 TDK-motor.

Jeg havner nok i overkant av 100hk og med ett "koselig" dreimoment ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir fint drag i den lille bilen da ja, hamler lett opp med de nye bilene med 140 hester diesel tenker jeg.

Skal du ha IC på den?

Og hvor masse yter den originalt den motoren?

 

Les tråden ;)

 

Startet også med motorrommet idag.

Prøvde meg litt frem med plassering av radiator. Skal jo ha plass til InterCooler her også... og fortsatt prøve å holde ting "KL-EEN" Det er plass til en med maks størrelse 30x30cm ved siden av radiatoren.

Eller at radiatoren sitter som standard med en IC foran.

 

 

Mener å huske at den yter noe mellom 60 og 80 hk originalt.

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens update...

 

Var en svipp innom Krogslund idag og fikk kjøpt meg komplett pakkningssett til motoren.

Med det i hus kunne jeg starte med å skru sammen motoren igjen.

Begynner så smått å ligne på noe igjen :)

DSC03200.sized.jpg

 

DSC03202.sized.jpg

 

Må bare si at motoren blir ganske "porrig" helsvart : rock :

De siste delene ble lakkert idag også. (Mangler bare å få lakkert vannpumpa)

DSC03204.sized.jpg

 

Har ett lite dilemma...nemlig dieselpumpa.

Klarer ikke helt å få bestemt meg om jeg skal ha den alu.farget, eller om jeg skal lakkere den svart.

Redd det blir fryktelig mye jobb å lakkere den svart : klø :

Lakkerer heller deler av den svart. Vil dette bryte veldig og se fryktelig dumt ut i.o.m at resten er svart?

Det fremhever jo kanskje at det er en dieselmotor også tenker jeg, noe som er litt kool. : flau :

 

DSC03207.sized.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du skal ha DIESEL-emblem foran, tror jeg folk har skjønt dette før de ser dieselpumpen ;)

 

Jeg ville brutt litt med det sorte, og gått for krom pumpe. Ser nok veldig bra ut, krom på sort :)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du skal ha DIESEL-emblem foran, tror jeg folk har skjønt dette før de ser dieselpumpen ;)

 

Jeg ville brutt litt med det sorte, og gått for krom pumpe. Ser nok veldig bra ut, krom på sort :)

 

Mange einsere med "Diesel" i grillen... men de fleste har ikke dieselmotor. ;)

Virker som det er poppis å ha om man har f.eks. 1.8T 20V o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange einsere med "Diesel" i grillen... men de fleste har ikke dieselmotor. ;)

Virker som det er poppis å ha om man har f.eks. 1.8T 20V o.l.

 

Det er det værste jeg har hørt :P

 

Virker forresten som om diesel Einser er veldig populært, eller er det bare meg? Ser mange diesel Einsere på vwvortex, iallfall..

Diesel er fett! Hvilken generasjon er din TDK fra, forresten?

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Modding av tårn

I kveld startet jeg med å heve dempertårna foran. Målte opp både en og to ganger for å være heeeeelt sikker på at jeg skulle kappe riktig. :)

 

DSC03226.jpg

 

Først kappet jeg av 20mm av det eksisterende tårnet. Brukte faktisk min trofaste DREMEL til jobben.

Føler at jeg har litt mer kontroll med den, og den er litt smidigere å bruke der det er trangt.

 

DSC03227.jpg

 

Så målte jeg opp 50mm på de nye tårnene mine. Dette gir 30mm ekstra drop foran : rock :

 

DSC03244.jpg

 

Så etter litt fintilpassing så var det nye tårnet klart for helsveising :)

Ble veldig fornøyd med resultatet. Skal begynne sveisingen i morgen kveld.

 

DSC03247.jpg

 

DSC03248.jpg

 

DSC03250.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Insane! utrolig bra ide! Skal du gjøre det samme bak eller er det kun foran du trenger å droppe den enda mer ?

 

Bak er den lav nok. :)

Bakstillingen ligger heeeeelt oppi tanken og vangene bak.

Bak har jeg også ca 30mm klaring under kanalene ;) Som du ser på bildet så er den en del lavere bak i forhold til foran.

Målet med flyttingen av tårna er å få felgen foran likt oppunder skjermbuen bak.

Mangler ca. 40mm foran for at den skal blir lik. 30mm tas nå via tårnene, og så "finsenker" jeg de siste mm ved å dreie av den nederste delen av festet på luftbelgen foran.

Resultatet etter de siste 40mm er senket er jo også at bilen ligger fysisk på bakken foran ;)

 

DSC03159.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LOWRIDER!!

 

Målet med kvelden var å få ferdig modifiseringen av tårnene, og få den ned på hjula. Og det målet greide jeg også vøtt. Keep on reading ;)

 

Venstre tårn kappet bort og ferdigslipet. Denne siden gikk litt lettere. Nå visste jeg hvor mye som måtte tas på den nye biten osv.

 

DSC03253.jpg

 

DSC03260.jpg

 

Ferdig punktsveiset. Fjærbeinet på plass. Her ser dere hvor høyt det ligger i motorrommet.

 

DSC03274.jpg

 

Så var det å få på plass forstillingsbetar og hjul. Spenningen var til å ta og føle på. Hvordan ville dette bli???

 

DSC03286.jpg

 

LOW!!!

 

DSC03293.jpg

 

DSC03304.jpg

 

Måtte jo seff ta "røykpakke-shootet" også. Den fikk jeg IKKE under.. : haha :

 

DSC03310.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår