Gå til innhold

FE3T: 88 Mazda 626 2,0i16 Coupe - Turbokonvertering mm

Ranger emnet


FE3T

Anbefalte innlegg

nice jobba!går den noe bra?

 

Ja jeg synes ivertfall det ;)

Har fremdeles et slags platå ved ca 4000 o/m der bilen akser bedre hvis jeg letter litt på gassen,

tydligvis er ikke blandingsforholdet eller tenningskurven ideell på høyere turtall, noe jeg håper på å få råd til å gjøre noe med til sommeren når feriepengene og tilbakebetaling av skatt kommer.

 

ellers så går bilen som om det skulle sitte en stor 6`er i den, et skikkelig drag fra under 2000 o/m

(selv bratte bygdeveier her i Gudbrandsdalen tas på 5te gear med letthet)

 

 

ble forsikringa noe dyrere etter det da? eller er prisen lik?

 

Ble mest bare en symbolsk økning.

Trur det dreide seg om et par hundrelapper mer i året.

Betaler vel ca 3300,- for delkasko med 30000 km kjørelengde og 75% bonus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kort spørmål: Hvordan fikk du den godkjent med turbo? Det har vel ikke kommet en 626 med turbo?

 

88-91 MX6 GT er identisk karrosserimessig og ble levert med en 2,2L 12 v turbomotor på ca 145 SAE NET hk.

 

Samme motoren kom også i 88-91 626 Sedan og Kombicoupe i USA + 89-91 Ford Probe GT. (som det finnes ivertfall en av her på forumet)

 

Et av de punktene som var utslagsgivende for Biltilsynet var at jeg lyktes med å fremskaffe dokumentasjon på at min bil har de samme bremsene som overnevnte MX6 GT

og at jeg hadde et signert skriv fra GIK Turbo der de hevdet at min motor ville yte ca 170 hk ved 0,28 bars ladetrykk. 148hk-170hk= 15% økning, altså under de 20% som liksom skal være den magiske grensen.

 

At turboen lader mer enn de tidligere nevnte 0,28 bar, la ingen av en eller annen grunn merke til

Og at 0,28 bar ivertfall i teorien skal gi en økning på 28% var det heller ingen som kommenterte happyhappy

 

En kamerat av meg har liknende oppsett på lik bil, og han har det samme problemet... Han forklarte hva som var grunnen for det, men har glemt det. Kan høre med han.

 

Gjør gjerne det.

 

En ting jeg er litt redd for er at tenninga blir for veik for at en skal få en brukbar gnist ved høyt sylindertrykk.

(har riktig nok gapet pluggene til 0,55mm men dette kan fremdeles være årsaken)

 

Hvis dette er problemet må jeg vel se etter en eller annen måte å få kraftigere gnist

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 years later...

Ser at det er 5 år siden denne tråden sist ble brukt, men jeg tar et skudd i blindet.

Jeg ser din løsning med høyttalere i døren, og må meddele at det er VAKKERT!

Kunne du fortelle meg, del for del, hvordan du gjorde det så flott? Jeg har selv 2 6" som skal inn i dørene, og slet (helt til jeg så dette) med å finne en fin og funksjonell løsning!

/// BIS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår