Gå til innhold

turtall på tomgang

Ranger emnet


mmk2

Anbefalte innlegg

Somregel ligger tomganegn min på 900 rpm, men i dag når jeg kjörte

på jobb lå den på 2000.

Etter 5 min gikk den plutselig ned til 900 igjenn.

Hva er galt eller begynner å bli galt med gasser?? (2E2)

Mitsubishi Eclipse GS 92`solgt

Ford Prope GT 24v 93` solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et lignende problem..

 

Når jeg starter motoren for første gang på dagen blir det selvfølgelig litt høyere turtall enn normalt pga. choken. Etterhvert legger den seg ned på rundt 900 RPM.

 

Det funker bra uansett hvor lenge jeg kjører og uavhengig av temperatur.

 

..men når jeg skal starte motoren igjen, etter å ha kjørt mye, er tomgangen så lav at motoren dør om jeg ikke har foten på gasspedalen. Det er vanlig at den ligger på ca. 150 RPM, noe som ikke er bra.

 

Vet ikke helt hva jeg skal stille på for å fikse dette, og Haynes-boka hjalp meg heller lite. Vet ikke hvor _noen_ av justeringsskruene på mongoforgasseren min er! :\

1983 VW Golf I GTI 16v

1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6

2009 VW Scirocco III TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Okey nå begynner jeg å bli temmelig lei!

Noen ganger når jeg starter bilen for første gang den dagen stiger turtallet sakte men sikkert til ca 2500 RPM.

Etter temperaturen kommer opp i normal etter ca 5 min dropper den ned til 900 RPM.

Dette har altid skjedd ved første oppstart den dagen....

Hva er det som feiler gassern????

Må jo være noen der ute med samme problem!

Mitsubishi Eclipse GS 92`solgt

Ford Prope GT 24v 93` solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er Golfen min også. jeg har prøvd og stille teningen og forgasseren, men ser ikke ut til å hjelpe. men når motoren min blir varm så går tomgangen ned til ca 900rpm.. så bryr meg lite.. :-P det er nok ikke farlig at den ligger på ca 2000rpm mens choken er på.. :-)

Audi A4 1,8 Turbo Quattro!

OJEOJE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare vokstermostaten på gasseren som styres av kjølevannet.alså når gasseren er kald er pinnen på vokstermostaten ute og når den blir varm synker den inn å slipper opp på gasse.voks termostaten er enten sort eller så er den i metall.den har to slanger som er tilkoblet. denne vokstermostaten kan begynne å fuske etter årenes løp :)

 

 

og ny så koster den 700,-

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis man har køddette tomgang kan man også prøve å vaske luftmengdemåler dritten som sitter midt i gasseren. funka hvertfall på en kamerat sin golf, (den hadde altfor lav tomgang) Og det beste med det er at det er gratis:P

VW Caddy, bruksprosjekt. (1,8l motor og 5 trisnskasse Ønskes)

crosscart 180ccm *hjemmebygget*

Vw boble SELGES I DELER

vw polo 92` TRENGER VENSTRE FORSKJERM

Croscart med gsxr 750 motor 140hp under konstruksjon

Transit 1979 russebil SELGES

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår