Gå til innhold

Hvor mye HK ?

Ranger emnet


RS2-GTi

Anbefalte innlegg

Driver og bygger på en motor nå.

Hentet fra 1.8 GTI 1983 mod MK1 Rabbit.

Hvor mye hk kan jeg hente med N/A tuning ?

Er borret til 1900 ccm.

 

En annen ting - hvordan kan jeg teste HK på svinghjulet ?

Er i Nordland så er langt å kjøre sørover for å gjøre det ...

 

Moddene på motoren er: eksos, 286 kam, audi gass-spjell og

varmkjøringsregulator, mye portet, borret til 1900 ccm (ca),

K&N filter, pereforert luftfilterboks, powerrohr, justerbart

kamdrev, titanium ventilfjærer og lettet svinhjul.

 

Før kam skulle motoren kunne yte 140 hk, og kammen gir

17 hk ekstra på motor. Håper å kunne nå 160 hk, men

er vel fornøyd med 150 hk også. Noen som tror dette

er mulig ?

Raymond

 

89' Audi CTQ

83' GTi (2 stk)

96' GSX-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er godt mulig ja.. har sett 1,8 motorer med over 250 hk i så..

men det er ikke så mye dreiemoment i de da..

har du lyst har du lov!!

 

uten bil :(

s3 2000 mod solgt

golf gti g60 turbo som ble lakket gull i 1997!! :) SOLGT!

golf 1 16v solgt 1997

og en riskoker... :( HØGGES!!

golf rally prosjekt solgt :scared

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1,8 8v uten overlading og 250 hk ????

 

stemmer..... men det er jo da ikke snakk om en orginal motor og gire på 6400 omregninger da :p

har du lyst har du lov!!

 

uten bil :(

s3 2000 mod solgt

golf gti g60 turbo som ble lakket gull i 1997!! :) SOLGT!

golf 1 16v solgt 1997

og en riskoker... :( HØGGES!!

golf rally prosjekt solgt :scared

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! regner med at du nermer deg 150 hk med dette oppsettet. Det er viktig at du porter innsuget ditt slik at det står til den portede toppen og audi spjeldet .. taper fort en 5-10 hk der .. samme med grenrøret, burde ha like åpninger som eksos siden på toppen. Du får ikke mer hester av letta svinghjul men du får raskere aks :)

Du må ha bilen på rulle før du vet hva du kan ta ut av den, da får du stilt fortenning og kam og bensintrykk riktig..

hva er kompen din?

1988 MB 190E 3.0

1990 VW Golf GL TD (Solgt)

1985 VW Golf GTi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! regner med at du nermer deg 150 hk med dette oppsettet. Det er viktig at du porter innsuget ditt slik at det står til den portede toppen og audi spjeldet .. taper fort en 5-10 hk der .. samme med grenrøret, burde ha like åpninger som eksos siden på toppen. Du får ikke mer hester av letta svinghjul men du får raskere aks :)

Du må ha bilen på rulle før du vet hva du kan ta ut av den, da får du stilt fortenning og kam og bensintrykk riktig..

hva er kompen din?

 

10:1 orginal JH comp.

 

Orker ikke å legge en million kroner i dette. Får en brukt 16v motor jeg kan

modde inn for 3000 kr = 139 hk .. gidder ikke å legge så mye penger i

dette .. trenger ikke det :)

 

KJ er ikke noe vits på rullende landevei .. får max 5 hk mere ut av det,

med mindre du er seriøst dårlig på justering...

Raymond

 

89' Audi CTQ

83' GTi (2 stk)

96' GSX-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår