Gå til innhold

Noe guffent med understellet (?) Hjelp

Ranger emnet

Mandel

Anbefalte innlegg

Kjørt rundt i det siste, og har merket at bilen sjangler litt av og til, har blitt mer i det siste..virker nesten som om den svinger med bakhjula ( ?? ) :O..

begynner og bli farlig skummelt, for det er drittekkelt og kjøre når det kjennes ut som ræva kommer skliendes på bar asfalt. Noe galt er det i allefall, men det er ikke noe vibrasjoner i rattet, felgene sitter godt nok på, så jeg lurte på om det kunne ha noe med hjul-lagerene og gjøre? Hvordan finner jeg ut om hjul-lagerene synger på siste verset ?

Må i allefall få løst det her ganske fort!

1994 mazda 323 gt-r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørt rundt i det siste, og har merket at bilen sjangler litt av og til, har blitt mer i det siste..virker nesten som om den svinger med bakhjula ( ?? ) :O..

begynner og bli farlig skummelt, for det er drittekkelt og kjøre når det kjennes ut som ræva kommer skliendes på bar asfalt. Noe galt er det i allefall, men det er ikke noe vibrasjoner i rattet, felgene sitter godt nok på, så jeg lurte på om det kunne ha noe med hjul-lagerene og gjøre? Hvordan finner jeg ut om hjul-lagerene synger på siste verset ?

Må i allefall få løst det her ganske fort!

Hei du kan jekke opp bilen og så tar du og skjenner om du klarer å rikke på dekket/felgen noen vei inn/ut hvis du merker noen slark da... Så er hjullageret ditt dårlig.

Mvh David

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva problemet er, men det skal være _litt_ slark i hjullagrene bak.. byttet mine, og etter en liten mnd. var dem løse igjen, sendte bilen inn på "reklamasjon" og de etter strammet dem, 2 uker etter var det fremdeles litt slark.. fikk fortalt av ett annet verksted at det skulle være slik..

du trenger egentlig ikke jekke opp bilen for å sjekke dette, bare sett deg på kne foran felgen og press på øvredel av dekket, kommer normalt da en "klunke lyd"

VW Volf Mk3

OEM+ <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe ble litt satt ut da jeg leste topic, menmen ;)

jeg holder en knapp på at det er hjullagra dine som holder på å ta kvelden, symptomene er helt like som de jeg hadde på den forrige bilen min da hjullagra tok kvelden.

Vurderte å anbefale lege time her også =)

Men fra spøk til revolver, en plass må tross alt genseren gå.

Mulig det er foringene i festene til bakstillingen din ja. Dette klarer du sikkert å skifte selv å....

Om ikke så kan det vel hende at navet rett å slett er løst. Jekk opp og kjenn etter slark....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan nok være foringene som er gåene, bakasling stammer fra 93 mod golf, og jeg tviler på at foringen ble skiftet da byttet ble utført, skal ta en tur ned og sjekke etter om hjul-lagerene lager ulyder, hvis ikke får jeg hjelp av en kyndig venn til og bytte foringene.

noen som forreste vet sånn cirkapris på foringer?

trenger ikke være møller-varer!

1994 mazda 323 gt-r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den andre golf 3 jeg hadde, hadde dårlige foringer i bakstillingen.. men det merka du spessielt godt ved at d slo å banka noe forferdelig i bakstillingen når du kjørte i hull\fartsdumper osv.. koster ca 3000 å få di bytta på møller, med deler..

New Beetle

....fyre me diesel, smører kjedet med smult, og rører tytter me`en om høsten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider