Gå til innhold

Hvem blir raskest på stripen i 2003?

Ranger emnet


Marius

Anbefalte innlegg

  • Svar 94
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by raboc

 

Jeg gleder meg i hvert fall. (bare så synd at Gardermoen er så langt unna -- det ble fem turer nedover i fjor. Hadde vært gøy om en del droppet første Gatebilhelga og tok turen oppover til Islanders i stedet i hvert fall, de fortjener *masse* folk :-)

 

2003 vil bli en bra sesong, kanskje den beste noensinne. Det er veldig mange nye biler, både gatebiler og rene stripebygg.

Fra vestlandet blir det nesten innvasjon i flere klasser, for første gang på 9 år får vi også en norsk Top Fuel-pilot.

Responsen fra publikum på Autofil 2002 tyder på at det er interesse blant folk, men de har ikke vært klar over at dette skjedde i Norge, så jeg tipper på stor publikumstilstrømning på alle løp. Det blir iallfall 9 turer til Gardermoen på meg, men heldigvis er det ikke så langt, sannsynligvis blir det også en tur til Islanders og Thundervalle og kanskje noe Street Legal.

Bjørn V. Pedersen

Norsk Dragracing Gardermoen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Quicksilver

på hvor mange liter?? er det en slik 10L drag motor??

 

Den gamle var på 502 cu.inches, eller 8,2 L. Motoren er byggd for landeveisløp, og det ser ut som den holder, til Right On festivalen på Gardermoen ble bilen kjørt for egen maskin, med en snartur nedom Gatebil i Rakettstad før han returnerte til Bergen.

Bjørn V. Pedersen

Norsk Dragracing Gardermoen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så når han har 3600Nm så har han ca samme trimmings grad som jeg har på min 3L denne sesongen altså :) han kan sikker kjøre "all day long" med 1000hk da

 

Nei jeg tror jeg må ta for meg Toyota V12ern å sette 4 turbor på den neste gang jeg hehe

 

har han Automatkasse??

1996 R33 Skyline GTR LM T51R 900hk

1994 Supra Time Attack 3.4L GT4094R 800hk

2000 Supra TRD widebody GT45R

 

Team Quicksilver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Quicksilver

Så når han har 3600Nm så har han ca samme trimmings grad som jeg har på min 3L denne sesongen altså :) han kan sikker kjøre "all day long" med 1000hk da

 

Nei jeg tror jeg må ta for meg Toyota V12ern å sette 4 turbor på den neste gang jeg hehe

 

har han Automatkasse??

 

Hihihi, ja det skulle jeg like å se :D :D

Ya, han har en automatkasse. 0,75:1 på 4 gear = en teoretisk toppfart på 420 km/t.... :eek:

242 V8

 

*Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Quicksilver

420km/t ved vilket turtall da??

 

min gjør 410km/t ved sperra (9.000) i 6. gir :) teoretisk. jeg tør ikke prøve tror jeg..

 

WOW!!! :eek: Det er litt grisefort... Aner ikke ved hvilket turtall...

242 V8

 

*Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bjørn Vidar Pedersen

 

Den gamle var på 502 cu.inches, eller 8,2 L. Motoren er byggd for landeveisløp, og det ser ut som den holder, til Right On festivalen på Gardermoen ble bilen kjørt for egen maskin, med en snartur nedom Gatebil i Rakettstad før han returnerte til Bergen.

 

Var litt morsomt; for speaker på stevnet gjorde et forholdsvis stort nummer av at bilen var kjørt fra Bergen, ikke minst at bensinforbruket var betydelig redusert med ny innsprøytning.

Når bilen kom til start, etter at det var lagt om til dragradialer, var speaker så ivrig at det eneste han skreik om var 'rett fra hengern og ut og kjører XX.xxx'. Dette gjentok han *mange* ganger, men bilen var altså kjørt på hjulene hele veien bort, og det mener jeg den har vært de andre gangene jeg har sett den også, der i blant på Mantorp.

'99 Audi S4

'12 Honda CB1kR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Quicksilver

420km/t ved vilket turtall da??

 

min gjør 410km/t ved sperra (9.000) i 6. gir :) teoretisk. jeg tør ikke prøve tror jeg..

 

Tror ikke du har nok power til å klare det heller, men det er nå en annen sak.

 

Polly har vel regnet seg fram til 420 km/t teoretisk ved 7.400 RPM på fjerde gir. Han har heller ikke nok power til det, men har vel uttalt at et mål må være 370 km/t for at det skal være noe poeng i å dra over å kjøre Silver State Classic. (alle tall tatt fra hodet, overhørt og lest i diverse kulørte motormagasiner)

'99 Audi S4

'12 Honda CB1kR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

300% er vel litt mere en litt også da hehe... skulle likt å se han ta ut over 3000hk på 98oct blanda 30% med Racing fuel 66 på den motoren. det er kansje målet med den nye??

 

 

han jeg leier sammen med nå bygger en bil som skal gå i silver state i USA (husker ikke hva det løpet heter) .. det blir 2.5L med 600-700hk.

 

nei det ligger nok litt holbarhet i de 9L hans ja hehe..

 

 

Orginal Supra motor veier 250 kg.. over 50 hk er orginal turbo oppsete.. få det vekk å på med en eller to store i stede.

1996 R33 Skyline GTR LM T51R 900hk

1994 Supra Time Attack 3.4L GT4094R 800hk

2000 Supra TRD widebody GT45R

 

Team Quicksilver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by raboc

 

Var litt morsomt; for speaker på stevnet gjorde et forholdsvis stort nummer av at bilen var kjørt fra Bergen, ikke minst at bensinforbruket var betydelig redusert med ny innsprøytning.

Når bilen kom til start, etter at det var lagt om til dragradialer, var speaker så ivrig at det eneste han skreik om var 'rett fra hengern og ut og kjører XX.xxx'. Dette gjentok han *mange* ganger, men bilen var altså kjørt på hjulene hele veien bort, og det mener jeg den har vært de andre gangene jeg har sett den også, der i blant på Mantorp.

 

"Rett fra hengern" er et uttrykk som brukes når det kjøres fort i første forsøk, men du skulle hørt Ronnie (speaker,n) oppe i speakerbua når vi var ferdig på lørdag, han fortalte om prøveturen han fikk da han lagde reportasjen i Right On. Det var virkelig underholdning, men det var kanskje best det ikke gikk ut over lydanlegget. :D

Bjørn V. Pedersen

Norsk Dragracing Gardermoen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår