Gå til innhold

Kvinner bedre sjåfører enn menn

Ranger emnet

Spaca

Anbefalte innlegg

Sånn som jeg har erfart det,og ikke får æ være en sjåvinist,så

er vel generelt menn bedre sjåfører pga av de leker seg mere,og

kjenner bilen bedre når det gjelder generell kjøring,men når d kommer til rygging å sånn,så er vel vi likestilt om ikke dårligere enn kvinner.

Har vel noe med at vi tror vi er verdensmestre og kan meste alt.

ingen vits å se i verken speil eller bakrute vettu :)

hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I veldig mangen tilfeller er nok kvinner bedre sjåfører en menn tror jeg.. Er ikke så mangen damer som er så dritige bak rattet, og de fleste menn er det.. Og dristighet er jo ikke akuratt et sikkerhetstiltak! Kjører ofte roligere en menn, og følger mer med på andre trafikanter og skilt... Så sånn er det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snakker vi best sjåfører ut i fra antall kræsj eller kjøre egentskaper?

når det gjelder færrest kræsj leder vel damene.. men de kan ikke kjøre bil for det.. alle klarer vel holde en bil på veien i 40 kmt ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg har sett kvinnfolk forsøke å "lukeparkere" Seat Ibiza / Volkswagen Polo med 10 meter klaring både foran og bak, og lagt merke til at de som regel bruker 30 minutter, og enda da står bilen på skjeiva og dama går bannende vekk fra åstedet.

Nå sier ikke jeg at alle damer er "kjerringer" bak rattet, men en god del er det - og greit, de har færre ulykker - men det henger sammen med at de er mer forsiktige bak rattet og kjører bittesmå biler som ganske enkelt ikke KAN gå fort fremover, ikke det faktum at de er flinkere sjåfører.

Jeg tror at hvis jenter som helhet hadde vært mere interesserte av biler i utgangspunktet, ville de nok generelt vært minst like ivrige bak rattet som oss - men når man aldri har rørt en jekk før, så sier det seg selv at man ikke har de samme forutsetningene.

Hadde man hatt identisk kjønnsrollemønster og likt utgangspunkt i henhold til oppvekst og kultur, ville nok resultatene blitt ganske like.

Men det er nå engang ikke slik. Og jeg mener ikke dette som sjåvinisme på noen måte, ber på forhånd om unnskyldning til evt jenter på forumet som måtte bli støtt av dette.

Forresten skjønner jeg ikke hvorfor jenter kjøper små biler.

Hvis dama mi skulle ha bil, og vi var gift og hadde unger, så ville ikke jeg ønsket at hun skulle kjørt en råtten liten livsfarlig japansk småbil med null kollisjonssikkerhet sånn at både hun og ungene hadde daua ved en evt ulykke, nei, da hadde hun pent måtte lukeparkert en svær tysker med fem tusen airbager og mest mulig stål i fronten, en bil garantert å kunne kløyve en liten Micra i to!

"The vast majority of the net is made up of educated individuals. What will happen when just anyone can log in?" - J. C. Herz 1994

"Nothing's foolproof to a sufficiently talented fool." -James Hannah

Jeg ignorerer nomix's meningsløse innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innledningsvis i artikkelen står det:

"Unge kvinner kjører mye bedre enn unge menn. En svensk undersøkelse viser at det sitter en mann bak rattet i mer enn fire av fem dødsulykker blant unge sjåfører. Norske trafikkeksperter tror tallene er de samme her i landet."

Mer enn fire av fem? Blir ikke det fem eller flere av fem? :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må si det at kvinnfolk er noen merkelige dyr.. spessielt når det gjelder bil håndtering.. har ligge bak en god del høner i trafikken..og det som forundrer meg mest..det er at når de kjører på en stoooooor åpen landevei.. med 80 i grensa.. da går det unna i 50 og 60..men når de beveger seg inn på en trang liten bakgårds vei der det er 2cm klaring på hver side..da trur en del av dem at de er den kvinnelige utgaven av petter solberg.. da flyr dem lavt da!!

lå bake ei sånn dame en gang..til og med jeg ble redd for å holde følge..det gikk som faen gjennom svinger og bakker.. med null tanke på at hun hadde stoppe plikt fra høyre..hehe..

så den dagen kvinner blir bedre sjåfører sånn sett alt i alt.. det trur jeg ikke skjer før vi mannfolk blir utryddet..hehe

:op :roll: kiddie :op :roll: kiddie :cocain:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hele kommer an på åssen man ser det...

Gutter er gjerne flinkere å bruke bilen.. håndtere bilen.. fordi de intereserer seg for bil, liker å kjøre bil, og liker å leke med bilen... MEN, gutter "oppsøker" også farlige situasjoner lettere vil jeg påstå ;)

Jenter har somregel ikke det samme synet på bil, dem bruker den for å kjøre fra A til B, og leker seg sjeldent. Dette gjør at dem gjerne ikke håndterer bilen like bra og har samme følelse med bilen, men det betyr også at dem ikke "oppsøker" farlige situasjoner i den grad gutter gjør.

Så, er man en god sjåfør om man kjører pent og forsiktig og ikke kommer ut for uhell? eller er man en god sjåfør om man kan håndtere en bil i feeeet breisladd gjennom en rundkjøring?

Personlig, vil jeg si at alternativ 1 (jentene) er tegnet på en god sjåfør.. dette fordi en sjåførs viktigste egenskap er vel så mye å forholde seg til trafikken rundt seg på en trygg måte ;)

Hostmaster http://www.200sx-ogn.org

-----

Lenke til kommentar
Del på andre sider