Gå til innhold

Rust på bakluke

Ranger emnet

JenkaRiPS

Anbefalte innlegg

Kjører en '92 100 Avant som i løpet av vinteren har funnet på å ruste i underkant av vinduet på bakluka. Det var null rust der i høst, så alt har kommet i løpet av vinteren. Har 2 områder på ca. 10cm hvor det har rusta god del. Trodde ikke disse skulle ruste så lett? Min gamle '86 hadde flere områder helt uten lakk, men var så og si 100% rustfri på tross av det. Er dette en svakhet på disse modellene? Så nemlig en annen avant her om dagen som også hadde mye brunt på bakluka.

Uansett - noe må gjøres, og da lurer jeg på om det er mulig å ta ut vinduet? Har sett på bytte av luke som et alternativ, da den har noen bulker og uansett burde hellakkeres.

Uff, jeg hater rust angry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører en '92 100 Avant som i løpet av vinteren har funnet på å ruste i underkant av vinduet på bakluka. Det var null rust der i høst, så alt har kommet i løpet av vinteren. Har 2 områder på ca. 10cm hvor det har rusta god del. Trodde ikke disse skulle ruste så lett? Min gamle '86 hadde flere områder helt uten lakk, men var så og si 100% rustfri på tross av det. Er dette en svakhet på disse modellene? Så nemlig en annen avant her om dagen som også hadde mye brunt på bakluka.

Uansett - noe må gjøres, og da lurer jeg på om det er mulig å ta ut vinduet? Har sett på bytte av luke som et alternativ, da den har noen bulker og uansett burde hellakkeres.

Uff, jeg hater rust angry

Jøss, trodde ikke de "gamle" Audiene rustet jeg! Er ikke karrosseriet på dem galvanisert elns? Dette gjør at de ikke har sjansje til å få rust? Men spørs vel sikkert hvordan bilen blir behandlet og slikt? Ikke at du har behandlet bilen din dårlig asså..;)

-85 Audi 90 2,2E 10v

x91 Mazda 323 1,6 LX - Solgt til narkomane

Vorsprung durch technik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk over luka litt nå og fant ut at det er rust opptil flere steder i krinker og kroker. Finnes det uoriginale luker til disse bilene? Lurer på om det kan ha vært byttet luke på denne en gang i tida iom. den ruster som den gjør. Den gamle doningen min ble ikke engang vaska de 2 siste åra jeg hadde den, men rusta ikke av den grunn :) Det som er rart er at det kun er bakluka det er rust på, helt fin ellers. Syntes det er litt rart at rusta skal komme så fort, for jeg har ikke sett noen antydning til bobler før jeg oppdaga rusta sist jeg vasket den. Jaja. Tror jeg skal sjekke med lokale lakkeringsverksteder hva de skal ha for lakkering av bakluke, så finner jeg meg heller en annen, rustfri en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke bare c4 som ruster hadde en a4 97 mod, den og rustet det på bakluka. all audi avant har problemer med bakluka på grunn av kondens på innsiden av luka.

Mvh M.H.

-96 A6 2.5 TDI Quattro Avant

*97 A4 1.8 Avant. Stylet, kjørt, solgt

*92 Golf II 1.6 TD. Stylet, kjørt, solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider